Przechytrzyc_social_media_przesm.pdf

(739 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Outsmarting Social Media: Profiting in the Age of Friendship Marketing
Tłumaczenie: Marta Najman
ISBN: 978-83-246-5530-4
Polish language edition published by HELION S.A. Copyright © 2013.
Authorized translation from the English language edition: OUTMSMARTING SOCIAL MEDIA:
PROFITING IN THE AGE OF FRIENDSHIP MARKETING; ISBN 0789749394; by Evan Bailyn;
published by Pearson Education, Inc, publishing as QUE Publishing.
Copyright © 2012 by Pearson Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from Pearson Education Inc.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za
związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION
nie ponosi również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania
informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/przesm
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze .............................................................................................................11
Wprowadzenie ....................................................................................................13
1
Starcie internetowych gigantów ........................................................................21
Rozwój Facebooka .............................................................................................................. 22
Problem Google .................................................................................................................. 27
Artyleria Google ................................................................................................................. 30
Nadchodzące rozstrzygnięcie ........................................................................................... 31
2
Nowe wpïywy w wyszukiwaniu i social media ................................................35
Ewolucja algorytmu społecznościowego ......................................................................... 36
Twórcy trendów na Facebooku ........................................................................................ 37
Jak zostać twórcą trendów na Facebooku ....................................................................... 40
Stwórz bazę fanów ....................................................................................................... 41
Zabawiaj ludzi, aby zwiększać widoczność aktualizacji statusu ............................ 44
Reklamy na Facebooku ............................................................................................... 47
Pogoń Google za twórcami trendów ............................................................................... 51
Wzrost napięcia wokół danych od twórców trendów ................................................... 54
3
Odkrycia spoïeczno ciowe i kontekstowe ........................................................57
Odkrycia społecznościowe ................................................................................................ 58
W jaki sposób Facebook uwzględni nowe rodzaje reklam społecznościowych ........ 60
Bogatsze opisywanie znacznikami ............................................................................. 61
Nowe, związane z zakupami aktualności na tablicy ................................................ 63
Lepsze informacje dotyczące znajomych i ich aktywności .................................... 64
Bardziej spersonalizowane oferty .............................................................................. 64
Propozycje prezentów urodzinowych ....................................................................... 64
Odkrycia kontekstowe ....................................................................................................... 65
Wykorzystanie odkryć kontekstowych ........................................................................... 68
Kup książkę
Poleć książkę
8
PrzechytrzyÊ social media
4
Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym i kultura aktualizowania statusu ....... 71
Korzenie wyszukiwarek czasu rzeczywistego ................................................................. 73
Czerpanie zysków z wyszukiwarki czasu rzeczywistego:
metody wyszukiwania i sprzedaży ................................................................................ 76
Wymyśl sprytną frazę, która wyświetli aktualizacje
statusu potencjalnych klientów .............................................................................. 77
Zidentyfikuj nicki wybranych klientów ................................................................... 78
Poświęć czas na skontaktowanie się z nimi ............................................................. 79
Wyszukiwarka czasu rzeczywistego jako środek reklamowy ...................................... 82
Oczekiwanie na wyszukiwarkę czasu rzeczywistego 2.0 .............................................. 83
Czerpanie korzyści z wyszukiwarki czasu rzeczywistego 2.0 ....................................... 85
Zwycięzca wśród wyszukiwarek czasu rzeczywistego ................................................... 87
5
Aspekt spoïeczno ciowy a aspekt lokalny ....................................................... 89
Jak znaleźć się wysoko na liście wyników wyszukiwania lokalnego w Google ......... 91
Miejsce w katalogu ...................................................................................................... 93
Linki ............................................................................................................................... 94
Odległość od szukającego ........................................................................................... 94
Nazwa firmy ................................................................................................................. 95
Dodawanie odpowiedniej kategorii i znaczników .................................................. 96
Recenzje ........................................................................................................................ 97
Interakcje społecznościowe ........................................................................................ 97
Meldowanie się i współdzielenie lokalizacji ................................................................... 97
Odkrycia kontekstowe na poziomie lokalnym ............................................................ 102
Dane społecznościowe a spotkania lokalne .................................................................. 104
6
Czerpanie zysków z mediów spoïeczno ciowych ............................................ 107
Jak stać się wartościowym ............................................................................................... 108
Zasady sprzedaży poprzez media społecznościowe .................................................... 111
Zasada 1.: Wykorzystaj krótkie okresy uwagi ....................................................... 112
Zasada 2.: Poznaj swoje medium ............................................................................. 113
Zasada 3.: Namierz główne zainteresowania ludzi ............................................... 115
Zasada 4.: Proponuj sprzedaż .................................................................................. 121
Zasada 5.: Inwestuj małe kwoty w wiele metod,
a potem inwestuj wszystko w to, co działa ......................................................... 123
Zarabianie w każdym medium ....................................................................................... 124
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
9
7
Mo liwo ci danych spoïeczno ciowych ..........................................................131
„Ludzka Pandora” ............................................................................................................133
Dane społecznościowe ratują życie ................................................................................136
Jak działają „ludzie podobni do Ciebie” ........................................................................138
Wykorzystanie danych społecznościowych przez korporacje i rząd ........................140
Facebook a przyszłość danych społecznościowych .....................................................143
8
Zdominowanie reklam na Facebooku ...............................................................145
Facebook kontra Google: bitwa o Twoje zakupy .........................................................146
Jak myśleć o reklamach na Facebooku ..........................................................................148
Dziesięć przykazań dotyczących efektywnych reklam na Facebooku .....................153
Dobierz pasującą grafikę ...........................................................................................154
Jasno nawołuj do działania .......................................................................................154
Szanuj dodatkowe zainteresowania fanów .............................................................154
Nie zanudzaj użytkowników ....................................................................................155
Używaj emocjonalnego języka .................................................................................155
Bądź pozytywny .........................................................................................................156
Uprość język ...............................................................................................................157
Nie pożądaj seksownych grafik ................................................................................157
Testuj swoje reklamy w różnych grupach demograficznych ...............................157
Nagradzaj swoich fanów ...........................................................................................157
Dobre i złe reklamy ..........................................................................................................158
Dobre reklamy ............................................................................................................158
Złe reklamy .................................................................................................................160
Zamienianie Lubię to na Facebooku w sprzedaż .........................................................163
Wykorzystywanie aktualizacji statusu do angażowania fanów
i zamieniania ich w klientów .......................................................................................166
9
PrzechytrzyÊ wszystko inne .............................................................................171
Przyciąganie uwagi na YouTubie ...................................................................................172
Wykorzystanie LinkedIn do rozwoju biznesu ..............................................................176
Przemawiać do sukcesu ...................................................................................................178
Zbuduj swoją biografię ..............................................................................................178
Przemawiaj, gdzie się da ...........................................................................................180
Zaprzyjaźnij się z organizatorami konferencji .......................................................181
Zgłaszaj udział w wielu konferencjach ....................................................................181
Twórz kreatywne prezentacje ...................................................................................181
Zarządzanie swoją reputacją w internecie ....................................................................183
Kilka słów końcowych .....................................................................................................184
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin