Debugging_Teams_Przez_wspolprace_do_lepszej_produktywnosci_debtea.pdf

(880 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Debugging Teams: Better Productivity through Collaboration
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-283-4338-2
© 2018 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition of Debugging Teams ISBN
9781491932056 © 2016 Ben Collins-Sussman, Brian W. Fitzpatrick
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or
controls all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form
or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any
information storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/debtea
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Deklaracja misji ............................................................................................ 15
Podziękowania ............................................................................................. 17
Przedmowa do wydania II ........................................................................ 21
Wstęp .............................................................................................................. 23
Dla kogo jest przeznaczona ta książka? ...................................................... 25
Nasza wizja ............................................................................................................ 28
1
Mit genialnego programisty ................................................................... 29
Pomóż mi ukryć mój kod ................................................................................. 30
Mit geniusza .......................................................................................................... 30
Ukrywanie jest uznawane za szkodliwe ...................................................... 33
Liczy się tylko zespół .......................................................................................... 39
Trzy filary ................................................................................................................ 40
HRT w praktyce .................................................................................................... 44
Kolejne kroki ......................................................................................................... 52
Kup książkę
Poleć książkę
2
Budowanie znakomitej kultury zespołowej ...................................... 53
Dlaczego powinno Cię to obchodzić? ......................................................... 56
Kultura a ludzie .................................................................................................... 59
Wzorce komunikacji w kulturach odnoszących sukcesy ...................... 63
Synchronizacja wysokopoziomowa ............................................................. 64
Codzienne dyskusje ........................................................................................... 74
Posługiwanie się systemem śledzenia zgłoszeń ...................................... 78
Komunikacja jako element inżynierii ........................................................... 79
W końcu tak naprawdę chodzi wyłącznie o produkt… ........................ 84
3
Każda łódź potrzebuje kapitana ............................................................ 87
Natura nie znosi próżni ..................................................................................... 88
Brzydkie słowo: menedżer ............................................................................... 89
Usłużny lider ......................................................................................................... 93
Antywzorce ........................................................................................................... 94
Wzorce postępowania liderów ....................................................................100
Ludzie są jak rośliny .........................................................................................118
Motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna ..............................120
Podsumowanie ..................................................................................................122
4
Radzenie sobie z toksycznymi ludźmi ...............................................123
Definicja toksyczności .....................................................................................124
Umacnianie zespołu .........................................................................................125
Identyfikowanie zagrożenia ..........................................................................127
Odtrutka ...............................................................................................................132
Końcowe przemyślenia ...................................................................................139
5
Sztuka organizacyjnej manipulacji .....................................................141
Firmy dobre, firmy złe i strategie .................................................................141
Jak być powinno ...............................................................................................142
Jak jest zazwyczaj ..............................................................................................145
Organizacyjna manipulacja ...........................................................................151
Plan B: Ewakuacja ..............................................................................................165
Nie wszystko stracone .....................................................................................167
12
Spis treści
Poleć książkę
Kup książkę
6
Użytkownik też człowiek ........................................................................169
Zarządzanie opinią publiczną ......................................................................170
Jak użyteczny jest Twój program? ..............................................................174
Wygląd ma znaczenie ......................................................................................181
Zarządzanie relacjami z użytkownikami ...................................................187
Pamiętaj o użytkownikach .............................................................................196
A
B
Epilog ............................................................................................................199
Dalsze lektury .............................................................................................201
Skorowidz ....................................................................................................203
Spis treści
Kup książkę
13
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin