Marketing_dla_bystrzakow_Wydanie_V_marby5.pdf

(2800 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Marketing For Dummies, 5th edition
Tłumaczenie: Jacek Romański
ISBN: 978-83-283-5903-1
Original English language edition Copyright © 2017 by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey
All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in any form.
This translation published by arrangement with John Wiley & Sons, Inc.
Oryginalne angielskie wydanie © 2017 by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
Wszelkie prawa, włączając prawo do reprodukcji całości lub części w jakiejkolwiek formie, zarezerwowane.
Tłumaczenie opublikowane na mocy porozumienia z John Wiley & Sons, Inc.
Translation copyright © 2020 by Helion SA
Wiley, the Wiley Publishing logo, For Dummies, Dla Bystrzaków, the Dummies Man logo, Dummies.com,
Making Everything Easier and related trade dress are trademarks or registered trademarks of John Wiley
and Sons, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Used by permission. All other
trademarks are the property of their respective owners.
Wiley, the Wiley Publishing logo, For Dummies, Dla Bystrzaków, the Dummies Man logo, Dummies.com,
Making Everything Easier i związana z tym szata graficzna są markami handlowymi John Wiley and Sons,
Inc. i/lub firm stowarzyszonych w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach. Wykorzystywane na
podstawie licencji. Wszystkie pozostałe znaki handlowe są własnością ich właścicieli.
Autor oraz HELION SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz HELION SA nie ponoszą również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://dlabystrzakow.pl/user/opinie/marby5
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
dlabystrzakow@dlabystrzakow.pl
WWW:
http://dlabystrzakow.pl
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorce .........................................................................................15
Podziękowania od autorki .............................................................17
Wprowadzenie ................................................................................19
CZĘŚĆ I: MARKETING W
ŚWIECIE
KSZTAŁTOWANYM
PRZEZ KLIENTA ........................................................................... 25
ROZDZIAŁ 1:
Zrozumienie roli klienta w dzisiejszym
świecie
i tego,
co jest w niej najbardziej istotne ...................................27
Poznanie stanu umysłu klienta ............................................................................... 29
Odnoszenie się do różnic pokoleniowych ............................................................. 30
Tworzenie kapitału zaufania wśród obecnych klientów ...................................... 33
Definiowanie wspólnego celu ........................................................................... 34
Budowanie relacji z klientami ........................................................................... 36
Poprawianie doświadczeń klientów dla zrównoważonego rozwoju .................. 38
Kierowanie procesem decyzyjnym
przez planowanie doświadczenia klienta ..................................................... 39
Tworzenie silnych doświadczeń poza procesem sprzedaży ......................... 40
Przesuwanie granic przy użyciu marketingu partyzanckiego ............................. 42
The Fun Theory ................................................................................................... 43
Inne przykłady marketingu partyzanckiego .................................................... 44
Marketing partyzancki a budowanie społeczności ......................................... 45
Spis treści
Kup książkę
3
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 2:
Psychologia wyboru i jak ją wykorzystać
do zwiększenia wartości
życiowej
klienta
(ang.
Lifetime Value
— LTV) .............................................47
Podświadomość: rzeczywisty decydent
w zakresie wyborów dokonywanych przez klienta ........................................... 48
Wywieranie wpływu na schematy i podświadomość ..................................... 48
Świadomy
i nieświadomy umysł często się ze sobą nie zgadzają ................ 49
Psychologiczne czynniki kształtujące sprzedaż .................................................... 50
Neuroprzekaźniki i ich wpływ na wybory ........................................................ 52
Przejście od USP do ESP .................................................................................... 53
Nagroda kontra strata ....................................................................................... 54
Instynkt przetrwania .......................................................................................... 55
Zrozumienie podstaw psychologii .................................................................... 56
Działania z użyciem czynników wpływu społecznego .......................................... 58
Autorytet .............................................................................................................. 58
Społeczny dowód słuszności ............................................................................. 59
Odwzajemnianie ................................................................................................. 60
Ograniczona dostępność ................................................................................... 61
Nawiązanie do szczęścia i powołania .................................................................... 62
Podsumowanie ......................................................................................................... 65
ROZDZIAŁ 3:
Budowanie fundamentów wzrostu ...............................69
Pomiar tempa wzrostu twojego rynku .................................................................. 70
Reakcja na wyhamowujący lub kurczący się rynek .............................................. 71
Poszukiwanie najlepszej strategii wzrostu ........................................................... 73
Wchodzenie na rynek ......................................................................................... 73
Rozwijaj to, co zagwarantuje wyższą rentowność .......................................... 75
Rozwój strategii segmentacji rynku ....................................................................... 79
Segmenty rynku .................................................................................................. 80
Marketing niszowy .............................................................................................. 81
Strategia zwiększania udziału w rynku .................................................................. 81
Zdefiniuj swoje mierniki ..................................................................................... 82
Znajdź benchmark .............................................................................................. 82
Rób obliczenia ..................................................................................................... 83
Budowanie strategii pozycjonowania .................................................................... 84
Wizualizacja swojej pozycji:
ćwiczenie
z obserwacji i kreatywności ............. 85
Dopasowanie strategii pozycjonowania
do działań mających wpłynąć na wzrost ....................................................... 85
Pozyskiwanie leadów i zwiększanie udziału w rynku przez
growth hacking
...... 86
Wyszukiwanie ...................................................................................................... 86
Linkowanie .......................................................................................................... 86
4
Kup książkę
Marketing dla bystrzaków
Poleć książkę
Poławiaj e-maile .................................................................................................. 87
Wypróbuj Tripwire Marketing ........................................................................... 87
Wynajmij growth hackera .................................................................................. 88
Sprzedawanie innowacyjnych produktów ............................................................ 88
CZĘŚĆ II: BUDOWANIE STRATEGII DLA LTV I ROI ..................... 91
ROZDZIAŁ 4:
Badanie klientów, konkurentów i branży ....................93
Kiedy i po co przeprowadzać badania ................................................................... 94
Śledzenie
aktywności w sieciach społecznościowych
jako sposób na lepsze zrozumienie klientów ............................................... 94
Podążanie za liderami opinii, aby być na bieżąco z rzeczywistością ............ 97
Odkrywaj, co naprawdę napędza twoich klientów .......................................100
Zadawanie pytań, które prowadzą do słusznych rozwiązań .............................102
Sprawdzanie wskaźników Net Promoter Score i o tym,
jak zmierzyć swój własny NPS ............................................................................104
Zadawanie naprawdę dobrych pytań podczas badań ankietowych ................105
Tworzenie ankiet pod kątem ESP .........................................................................108
Mądre wydawanie pieniędzy na badania marketingowe ..................................109
Poszukiwanie tanich, lub nawet darmowych,
sposobów na dowiedzenie się, co liczy się najbardziej ..................................111
Obserwuj swoich klientów ...............................................................................111
Badaj konkurencję ............................................................................................113
Uwalnianie mocy jednopytaniowej sondy .....................................................114
Stwórz raport trendów .....................................................................................115
Analizuj rekordy w swojej bazie klientów ......................................................116
Przetestuj swoje materiały marketingowe ....................................................116
Rozmawiaj z tymi, którzy odeszli ....................................................................117
Stwórz analitykę przeznaczoną dla swojej strony ........................................117
Kurs na fali wznoszącej dzięki demografii ...........................................................118
ROZDZIAŁ 5:
Tworzenie zwycięskiego planu marketingowego ......121
Komponenty planu marketingowego, jakich potrzebujesz ...............................122
Po pierwsze — podstawy .................................................................................122
Teraz nieco bardziej złożone koncepcje ........................................................123
A teraz kilka nawet jeszcze ważniejszych zagadnień ....................................124
Cztery „P” .................................................................................................................125
Przeprowadzenie analizy SWOT ...........................................................................125
Koncentrowanie uwagi na funkcjonalnych alternatywach ................................128
Dlaczego współpraca tak bardzo się liczy ...........................................................129
Łączenie
sił pod szyldem CSR ..........................................................................130
Zamiana relacji we wspólnotę ........................................................................130
Spis treści
Kup książkę
5
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin