Firma_hostingowa_e_1ohd.pdf

(61 KB) Pobierz
czas
na
biznes
firma hostingowa
Dane przechowywane na stronach internetowych
wymagają jak najbardziej realnej przestrzeni
wydzielonej na specjalnie przeznaczonych
do tego urządzeniach – serwerach. Z racji ich
dużych rozmiarów, skomplikowanej obsługi
oraz wysokiego kosztu zakupu inwestycja w nie
jest bezcelowa dla mniejszych podmiotów
gospodarczych niemających skomplikowanych
stron i portali internetowych. Przychodzą im
z odsieczą dostawcy rozwiązań hostingowych,
którzy na własnych serwerach oferują
wynajem wirtualnej przestrzeni takim właśnie
firmom. Z racji dużego stopnia informatyzacji
oraz rosnącego zapotrzebowania na usługi
informatyczne wynajem taki wydaje się być
ciekawym pomysłem na biznes.
Sprawdzimy, w jaki sposób oferować miejsce na serwerach i jak takie
usługi rozliczać. Podpowiemy, co jeszcze można zaoferować klientom oraz
policzymy, ile można zarobić na hostingu stron internetowych.
Charakterystyka rynku
Rynek usług wirtualnych przekłada się na jak najbardziej realne warto-
ści.
Podkreślić należy,
że
są one bardzo duże i tym samym czynią z niego
2
czas
na
biznes
firma hostingowa
największy rynek na
świecie.
Szacuje się,
że
liczba indeksowanych stron
internetowych przekroczyła 26 mld. Inżynierowie z firmy Google twierdzą
nawet,
że
ich wyszukiwarka odkryła ponad bilion unikalnych adresów URL.
Jak na tym tle wypada nasz krajowy rynek w porównaniu do bardziej za-
awansowanych technologicznie krajów zachodnich czy USA? Liczba witryn
z domeną „.pl” wyniosła w 2011 roku ponad 2 mln. Jest to wciąż skromna
ilość jak na
średniej
wielkości kraj europejski. Biorąc jednak pod uwagę fakt,
iż w ciągu pierwszych 10 lat rozwoju internetu w Polsce ich liczba nie prze-
kraczała 100 000, to można mówić o bardzo dynamicznym wzroście. We-
dług opinii specjalistów z firmy Google polski rynek internetowy jest drugim
po rosyjskim najbardziej obiecującym rynkiem w Europie. Wciąż jednak pra-
wie połowa z blisko 4 mln zarejestrowanych w Polsce firm nie ma własnej
strony internetowej. Dlatego też rynek określa m.in. te 2 mln firm mających
jeszcze witryny www . Cały rynek IT, w skład którego wchodzi też hosting
stron, jest wart ok. 29 mld zł.
Rosnąca w bardzo dynamicznym tempie liczba stron internetowych
wiąże się z koniecznością wygospodarowania w wirtualnej przestrzeni
miejsca na ich umieszczenie, rozbudowę czy uaktualnianie. Nie wszyst-
kie mniejsze podmioty gospodarcze mogą sobie pozwolić na korzystanie
z kosztownych usług oferowanych przez właścicieli potężnych serwerów.
Tworzy to niszę dla firm, które będą oferowały przestrzeń mniejszym pod-
miotom zainteresowanym hostingiem niewielkich przestrzeni dla swoich
witryn internetowych.
Badany rynek jest typowym rynkiem typu B2B (ang. business to bu-
siness), gdzie zarówno zleceniodawca, jak i wykonawca usługi będą pod-
miotami gospodarczymi. Sporadycznie mogą zdarzać się zlecenia od osób
3
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin