Twoja_firma_w_social_mediach_Podrecznik_marketingu_internetowego_dla_malych_i_srednich_przedsiebiorstw_Wydanie_II_twfis2.pdf

(1710 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Magdalena Dragon-Philipczyk
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/twfis2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-4224-8
Copyright © Helion 2018
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ..............................................................................................7
Rozdział 1. Panorama mediów społecznościowych ................15
Dziki Zachód ............................................................................16
Social jest stary! ........................................................................19
1, 2, 3, internet ..........................................................................20
Człowiek jest najważniejszy ....................................................24
Nowe media dla nowego człowieka ........................................27
Nowe media (nie) są bezpłatne! ..............................................28
Nie ma Cię w socialu, to znaczy,
że
i tak jesteś w sieci .........30
Social media — co jest czym? ..................................................31
Rozdział 2. Od koncepcji do działania,
czyli social media marketing ................................................33
Marketing pod strzechy! ..........................................................36
Najtrudniejszy ......................................................................37
Komputer czy jabłko? ..............................................................38
Naszą siłą będzie treść .............................................................39
Analiza rynku — gdzie jest konkurencja?
Gdzie są moi odbiorcy? .........................................................41
Monitoring social mediów — jak go wykorzystać? ...............45
Obsługa klienta w social mediach
— jak prowadzić ją efektywnie? ...........................................57
5
Kup książkę
Poleć książkę
Twoja firma w social mediach
Rozdział 3. Przegląd narzędzi ....................................................69
Facebook ...................................................................................70
Facebook Messenger ..............................................................106
Twitter ....................................................................................114
YouTube .................................................................................132
Blogosfera ...............................................................................154
Mikroinfluencerzy ..................................................................174
Visual content .........................................................................176
LinkedIn .................................................................................203
Przydatne narzędzia socialowca ............................................217
Rozdział 4. Social biznes, czyli media społecznościowe
w działaniu firmy — przyszłość czy teraźniejszość? ........225
So-lo-mo .................................................................................226
Hipsteryzacja ..........................................................................227
Internet rzeczy .......................................................................228
Social biznes ...........................................................................229
Social selling ...........................................................................232
Społeczna odpowiedzialność .................................................234
Rozdział 5. #człowiek — trend numer jeden w 2018 roku
i później? ...............................................................................237
Mniej stocka, więcej
życia
......................................................238
Mniejszość też ma znaczenie? ...............................................240
Treść — klucz do serc i umysłów .........................................242
Długi ogon nadaje ton ...........................................................244
Każdy z nas jest medium .......................................................246
Podziękowania ...........................................................................251
6
Kup książkę
Poleć książkę
Rozdział 2.
Od koncepcji do działania,
czyli social media marketing
Mam wujka, który przy każdej okazji mówi,
że
jego praca ma
sens, a moja — niekoniecznie. Bo ja pracuję w marketingu,
który dla niego jest wciskaniem ludziom kitu (ewentualnie
ściemy).
No cóż, ludzie zajmujący się marketingiem czy re-
klamą nie mają dobrego PR — to fakt. Jednak jakoś tak się
składa,
że
bez marketingu nasze
życie
byłoby pewnie uboż-
sze, bo w końcu co ten wujek by jadł, pił i kupował?
Marketing to całkiem poważny biznes. Lekceważy go wpraw-
dzie wiele osób, ale działa trochę jak wiatr (albo Duch
Święty
— w wersji dla wierzących). Nikt go nie widzi, ale każdy
czuje. W mediach społecznościowych działa to dokładnie tak
samo — marketing, który prowadzimy, powinien być jak
wiatr — ma wywoływać pożądany efekt, ale ludzie nie muszą
być go
świadomi.
Dla wielu osób zajmujących się obszarem
public relations albo marketingu wchodzących w
świat
me-
diów społecznościowych jest to zresztą nie lada problem.
Często spotykam się z opinią,
że
działania w mediach spo-
łecznościowych
są użyteczne, ale wtedy, gdy nie korzysta się
tu ze sponsorowania treści. Bo wówczas — dla wielu trady-
cyjnych PR-owców — to są działania public relations. A jeśli
już sponsorujemy, to robi się z tego kampania reklamowa.
33
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin