LasTajemnic_kartapomocy.pdf

(51 KB) Pobierz
Karta Pomocy: Przebieg sesji
Przed sesją:
ZEGAR UPŁYWU CZASU
Ołówkiem wpisuj w kratki upływające godziny.
Przekreśl kratkę, żeby zaznaczyć pełny dzień.
przeczytaj przygodę
określ wariant czasowy (pełny/pośredni/skrócony)
zanotuj sobie ważne konsekwencje z
Kłopotów z goblinami
zdecyduj, w jaki sposób będziesz rozgrywać wędrowanie po lesie (hexy, narracyjnie)
gracze awansują postaci na 2. poziom, tworzą nowe postaci na 2. poziomie albo wybierają
spośród gotowych postaci dołączonych do przygody.
wydrukuj i wytnij karty ze statystykami potworów
zdecyduj, w jaki sposób użyjesz map (wydruk, na ekranie, ręcznie rysowane na bieżąco
lub wcześniej)
przygotuj swoje notatki (wydruk przygody, tej karty pomocy, tabeli z mieszkańcami
Starej Dąbrowy dla graczy, ewentualnie tabelek spotkań losowych), skrót zasad walki
z wierzchowca dla każdego gracza)
jeśli używasz żetonów lub figurek, które będą reprezentować na siatce taktycznej postaci
graczy i przeciwników oraz kafelków Wchodzę tam! lub oficjalnych (do spotkań losowych)
– miej je pod ręką
wypisz sobie na kartce wartość Pasywnej Mądrości (Percepcji) każdego bohatera
Rozdział 1
⬜ razem z graczami przypomnijcie sobie wydarzenia z Kłopotów z goblinami, zwłaszcza
końcówkę (koboldy i tajemniczy cień)
⬜ jeśli dawno nie graliście albo postacie są nowe, krótko opiszcie swoich bohaterów.
Można też dodać, co czują po poprzednich przygodach.
⬜ poprowadź naradę w rozdziale 1. Którzy BN ze Starej Dąbrowy zaznaczyli swą obecność?
.................................................................................
⬜ wprowadzenie Pabinusa (wygoniony/został).
⬜ drużyna dowiaduje się o Duchu Lasu i otrzymuje zadanie znalezienia koboldów.
⬜ drużyna rusza tropem koboldów (z Nowej Przesieki) lub szukać Ducha Lasu.
Śledztwo.
Uwaga! Śledztwo nie musi się odbyć w Rozdziale 1. Drużyna może odkrywać
kolejne ślady za każdym razem, gdy wraca do Starej Dąbrowy.
Przepytani mieszkańcy
Mandyk Bor
Sara Bor
Jokista
Bartolomeo Bandałyk
Elenya Srebrnowłosa (kapłanka)
Yuri (drwal)
Zośka i jej banda (Marko, Bidula, Czeko i mały Zdusiek).
Zdobyta wskazówka (T/N, notatki dt. BNa)
Liubomyr Bodnar (Order #25671235)
Dziadek Klaus
Marsha (zielarka)
Koty Marshy (Tymianek i Podbiał)
Mateczka Rosa
Kowal Bran
Młynarzowa Renia
Wanda
Rysiek
Rozdział 2 Wędrówka po lesie
⬜ wyjaśnij graczom zasady wędrówki po lesie
⬜ daj graczom ich wersję mapy Zielonego Boru (bez oznaczeń), na której będą zaznaczać
swe odkrycia
⬜ przypomnij o ustaleniu szyku podróży
⬜ na bieżąco notuj/przyznawaj punkty za wszystkie walki, spotkania i pułapki rozegrane
w czasie podróży po lesie:
⬜ Notatki dt. spotkań w czasie podróży po lesie (uzyskane informacje, spotkani BNi itd.)
⬜ Czy Pabinus towarzyszy drużynie? Zaznaczył swą obecność np. gdy drużyna wróciła
do Starej Dąbrowy?
Rozdział 3 Duch Lasu
⬜ Drużyna przyjmuje propozycję Ducha Lasu
⬜ Drużyna od razu uzyskuje informacje o siedzibie koboldów
Rozdział 4 Martwe ruiny
⬜ przygotuj przeciwników: rój nieumarłych owadów, szkielet, pełzający szpon, Wódz,
szkieletowy koń
⬜ Wejście (pułapka z nieumarłych owadów) – Czy drużyna poznaje imię Wodza (Malachi)?
⬜ Tunel (krata, skrytka)
⬜ Komora rąk
⬜ Zdruzgotana sala – skarb losowany „na żywo” czy gotowy?
⬜ Sala tronowa: jak rozwiązano sytuację z Wodzem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Liubomyr Bodnar (Order #25671235)
Rozdział 5 Rytuał życia
drużyna uzyskuje informacje o rytuale od Ducha Lasu
ile drzew ma odszukać drużyna (3,4,5,6)
Czy Pabinus dowiedział się o rytuale?
Odnalezione i uzdrowione drzewa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 6 Leże koboldów
⬜ przygotuj karty charakterystyk koboldów i Kiricha
⬜ Jeśli negocjacje, jaki wynik? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zbadane obszary:
⬜ Polana
⬜ wejście
⬜ strażnica
⬜ piec i warsztat
⬜ farma grzybów
⬜ sypialnia
⬜ sala tronowa
⬜ pokój Kiricha (znalezione tajne przejście?), czy gracze wiedzą o mapie na ścianie?
⬜ toalety
⬜ szczyt miecza (czy znaleziono skrytkę)
⬜ Czy Pabinus był w pobliżu?
Rozdział 7 Bitwa w przestworzach
drużyna odwiedza odpowiednią liczbę drzew, wraca do Ducha, przeprowadza rytuał
zaznaczyć, że kończy się dzień (opis w przygodzie), informacje od Ducha Lasu o wieży elfów
przybycie sów
wyjaśnij/daj graczom zasady walki na wierzchowcu
przygotuj rozpiski olbrzymich sów (dla graczy), nietoperzy, roju nietoperzy i orków
jeśli używasz tej opcji, uprzedź graczy o limicie czasowym
Rozdział 8 Ostatni wojownik
⬜ Czy drużyna dotarła na czas? Jak silny jest Cień Bel’Quatha?
⬜ Drużyna dociera do wieży
⬜ Uzyskuje informacje od Findronatha
ZAKOŃCZENIE
⬜ punkty doświadczenia
⬜ informacje zwrotne
⬜ recenzja/ocena na stronie produktu
Liubomyr Bodnar (Order #25671235)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin