Social_media_to_sciema_somesc.pdf

(509 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Social Media Is Bullshit
Tłumaczenie: Marcin Machnik
Projekt okładki: Jan Paluch (w oparciu o oryginał)
ISBN: 978-83-246-7500-5
Copyright 2012 © by Earth’s Temporary Solution, LLC.
Polish edition copyright © 2014 by Helion S.A.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form
or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any
information storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich
wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/somesc
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Wprowadzenie. Podstawy wciskania ciemy
1.
2.
3.
4.
Nasza okropna, straszna, niedobra i beznadziejna strona internetowa
Zdumiewaj ce opowie ci o przeci tno ci
„Napisa em t ksi k dla Pepsi”
Social media to ciema
7
9
13
17
23
Cz
pierwsza
29
37
43
55
67
77
89
Social media to ciema
5. Nic zgo a nowego nie ma pod s o cem… ani w internecie
6. Szufle i nowa pa szczyzna
7. Tak, to jest klucz!
8. Teraz ju wiesz, czyli brakuj ca cz opowie ci
9. Ekonomia bazuj ca na dupkach
10. „Wp ywowi” ludzie to bzdura
11. Przeanalizuj to
Cz
druga
Poznaj ludzi, którzy stoj za ciem
12. A mo e dla korporacji media spo eczno ciowe
tak e nie s a tak rewelacj ?
13. Zakochana para: Facebook i Kia…
14. Jak marketingowcy, cyberhipsterzy i inni radz sobie z krytyk
(podpowied : niezbyt dobrze)
97
113
125
5
Kup książkę
Poleć książkę
6|
S
OCIAL MEDIA TO CIEMA
Cz
trzecia
ciem ?
137
145
Jak bez wi kszego wysi ku sprzedawa
15. Tworzenie i rozpowszechnianie ciemy w siedmiu prostych krokach
16. A odpowied brzmi…
Cz
czwarta
161
179
187
199
205
Co naprawd dzia a w internecie?
17. Wszystko, co kiedykolwiek trzeba Ci b dzie wiedzie o marketingu
18. Podsumowanie
19. Manifest przeciwko mediom spo eczno ciowym
Podzi kowania
Przypisy
Kup książkę
Poleć książkę
ROZDZIA TRZECI
„NAPISA EM T KSI
K DLA PEPSI”
Istnieje wiele
czynników anga uj cych w wi kszo ci fikcyjny wiat mar-
ketingu, a wszystkie zale od Twojego zestawu specyficznych warun-
ków. Nie ma wi c takiej mo liwo ci, abym ja — lub ktokolwiek inny
— zaoferowa Ci dzia aj c strategi marketingow , która b dzie sku-
teczna tak e dla wszystkich innych ludzi. Je li zrobisz tak, jak ja robi em,
i powtórzysz zalecenia zawodowych marketingowców, taka strategia
by mo e zaskarbi Ci drobne plusy w oczach potencjalnych klientów, lecz
dla ich firm b dzie bez znaczenia. Wynika z tego, e najlepsze, co mo e
zrobi autor poradników marketingowych, to przedstawienie podstaw
i opowiedzenie tego, czego si nauczy . Reszta nale y od Ciebie.
Niestety aden autor tego nie robi. Zamiast tego wszyscy daj z e i s a-
bo poparte dowodami rady, które obficie skrapiaj paroma chwytliwymi
s owami bez znaczenia i gar ciami nieprzydatnych teorii
1
. Gdy sko cz ,
próbuj sprzeda Ci swoje inne us ugi. Bezczelne sprzedawanie jest naj-
bardziej widoczne, gdy autor przez ca ksi k wyja nia, dlaczego po-
winiene czego u y , ale nie mówi, jak to zrobi . Przecie nie powie Ci,
e chce Twoich pieni dzy!
Pozwól wi c, e wyja ni Ci, dlaczego tak si dzieje, oraz zdradz ,
czego si nauczy em w ci gu poprzednich sze ciu lat na temat mediów
spo eczno ciowych. W ostatnich kilku rozdzia ach dam Ci podstawy —
czyli elementarne rzeczy znajduj ce si w ka dej ksi ce o marketingu,
17
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin