Autopromocja_Pokaz_na_co_Cie_stac_szefowi_podwladnym_i_klientom_autopo.pdf

(870 KB) Pobierz
IDŹ DO:
Spis
treści
Przykładowy rozdział
Autopromocja. Pokaż,
na co Cię stać — szefowi,
podwładnym i klientom
Autorzy: Jessica Kleiman, Meryl Weinsaft Cooper
ISBN: 978-83-246-3378-4
Tytuł oryginału:
Be Your Own Best Publicist:
How to Use PR Techniques to Get Noticed, Hired,
and Rewarded at Work
Format: 140×208, stron: 224
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog
online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów
informacje
o nowościach
Zamów cennik
Zadbaj o swoją reputację.
Stań się niezastąpiony.
Wypromuj siebie.
Wewnętrzny dział public relations:
CZYTELNIA:
Fragmenty
książek
online
Żadna orkiestra dęta nie zagra na Twoją nutę, więc tylko od Ciebie zależy, czy narobisz wrzawy
w miejscu pracy. Jessica i Meryl przedstawiają konkretne sposoby na to, jak się zareklamować,
jak wykorzystać swój czar i jak zalśnić niczym najjaśniejsza gwiazda.
Tory Johnson,
dyrektor generalna Women for Hire oraz współautorka programu Good Morning America
Wizerunek wart jest więcej niż tysiąc słów
Carlos Ruíz Zafón,
Cień wiatru
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Budowanie upragnionego wizerunku, sprawne komunikowanie się z otoczeniem, zdobywanie
szacunku i sympatii, gładkie radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych — tym wszystkim zajmują
się na co dzień specjaliści do spraw public relations. Zarządzają reputacją. Produktu, firmy,
projektu? Tak, to też. Ale najważniejszym klientem jesteś właśnie Ty!
Ty stanowisz swoją osobistą, wyjątkową markę. Niepowtarzalną, choć zmuszoną stawić czoło
konkurencji. Wchodzisz na rynek pracy albo całkowicie zmieniasz zawód? Usiłujesz zapewnić sobie
awans albo pozyskać nowego klienta? A może pragniesz rozwijać własną firmę? Bez względu na
swoje cele, korzystanie z podstawowych zasad public relations pomoże Ci stworzyć indywidualną
markę, poszerzyć sieć kontaktów, ustawić się w pozycji eksperta, a ostatecznie odnieść sukces.
W dzisiejszym świecie, w którym wizerunek to rzecz nadrzędna, jeszcze bardziej liczy się to,
żeby w miejscu pracy stać się własnym PR-owcem, orędownikiem i poplecznikiem.
Promowanie tego, co w Tobie wyjątkowe, nigdy wcześniej nie było aż tak istotne!
Zadbaj o płynną komunikację, zarówno interpersonalną, jak i internetową.
Bądź nieustraszony. Jeśli nie spytasz, nigdy niczego się nie dowiesz.
Bądź proaktywny i naucz się reagować.
Graj zespołowo. PR, podobnie jak inne branże, polega na współpracy.
Zwracaj uwagę na to, co się dzieje wokół Ciebie, i czerp z tego wiedzę i inspirację.
Bądź specjalistą. Odrób swoje zadanie domowe, ale ufaj również swojemu instynktowi.
Znajdź równowagę pomiędzy kreatywnością i strategią.
Upadaj do przodu. Ucz się na błędach i nie biczuj się, kiedy je popełniasz.
Kochaj to, co robisz, i miej do tego przekonanie.
Próbuj wszystkiego i bądź otwarty na nowe odkrycia i sposoby działania.
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis tre ci
Wst p
11
P
RZYGOTUJ SI
Rozdziaã 1. Kluczem jest komunikacja
Rozdziaã 2. Zawsze potrzebny jest plan (i plan awaryjny)
Rozdziaã 3. Zosta (pozytywn ) m dral
17
33
51
P
RZEDSTAW SI
Rozdziaã 4. Chodzi o to, kogo znasz (i kto zna Ciebie)
Rozdziaã 5. Chodzi o przekaz
Rozdziaã 7. Co mam zrobi , eby mnie zauwa yli?
69
93
127
Rozdziaã 6. Wygl d to nie wszystko (ale z pewno ci pomaga) 113
P
RZYPILNUJ SI
Rozdziaã 8. Chwal si (ale nie za gão no)
Rozdziaã 9. Podszlifuj swoj wiedz o spoãecze stwie
(i serwisach spoãeczno ciowych)
Rozdziaã 11. Ka dy kryzys to nowe mo liwo ci
139
155
191
Rozdziaã 10. Gratyfikacja wcale nie musi by natychmiastowa 175
10
Zako czenie
Polecana lektura
Bibliografia
O autorkach
Autopromocja
205
209
211
219
Rozdziaã 4.
Chodzi o to, kogo znasz
(i kto zna Ciebie)
„¿aden czïowiek nie jest samotnÈ wyspÈ”.
— John Donne
„To pani nie wie, kim jestem?”. Gdyby my dostawali zïotówkÚ za
ka dym razem, gdy sïyszymy te sïowa, byliby my bogaci. W wiecie re-
klamy czerwone dywany i proszone przyjÚcia przyciÈgajÈ ludzi, którzy
oczekujÈ, e zostanÈ rozpoznani i stosownie do tego potraktowani. Na
moment odïó my na bok kwestiÚ, e tego typu pytanie samo w sobie
jest w zïym gu cie (bo albo wywoïuje zakïopotanie, albo sprawia, e
robisz z siebie idiotÚ). Zamiast tego, wyïÈcznie na potrzeby tego
tekstu proponujemy, eby przyjrzaï siÚ, w jaki sposób ludzie mogÈ
odpowiedzieÊ na tego rodzaju pytanie, je li padnie z Twoich ust.
Tworzenie silnych wiÚzi i dbaïo Ê o kontakty osobiste jest kluczo-
wym elementem sukcesu w ka dej bran y. Jednak w PR jest to element
zasadniczy — prawda jest taka, e zale ymy w caïo ci od naszych
kontaktów. Na przykïad:
x
Zapewnienie sobie tematu w wiadomo ciach zale y wyïÈcznie
od relacji z realizatorami lub reporterami.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin