The_Smashing_Book_2_smash2.pdf

(2936 KB) Pobierz
Tytuł: Smashing Book #2
Tłumaczenie: Julia Szajkowska
ISBN: 978-83-246-3549-8
Translation copyright © Helion 2012
All rights reserved
© 2011 Smashing Media GmbH
All Rights Reserved. Authorised translation from the English language edition published by John Wiley
& Sons Limited. Responsibility for the accuracy of the translation rests solely with Helion S. A. and is not
the responsibility of John Wiley & Sons Limited. No part of this book may be reproduced in any form
without the written permission of the original copyright holder, John Wiley & Sons Limited.
Wiley and the Wiley Publishing logo are trademarks or registered trademarks of John Wiley and Sons,
Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries, and may not be used without written
permission. iPhone, iPad, and iPod are trademarks of Apple Computer, Inc. All other trademarks are the
property of their respective owners.
Wiley Publishing, Inc. is not associated with any product or vendor mentioned in the book. This book is
not endorsed by Apple Computer, Inc.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za
związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo
HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania
informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/smash2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Zasady projektowania grafiki doskonałej
Znaczenie projektu. Różnice między dobrymi i złymi projektami.
Projekty ponadczasowe. Minimalizm relacyjny. Kontrast, pustka,
napięcie. Typografia. Język obrazu.
Widoczne kontra niewidoczne
Dostrzeganie w projektach tego, co niewidoczne. Projektowanie
zgodne z przebiegiem myśli użytkownika. Modele myślenia.
Tłoczno czy przejrzyście? Wzory projektów i wskazówki dotyczące
interfejsu.
Projektowanie z myślą o urządzeniach przenośnych
Programy dedykowane kontra aplikacje internetowe. Projektowanie
i sprzedawanie aplikacji. Właściwości oprogramowania na
urządzenia przenośne. Zasady tworzenia dobrych programów.
Interfejs użytkownika w aplikacjach na urządzenia przenośne.
Wygląd aplikacji dla urządzeń przenośnych.
Szkice, szablony i prototypy
Proces projektowania. Wizualizacja we wstępnym szkicu.
Zapis stosowany w szkicach. Rozrysowywanie kadrów. Techniki
i narzędzia. Szablony mało szczegółowe i bardzo szczegółowe.
Prototypy. Testy i ostatnie poprawki.
Znaki ostrzegawcze w projektowaniu
aplikacji internetowych
Projektowanie z myślą o dalszym rozwoju, nie na potrzeby chwili.
Nie projektuj dla siebie. Dlaczego HTML i CSS schodzą na
psy? Malowanie w HTML i zawiłości składni CSS. Problemy ze
skryptami JavaScript i działaniem aplikacji po stronie serwera.
Przyszłość typografii w sieci
Rozwój typografii w internecie. Reguła @font-face. WOFF.
Ruch na rzecz uwolnienia krojów pisma. Licencjonowanie
fontów. Usługi związane z internetowymi krojami pisma. Palące
problemy sieciowej typografii. Funkcje OpenType i zaawansowane
zagadnienia typografii internetowej. Moduł fontów w CSS3.
Nasi rozmówcy.
13
47
71
103
131
171
Kup książkę
Poleć książkę
Reguły projektowania gier w planowaniu
interakcji i użyteczności aplikacji
Łączenie psychologii społecznej, teorii projektowania gier
i ekonomii. Podglądacze. Ograniczony altruizm. Oczekiwana
wzajemność. Wet za wet. Malejąca użyteczność. Mechanika gier
— świat, gracze i zasady. Zwycięskie strategie dla użytkowników
i przedsiębiorstw. Podręcznik projektanta i strategie projektowania.
Techniki projektowania gier poparte przykładami z życia.
Co sprawia, że klikają? Psychologia zachowań
użytkowników i projektowania aplikacji internetowych
Różne spojrzenia na zagadnienie projektowania. Znaczenie
oddziaływań społecznych. Nieświadome podejmowanie decyzji.
Weryfikacja społeczna. Efekt przyspieszenia u celu. Rozpraszanie
sposobem zwracania uwagi. Zaspokorczanie. Wzorce myślowe.
Obsługa błędów. Niezamierzona nieuwaga.
Wzorce projektowe wykorzystywane na stronach
e-commerce (studia przypadków)
Układ. Architektura informacji. Nawigacja. Kolorystyka. Towary,
dokonywanie zakupów i strony koszyka. Nazewnictwo stosowane
na przyciskach i wzory projektów. Projektowanie stron pomocy
i kontaktu. Bezpośrednie działania marketingowe.
Jak wydać książkę (taką jak ta)?
Wydawać na własną rękę czy szukać wydawnictwa? Pisanie,
redagowanie i przygotowywanie do druku. Ceny, działania
marketingowe i kolportaż. Książki w wersji elektronicznej:
PDF, EPUB, Mobipocket. Druk na życzenie.
Skorowidz
219
253
273
317
353
Kup książkę
Poleć książkę
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin