Daj_sie_poznac_od_najlepszej_strony_Krotki_kurs_autopromocji_i_lansu_dajnaj.pdf

(598 KB) Pobierz
IDŹ DO:
�½
Spis treści
�½
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
�½
Katalog online
�½
Zamów drukowany
katalog
DAJ SIĘ POZNAĆ
OD NAJLEPSZEJ STRONY.
KRÓTKI KURS
AUTOPROMOCJI I LANSU
Autor: Peggy Klaus
Tłumaczenie: Marta Czub
ISBN: 978-83-246-2201-6
Tytuł oryginału:
Brag! The art of tooting your
own horn without blowing it
Format: A5, stron: 240
Twój osobisty PR
• Wzbudzanie zainteresowania, ekscytacji i podziwu wobec własnej osoby
• Stosowanie chwytliwych technik komunikacyjnych
• Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w autopromocji
• Czerpanie korzyœci z pozytywnego szumu wokół Ciebie
Zacznij się chwalić… Jeœli sam nie zaczniesz mówić za siebie, kto to zrobi?
„Financial Times”
CENNIK I INFORMACJE:
�½
Zamów informacje
o nowościach
�½
Zamów cennik
CZYTELNIA:
�½
Fragmenty książek
online
Jeœli nie JA, to KTO?!
Zapewne znasz ten żart, w którym szczur skarży się chomikowi na swój los,
narzekając, że choć obaj są tak do siebie podobni, chomika ludzie uwielbiają,
a szczura z uporem tępią. Odpowiedzią chomika jest celne spostrzeżenie: „Problem
w tym, chłopie, że masz kiepski PR!”.
A Ty, czy również czujesz się niedoceniony i zauważasz, że otaczają Cię ludzie,
którzy wcale nie są od Ciebie inteligentniejsi, zdolniejsi czy bardziej urodziwi, a jednak
to właœnie oni awansują w pracy, mają większe powodzenie u płci przeciwnej i budzą
powszechną sympatię? Jeœli w tej miniankiecie na wszystkie pytania odpowiedziałeœ
twierdząco, mamy dla Ciebie propozycję nie do odrzucenia. Sprawdź, jak radzą sobie
z tym zagadnieniem zawodowcy, i zacznij wreszcie stosować niezawodne techniki
autopromocji.
Odrzuć fałszywą skromnoœć i pokaż, ile jesteœ wart! Chwalenie się własnymi
osiągnięciami i zaletami to żaden grzech. Dowiedz się, jak przyciągać uwagę innych
w sposób dyskretny, lecz zniewalający. Naucz się nawiązywać trwałą więź z ludźmi
i roztaczać wokół siebie zaraźliwą energię, sprawiając wrażenie osoby, która jest pewna
tego, co osiągnęła i dokąd zmierza. Jeœli sam nie zainwestujesz w promowanie siebie,
nikt Cię w tym nie wyręczy!
Ta książka pozwoli Ci uzmysłowić sobie, że chwalenie się jest niezbędnym narzędziem
przetrwania.
Harry Kavros,
zastępca dziekana w Columbia Law School
Przekonujący styl pisania Klaus i autentyczny ton wypowiedzi wraz z zaczerpniętymi
z życia anegdotami pokazują transformację, jaka może się dokonać w życiu
zawodowym dzięki skutecznemu chwaleniu się.
„Publishers Weekly”
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
SPIS TRE CI
PodziÚkowania
............................................ 9
WstÚp Czego nauczyï mnie mój ojciec,
a czego Hollywood ................................ 13
Rozdziaï 1. Mity o autopromocji,
które nie dajÈ nam yÊ ........................... 27
Rozdziaï 2. Jakie sÈ zatem Twoje dobre strony? ...... 47
Rozdziaï 3. Sztuka lansu w biurze
i poza nim ............................................... 75
Rozdziaï 4. Techno-lans:
autopromocja XXI wieku ...................... 93
Rozdziaï 5. Rozmowa o pracÚ: jak chwalÈc siÚ,
utorowaÊ sobie drogÚ do rodka ......... 115
Rozdziaï 6. Okresowa ocena pracownika:
dobry, zïy i brzydki .............................. 137
Rozdziaï 7. Kiedy nie masz „prawdziwej” pracy .... 155
Rozdziaï 8. Gdy dziaïasz samodzielnie .................. 175
Rozdziaï 9. Lans-rady .............................................. 195
Rozdziaï 10. Wyznanie i dwana cie wskazówek
dotyczÈcych autopromocji ................... 223
ROZDZIA« 1.
Mity o autopromocji,
które nie daj¡ nam y�½
Nie przechwalasz siÚ, je li rzeczywi cie co zrobiïe .
— D
IZZY
D
EAN
Mit nr 1:
DOBRA ROBOTA
MÓWI SAMA ZA SIEBIE
Wspóïczesne miejsca pracy nie majÈ ju nic wspólnego z tymi,
w których pracowaï mój ojciec, ani nawet z tymi, w których
w latach 70. i 80. ubiegïego wieku zatrudniïo siÚ wiele Waszych
matek. Dawno minÚïy czasy, w których lojalno Ê i pracowi-
to Ê gwarantowaïy staïÈ posadÚ. Dla wiÚkszo ci to nic nowego.
Mimo to wielu z nas nie potrafi dostrzec warto ci, jakÈ ma
autoreklama podczas lawirowania w dzisiejszych niestabil-
nych i nieprzewidywalnych miejscach pracy. Na skutek nie-
ustannych zmian — fuzji, zmian kierownictwa, redukcji — nie
masz po prostu innego wyj cia, jak pokazaÊ innym ludziom
28
D
AJ SI POZNAû OD NAJLEPSZEJ STRONY
w organizacji, kim jeste i jakie masz osiÈgniÚcia. W przeciw-
nym bowiem razie bÚdziesz ciÈgle pomijany podczas rozdzie-
lania awansów, planowania sukcesji lub w okresie zwolnieñ,
kiedy firma musi zdecydowaÊ, którzy pracownicy sÈ najlepsi.
Nawet je li po mistrzowsku dbasz o to, eby Twój szef byï
zawsze ze wszystkim na bie Èco, pamiÚtaj, e pewnego dnia
mo e ju go nie byÊ w firmie. Musisz zabezpieczyÊ siÚ z ka dej
strony i staÊ siÚ kim wyjÈtkowym w oczach szefa Twojego
szefa oraz szefa tamtego szefa, a tak e wszystkich innych sze-
fów a do tego, który stoi najwy ej. Twoja misja zacznie nastrÚ-
czaÊ jeszcze wiÚcej trudno ci, je li uwzglÚdnisz to, co pociÈ-
gnÚïa za sobÈ era informatyzacji: ludzi, których codziennie
zalewa fala e-maili, nagrañ na poczcie gïosowej, faksów, tele-
fonów i spotkañ. Nikt nie ma wïa ciwie czasu ani potrzeby
zwracaÊ na Ciebie szczególnej uwagi.
Sianie na przysz¬o �½
Ludzie z firmy sÈ niezwykle wa ni dla Twojego przetrwania,
ale równie istotni sÈ ci spoza niej: po rednicy z agencji pracy,
partnerzy biznesowi, przyjaciele i znajomi, a nawet konkurenci.
Nawet pozornie stabilne firmy mogÈ zbankrutowaÊ z dnia na
dzieñ. Jednym z wielu takich przykïadów mogÈ byÊ choÊby
Enron i Arthur Andersen
1
.
W 2001 roku wybuchï skandal zwiÈzany z faïszowaniem dokumen-
tacji finansowej w firmie Enron, wielkim amerykañskim przedsiÚbiorstwie
energetycznym. W sprawÚ zamieszana byïa firma zajmujÈca siÚ dokumen-
tacjÈ Enronu — spóïka Arthur Andersen. W nastÚpstwie ujawnienia sprawy
Enron ogïosiï bankructwo, a Arthur Andersen utraciï wiarygodno Ê,
co oznaczaïo koniec wiodÈcej pozycji firmy na rynku —
przyp. red.
1
Zgłoś jeśli naruszono regulamin