Google_App_Engine_Kod_w_chmurze_googap.pdf

(778 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Code in the Cloud
Tłumaczenie: Maciej Reszotnik
ISBN: 978-83-246-3565-8
Copyright © 2011 Pragmatic Programmers, LLC.
All rights reserved.
Copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/googap
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
CzÚ Ê I Google App Engine — przygotowania do pracy
Rozdziaï 1. WstÚp ................................................................................ 11
1.1. Czym jest chmura obliczeniowa? ............................................................... 11
1.2. Systemy programowania w chmurze obliczeniowej ...................................... 17
1.3. PodziÚkowania ......................................................................................... 20
Rozdziaï 2. PoczÈtek ........................................................................... 21
2.1. Zakïadanie konta Google App Engine ...................................................... 21
2.2. Konfiguracja rodowiska programistycznego ............................................... 23
2.3. Uruchamianie programu napisanego w Pythonie na platformie App Engine ... 26
2.4. Monitorowanie stanu wïasnej aplikacji ....................................................... 33
CzÚ Ê II Python i Google App Engine
— programowanie aplikacji
Rozdziaï 3. Pierwsza prawdziwa aplikacja w chmurze ................. 39
3.1. Podstawowa aplikacja czatu ...................................................................... 39
3.2. Podstawy HTTP .................................................................................... 43
3.3. Mapowanie czatu na HTTP .................................................................... 47
Rozdziaï 4. ZarzÈdzanie danymi w chmurze ................................... 55
4.1. Czemu nasz czat nie zadziaïaï? ................................................................. 55
4.2. Utrwalanie danych czatu .......................................................................... 58
Kup książkę
Poleć książkę
6
Google App Engine. Kod w chmurze
Rozdziaï 5. Obsïuga kont u ytkowników w Google App Engine ... 69
5.1. Wprowadzenie do obsïugi u ytkowników ................................................... 69
5.2. Usïuga Users — obsïuga u ytkowników .................................................... 70
5.3. Integrujemy obsïugÚ u ytkowników z czatem ............................................... 72
Rozdziaï 6. PorzÈdkowanie kodu — oddzielenie
interfejsu u ytkownika od logiki .................................. 75
6.1. Praca z szablonami — podstawy ............................................................... 76
6.2. Budowa ró nych widoków przy u yciu szablonów ....................................... 81
6.3. Obsïuga wielu pokoi czatu ........................................................................ 86
Rozdziaï 7. Poprawianie wyglÈdu interfejsu — szablony i CSS .... 93
7.1. Wprowadzenie do CSS ............................................................................ 94
7.2. Nakïadanie stylów CSS na tekst ............................................................... 96
7.3. Ukïady stron w CSS .............................................................................. 101
7.4. Budowa interfejsu w oparciu o ukïad pïywajÈcy ........................................ 108
7.5. ZaïÈczanie arkusza stylów do aplikacji App Engine ................................. 112
Rozdziaï 8. Interakcja ...................................................................... 115
8.1. Podstawy tworzenia interaktywnych usïug ................................................ 116
8.2. Wzorzec projektowy MVC ..................................................................... 118
8.3. Niezakïócona komunikacja z serwerem ..................................................... 121
CzÚ Ê III Programowanie na platformie App Engine w Javie
Rozdziaï 9. Google App Engine i Java ............................................. 131
9.1. Wprowadzenie do GWT ........................................................................ 132
9.2. Praca z JavÈ i GWT — poczÈtki ............................................................ 135
9.3. Zdalne wywoïania procedur w GWT ...................................................... 143
9.4. Testowanie i przesyïanie aplikacji GWT do chmury ................................. 148
Rozdziaï 10. ZarzÈdzanie danymi po stronie serwera ................. 149
10.1. Trwaïo Ê danych w Javie ....................................................................... 150
10.2. GWT i przechowywanie trwaïych obiektów ........................................... 154
10.3. Pobieranie trwaïych obiektów w GWT .................................................. 157
10.4. Klient i serwer — komunikacja ............................................................. 160
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
7
Rozdziaï 11. Konstruowanie interfejsów u ytkownika w Javie .... 163
11.1. Czemu GWT? .................................................................................... 163
11.2. Konstruowanie interfejsu u ytkownika w GWT ..................................... 165
11.3. O ywianie interfejsu — obsïuga zdarzeñ ............................................... 171
11.4. O ywianie UI — uaktualnianie widoku ................................................. 176
11.5. GWT — podsumowanie ...................................................................... 178
Rozdziaï 12. Aplikacja Javy po stronie serwera ........................... 181
12.1. Wypeïnianie luk — obsïuga pokoi czatu ................................................ 181
12.2. Projektowanie interakcji: inkrementacja .................................................. 186
12.3. Uaktualnianie klienta ............................................................................ 194
12.4. Warstwa administracji czatu .................................................................. 195
12.5. Uruchamianie i przesyïanie aplikacji ...................................................... 196
12.6. Strona serwera — zakoñczenie .............................................................. 199
CzÚ Ê IV Google App Engine — wy sza szkoïa jazdy
Rozdziaï 13. Datastore — wy sza szkoïa jazdy:
typy wïa ciwo ci ......................................................... 203
13.1. Tworzenie usïugi systemu plików ........................................................... 204
13.2. Modelowanie systemu plików: pierwsze kroki ......................................... 207
13.3. Typy wïa ciwo ci — lista ...................................................................... 224
13.4. Typy wïa ciwo ci — podsumowanie ...................................................... 227
Rozdziaï 14. Datastore — wy sza szkoïa jazdy:
zapytania i indeksy ..................................................... 229
14.1. Indeksy i zapytania w Datastore ............................................................ 230
14.2. Elastyczniejsze modele Datastore .......................................................... 235
14.3. Transakcje, klucz i grupy encji .............................................................. 237
14.4. Polityka i modele spójno ci ................................................................... 239
14.5. Pobieranie inkrementalne ...................................................................... 242
Rozdziaï 15. Usïugi Google App Engine .......................................... 245
15.1. Szybki dostÚp do danych i usïuga Memcache ......................................... 246
15.2. DostÚp do danych: usïuga pobierania adresów URL .............................. 251
15.3. Komunikacja z czïowiekiem: poczta elektroniczna i komunikatory ............ 252
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin