Programowanie_obiektowe_w_PHP_5_probph.pdf
(
413 KB
)
Pobierz
Programowanie
obiektowe w PHP 5
Autor: Hasin Hayder
ISBN: 978-83-246-1821-7
Tytu³ orygina³u:
Object-Oriented
Programming with PHP5
Format: 170x230, stron: 264
• Naucz siê definiowaæ w³aœciwoœci obiektów
• Stwórz kod, który bêdzie ³atwy w zarz¹dzaniu
• Zbuduj wydajn¹ i bezpieczn¹ aplikacjê
Programowanie obiektowe (OOP) wci¹¿ zyskuje rzesze nowych zwolenników.
Poniewa¿ opiera siê ono na klasach i obiektach, jest znacznie bardziej intuicyjne
ni¿ programowanie strukturalne. Do jego podstawowych zalet zaliczyæ nale¿y tak¿e
³atwoœæ modyfikowania oraz mo¿liwoœæ wielokrotnego wykorzystania klas. PHP 5
udostêpnia wiele ró¿norodnych mechanizmów (na przyk³ad obs³ugê wyj¹tków czy zbiór
interfejsów znacznie rozszerzaj¹cych mo¿liwoœci klas u¿ytkownika) oraz pe³ny modu³
obs³uguj¹cy styl programowania OOP, dziêki czemu jest doskona³ym narzêdziem,
pozwalaj¹cym tworzyæ wydajne, bezpieczne i dynamiczne aplikacje z wykorzystaniem
programowania obiektowego.
Ksi¹¿ka „Programowanie obiektowe w PHP 5” jest doskona³ym Ÿród³em informacji,
które pomo¿e Ci zrozumieæ najistotniejsze koncepcje programowania zorientowanego
obiektowo w PHP 5. Podrêcznik zawiera omówienie zagadnieñ podstawowych
oraz bardziej zaawansowanych, takich jak architektura Model-View-Controller (MVC)
oraz testy jednostkowe. Znajdziesz tu tak¿e praktyczne wskazówki i przyk³ady
dotycz¹ce m.in. u¿ycia biblioteki Standard PHP Library. Dowiesz siê, jak u¿ywaæ
odpowiedniego wzorca, aby zwiêkszyæ wydajnoœæ kodu, czym jest testowanie
jednostkowe i dlaczego stanowi ono zasadnicz¹ czêœæ tworzenia dobrego oraz
stabilnego projektu programu. Nauczysz siê tworzyæ wydajne, bezpieczne i ³atwe
w zarz¹dzaniu aplikacje.
• Praca z OOP — tworzenie obiektów
• Funkcje dostarczaj¹ce informacje o klasie
• Iteratory
• Automatyczne wczytywanie klas
• Serializacja
• Wzorce projektowe
• Refleksja i testy jednostkowe
• Biblioteka Standard PHP Library
• Obs³uga baz danych z u¿yciem stylu OOP
• U¿ywanie architektury MVC
Spis treści
O autorze
O recenzentach
Wprowadzenie
Co zawiera ta książka?
Dla kogo jest przeznaczona książka?
Konwencje zastosowane w książce
Użycie przykładowych kodów
9
11
13
13
15
15
16
Rozdział 1. Styl OOP kontra programowanie proceduralne
Wprowadzenie do PHP
Zaczynamy
Krótka historia stylu programowania OOP w PHP
Proceduralny styl kodowania kontra OOP
Zalety używania stylu OOP
Wnikliwa analiza obiektu
Różnice między stylem OOP w PHP 4 i PHP 5
Niektóre podstawowe pojęcia z zakresu OOP
Ogólne konwencje programowania
Podsumowanie
17
18
18
19
19
20
22
23
25
26
27
Rozdział 2. Rozpoczęcie pracy z OOP
Tworzenie obiektów
Dostęp do właściwości i metod z wewnątrz klasy
Używanie obiektu
Modyfikatory dostępu
Konstruktory i destruktory
Stałe klasy
29
29
31
31
32
34
36
Spis treści
Rozszerzanie klasy (dziedziczenie)
Nadpisywanie metod
Uniemożliwianie nadpisywania
Uniemożliwianie rozszerzania
Polimorfizm
Interfejs
Klasa abstrakcyjna
Metody i właściwości statyczne
Metody akcesorów
Używanie metod magicznych do pobierania i ustalania wartości właściwości klasy
Metody magiczne służące do przeciążania metod klasy
Wizualne przedstawienie klasy
Podsumowanie
38
40
40
40
41
42
44
45
48
49
51
52
52
Rozdział 3. Jeszcze więcej OOP
Funkcje dostarczające informacje o klasie
Sprawdzanie, czy dana klasa istnieje
Określanie aktualnie wczytanej klasy
Sprawdzanie, czy istnieją podane metody i właściwości
Określanie rodzaju klasy
Określanie nazwy klasy
Obsługa wyjątków
Zebranie wszystkich błędów PHP jako wyjątku
Iteratory
Obiekt ArrayObject
Konwersja tablicy na obiekt
Dostęp do obiektów z zastosowaniem stylu tablicy
Serializacja
Metody magiczne w serializacji
Klonowanie obiektu
Automatyczne wczytywanie klas, czyli klasy na
żądanie
Łańcuchowe
wiązanie metod
Cykl
życia
obiektu w PHP oraz buforowanie obiektu
Podsumowanie
55
55
55
56
56
57
57
58
62
63
65
66
67
68
70
72
73
74
75
77
Rozdział 4. Wzorce projektowe
Jak to zostało zrobione wcześniej?
Wzorzec Strategia
Wzorzec Fabryka
Wzorzec Fabryka abstrakcyjna
Wzorzec Adapter
Wzorzec Singleton
Wzorzec Iterator
Wzorzec Obserwator
Wzorzec Proxy, czyli mechanizm Lazy Loading
Wzorzec Dekorator
79
79
80
82
85
87
91
93
96
98
100
4
Spis treści
Wzorzec Active Record
Wzorzec Fasada
Podsumowanie
103
103
106
Rozdział 5. Refleksja i testy jednostkowe
Refleksja
ReflectionClass
Klasa ReflectionMethod
Klasa ReflectionParameter
Klasa ReflectionProperty
Testy jednostkowe
Korzyści płynące z testów jednostkowych
Krótkie wprowadzenie do niebezpiecznych błędów
Przygotowanie do przeprowadzania testów jednostkowych
Rozpoczęcie przeprowadzania testów jednostkowych
Testowanie obiektu EmailValidator
Testy jednostkowe dla zwykłych skryptów
Podejście Test Driven Development (TDD)
PHPUnit API
Podsumowanie
109
109
110
115
117
119
121
121
122
123
124
127
130
134
139
147
Rozdział 6. Biblioteka Standard PHP Library
Obiekty dostępne w SPL
Klasa ArrayObject
Klasa ArrayIterator
Klasa DirectoryIterator
Klasa RecursiveDirectoryIterator
Klasa RecursiveIteratorIterator
Klasa AppendIterator
Klasa FilterIterator
Klasa LimitIterator
Klasa NoRewindIterator
Interfejs SeekableIterator
Interfejs RecursiveIterator
Obiekt SPLFileObject
Obiekt SPLFileInfo
Obiekt SPLObjectStorage
Podsumowanie
149
149
150
155
157
161
162
162
164
165
166
167
168
169
170
172
174
Rozdział 7. Obsługa baz danych z użyciem stylu OOP
Wprowadzenie do MySQLi
Nawiązywanie połączenia z MySQL w stylu zgodnym z OOP
Pobieranie danych w stylu zgodnym z OOP
Uaktualnianie danych w stylu zgodnym z OOP
Zapytania preinterpretowane
Używanie obiektu BLOB w zapytaniach preinterpretowanych
Wykonanie procedury składowanej za pomocą MySQLi i PHP
175
175
176
177
177
178
180
182
5
Spis treści
PDO
Konfiguracja DSN dla różnych silników baz danych
Używanie zapytań preinterpretowanych za pomocą PDO
Wywoływanie procedur składowanych
Inne ciekawe funkcje
Wprowadzenie do Data Abstraction Layers
ADOdb
MDB2
Wprowadzenie do ActiveRecord
Tworzenie nowego rekordu za pomocą ActiveRecord
Wybór lub uaktualnienie danych
Podsumowanie
183
185
185
187
187
188
189
197
200
200
201
201
Rozdział 8. Używanie języka XML w stylu zgodnym z OOP
Format dokumentu XML
Wprowadzenie do SimpleXML
Przetwarzanie dokumentów
Uzyskiwanie dostępu do atrybutów
Przetwarzanie
źródeł
Flickr za pomocą SimpleXML
Zarządzanie sekcjami CDATA za pomocą SimpleXML
XPath
DOM API
Modyfikacja istniejących dokumentów
Inne użyteczne funkcje
Podsumowanie
203
203
204
205
206
206
209
210
212
213
214
214
Rozdział 9. Używanie architektury MVC
Co to jest MVC?
Rozplanowanie projektu
Projekt pliku rozruchowego
Dodanie obsługi bazy danych
Sterowniki
Tworzenie aplikacji na podstawie gotowej struktury
Kontroler uwierzytelniania
Podsumowanie
215
215
216
216
232
235
245
246
252
Skorowidz
253
6
Plik z chomika:
P.Kuba-47
Inne pliki z tego folderu:
Head_First_PHP_MySQL_Edycja_polska_hfphms.pdf
(4822 KB)
Adobe_Dreamweaver_CS3_z_ASP_ColdFusion_i_PHP_Oficjalny_podrecznik_drcsop.pdf
(1344 KB)
100_sposobow_na_PHP_100php.pdf
(518 KB)
Adobe_Flash_i_PHP_Biblia_flphbi.pdf
(524 KB)
AJAX_i_PHP_cwiczenia_praktyczne_cwajph.pdf
(322 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin