Dziecko_w_kadrze_Warsztaty_fotograficzne_dziwar.pdf

(2942 KB) Pobierz
Dziecko w kadrze.
Warsztaty fotograficzne
Autor: Ginny Felch, Allison Tyler Jones
T³umaczenie: Tomasz Boszko
ISBN: 978-83-246-2006-7
Tytu³ orygina³u:
Photographing Children
Photo Workshop: Develop Your Digital
Photography Talent
Format: 180x235, stron: 256
Uchwyæ obiektywem magiê dzieciñstwa!
• Jak zatrzymaæ czas dzieciñstwa na fotografii?
• Jak sfotografowaæ uczucia i wiêzi rodzinne?
• Jak tworzyæ najpiêkniejsze portrety dzieci w ró¿nym wieku?
Portret nie jest tylko odwzorowaniem postaci i utrwaleniem jej wizerunku. Na dobrym,
przemawiaj¹cym do odbiorcy portrecie fotograf powinien uchwyciæ równie¿ emocje,
cechy osobowoœci, pasje, a tak¿e coœ jeszcze — leciutk¹ magiczn¹ aurê osoby
portretowanej. Szczególnie fotografowanie dzieci wymaga podejœcia psychologicznego,
poniewa¿ one, dorastaj¹c, wci¹¿ siê zmieniaj¹. Na ka¿dym etapie rozwoju interesuje je
coœ innego i inne rzeczy staj¹ siê dla nich wa¿ne. Aby fotograficzne wspomnienia
z dzieciñstwa by³y autentyczne, trzeba nauczyæ siê wychwytywaæ tê zmianê.
Z t¹ niezwyk³¹, oddzia³uj¹c¹ na wyobraŸniê ksi¹¿k¹ na pewno Ci siê to uda.
Ksi¹¿ka „Fotografowanie dzieci. Warsztaty fotograficzne” wprowadzi Ciê zarówno
w zagadnienia techniczne, i jak i psychologiczne tego szczególnego rodzaju
fotografowania. Z podrêcznika dowiesz siê, na czym polega zamra¿anie i rozmywanie
ruchu, jak manipulowaæ œwiat³em i u¿ywaæ trybów tematycznych. Bêdziesz umia³
okreœliæ, jaki jest Twój styl fotografowania; bêdziesz te¿ wiedzia³, jak go wykorzystaæ,
aby stworzyæ autentyczne i wyj¹tkowe fotografie dzieci. Poznasz sposoby
przygotowywania sesji fotograficznej i prezentacji zdjêæ, które opowiedz¹
najprawdziwsz¹ historiê dzieciñstwa.
• Podstawy naœwietlania
• Zamra¿anie i rozmywanie ruchu
• U¿ywanie trybów tematycznych
• Manipulowanie œwiat³em
• Kompozycja fotografii
• Obramowanie zdjêcia
• Regu³a z³otego podzia³u
• Planowanie sesji portretowej
• Psychologia fotografowania dzieci
• Wyposa¿enie do fotografowania dzieci
• Komputerowa obróbka zdjêæ
• Prezentacja fotografii
Opanuj sztukê autentycznego odwzorowywania emocji i kolorów dzieciñstwa!
Spis treści
ROZdZiAł
1
Znajdź inspirację
Źródła inspiracji
Znaczenie zabawy
Rady dla przyszłego profesjonalisty
Sztuka fotografowania dzieci
21
22
24
28
30
ROZdZiAł
2
Nie musisz wszystkiego wiedzieć
Prędkość migawki
Ruch
Główna zasada wyboru czasu migawki
Zamrażanie ruchu
Rozmywanie ruchu
Spojrzenie z
fotografii
35
37
37
38
39
40
40
41
Poza automatykę: podstawy naświetlania
Przysłona
Czułość iSO
Głębia ostrości
Używanie trybów tematycznych
Tryb portretowy
Tryb sportowy
Tryb kraj­obrazowy
Tryb makro (fotografowanie z bliskiej­ odległości)
41
42
42
46
46
47
47
47
Priorytet przysłony
Priorytet migawki
47
48
Na czym Ci zależy?
49
ROZdZiAł
3
Światło zastane
Nauka dostrzegania światła
Dostrzeganie światła
53
54
58
60
62
62
66
Cudowne światło: świt i zmierzch
Stosowanie odbić i cieni
Odbicia
Cienie
Fotografowanie we mgle lub podczas zachmurzenia
Mgliste dni
Zachmurzone niebo
68
69
71
Odnajdowanie światła konturującego
Korzystanie z miękkiego światła wpadającego przez okno
Kiedy pójść na kompromis
71
74
76
10
ROZdZiAł
4
Światło niebezpośrednie
Zadaszenia i werandy
Otwarty cień
Manipulowanie światłem
81
82
82
83
Światło bezpośrednie
Bezpośrednie słońce
Tworzenie efektu halo za pomocą obręczy lub tylnego światła
84
84
85
Korzystać czy nie korzystać z lampy błyskowej?
Koncepcj­a światła głównego oraz wypełniaj­ącego
Odbicie
Rozproszenie
86
86
87
87
Kierunek padania światła
Światło z przodu
Światło konturowe, przestrzenne, rembrandtowskie
88
88
88
Osprzęt modyfikujący światło
Odbłyśniki
Rozpraszacze
Osłony przeciwświetlne
90
90
93
93
Temperatura barwowa (balans bieli)
Podstawowe oświetlenie studyjne
Światło poj­edyncze
Pomiar światła
Efekty
93
96
98
98
99
ROZdZiAł
5
Fotki czy fotografie
Kompozycja fotografii
103
104
105
Skupienie się na wrażeniu
11
Upraszczanie
Obserwuj­ tło
Używanie przestrzeni niezaj­ętej­
105
106
109
Obramowanie zdjęcia
Ogólne zasady kadrowania
Ramka w ramce
110
111
112
Rodzice w roli rekwizytów
Reguła złotego podziału (trójpodziału)
Zastosowanie linii
Linie równoległe
Linie ukośne
Linie zbieżne
Linie w kształcie litery S oraz C
113
114
117
117
119
120
120
łamanie zasad
122
ROZdZiAł
6
Styl klasyczny i romantyczny
W studio
U klienta
Ubrania
Uchwycenie nastroj­u
Jaki jest Twój styl?
129
130
130
131
132
136
Styl współczesny
W studio
U klienta
137
137
141
Styl fotoreporterski
U klienta
Nastrój­
143
146
148
12
Zgłoś jeśli naruszono regulamin