Wyzwalacze_Nowe_zachowania_trwale_nawyki_lepsze_zycie_wyzwal.pdf

(514 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: TRIGGERS: Creating Behavior That Lasts
— Becoming the Person You Want to Be
Tłumaczenie: Marcin Machnik
Projekt okładki: Jan Paluch
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
ISBN: 978-83-283-1593-8
Copyright © 2015 by Marshall Goldsmith, Inc. All rights reserved.
Copyright © 1993 by Leonard Cohen. All rights reserved. Reprinted by permission of
McClelland & Stewart, a division of Penguin Random House Canada Limited, a Penguin
Random House Company.
Polish edition copyright © 2016 by Helion S.A. All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by
any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any
information storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/wyzwal
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wprowadzenie
17
Część I
Dlaczego nie stajemy się takimi osobami,
jakimi chcemy być? 23
Rozdzia 1. Odwieczne prawdy
dotycz ce zmian behawioralnych
Rozdzia 2. Wyzwalacze przekonaniowe,
które sabotuj proces zmian 33
Rozdzia 3. Otoczenie
45
57
71
79
89
Rozdzia 4. Definiowanie swoich wyzwalaczy
Rozdzia 5. Jak dzia aj wyzwalacze
Rozdzia 6. Jeste my wybitnymi planistami,
lecz beznadziejnymi wykonawcami
Rozdzia 7. Prognozowanie zmian w otoczeniu
Rozdzia 8. Ko o zmian
99
25
Kup książkę
Poleć książkę
16
Wyzwalacze
Część II
O staraniu 113
Rozdzia 9. Pot ga aktywnych pyta
Rozdzia 10. Pytania anga uj ce 125
Rozdzia 11. Codzienne Pytania w praktyce
Rozdzia 12. Planista i wykonawca
oraz
coach
Rozdzia 13. CMOWT
161
137
151
115
Część III
O potrzebie struktury 173
Rozdzia 14. Nie staniemy si lepsi bez struktury
175
181
187
Rozdzia 15. Musi to jednak by odpowiednia struktura
Rozdzia 16. Zachowanie pod wp ywem wyczerpania
Rozdzia 17. Potrzebujemy pomocy wtedy,
gdy najtrudniej nam j uzyska
Rozdzia 18. Cogodzinne Pytania
Rozdzia 20. Sta si wyzwalaczem
199
207
221
195
Rozdzia 19. Problem z „wystarczaj co dobrze”
Część IV
Bez narzekania 225
Rozdzia 21. Ko o zaanga owania
227
237
Rozdzia 22. Niebezpiecze stwo zwi zane z yciem bez zmian
Podzi kowania
240
Kup książkę
Poleć książkę
ROZDZIA
1.
Odwieczne prawdy
dotyczące zmian behawioralnych
rzez ponad trzydzie ci pi lat pracy z kadr kierownicz pomo-
g em wielu odnosz cym sukcesy liderom w dokonaniu trwa ych
zmian zachowania. Zazwyczaj klienci wykorzystuj t okazj , chocia
niektórzy s na pocz tku nieco oporni. Wi kszo zdaje sobie spraw
z tego, e po wprowadzeniu zmiany b d bardziej efektywnymi lide-
rami i partnerami, a nawet lepszymi cz onkami rodziny. Nieliczni tego
nie rozumiej .
Proces pomagania klientom jest do prosty i jednolity. Najpierw
rozmawiam z kluczowymi interesariuszami danego klienta. Mog to
by jego koledzy, bezpo redni podw adni lub cz onkowie zarz du. Gdy
ju zdob d mnóstwo poufnych informacji zwrotnych, podsumowuj
je i konsultuj z klientem. To na nim ci y ostateczna odpowiedzialno
za zmian zachowania, jakiej pragnie dokona . Moje zadanie jest wi c
bardzo proste. Pomagam klientowi dokona pozytywnej i trwa ej zmia-
ny w wybranym przez
niego
aspekcie, który b dzie oceniany przez
wybranych przez
niego
kluczowych interesariuszy. Je eli potwierdz
oni, e uda o mu si dokona tej zmiany, dostaj zap at . Je li natomiast
nie zauwa
adnych pozytywnych zmian, nie bior pieni dzy.
Szanse na sukces s wi ksze, gdy towarzysz klientowi na ka dym
kroku tego procesu i mówi mu, jak utrzyma w a ciwy kurs i nie wró-
ci do dawnego siebie. Nie umniejsza to jednak znaczenia dwóch od-
wiecznych prawd.
P
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin