Minecraft_Zostan_cyfrowym_inzynierem_minzci.pdf

(4623 KB) Pobierz
Tytuł orygianłu: Digital Engineering with Minecraft™
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn; Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
ISBN: 978-83-283-2778-8
Authorized translation from the English language edition, entitled:
DIGITAL ENGINEERING WITH MINECRAFT; ISBN 0789755475; by James Floyd Kelly,
published by Pearson Education, Inc, publishing as QUE Publishing.
Copyright © by 2016 by Que Publishing
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from Pearson Education Inc.
Polish language edition published by HELION SA. Copyright © 2016.
Minecraft ®/™ & © 2009-2013 Mojang / Notch Minecraft is a trademark of Mojang Synergies / Notch
Development AB. This book is not affi liated with or sponsored by Mojang ynergies /
Notch Development AB.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/minzci
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
3
Spis treści
O autorze ...........................................................................................................7
Dedykacja ..........................................................................................................7
Podziękowania ...................................................................................................8
Wstęp ................................................................ 9
Na Minecrafcie można zarobić ........................................................................11
Zostań inżynierem Minecrafta ..........................................................................12
Zaczynamy .......................................................................................................12
Rozdział 1. Jak zdobyć zamek .............................................. 15
Na skróty z narzędziami cyfrowymi ..................................................................17
Szukanie zamku na Thingiverse .......................................................................18
Przygotowanie zamku w Tinkercad ..................................................................22
Importowanie zamku do Minecrafta .................................................................27
Wycieczka po nowym zamku ...........................................................................33
W następnym rozdziale ....................................................................................34
Rozdział 2. Jak zbudować zamek ......................................... 35
Jak pobrać i uruchomić MCEdit ......................................................................36
Znajdź sobie zamek… lub coś innego ............................................................39
Wprowadzenie do oprogramowania CAD .......................................................45
Przygotowanie modelu 3D w Tinkercad ..........................................................47
Przygotowanie modelu do wykorzystania w MCEdit .......................................56
Wykorzystanie modelu 3D w MCEdit ...............................................................58
W następnym rozdziale ....................................................................................73
Rozdział 3. Jak zbudować labirynt ....................................... 75
Rozwiązanie zawsze się znajdzie ....................................................................77
Tworzenie własnego labiryntu ..........................................................................78
Przygotowanie labiryntu w Tinkercad ...............................................................81
Kształtowanie krajobrazu w
świecie
Minecrafta ...............................................87
Eksplorowanie labiryntu ...................................................................................90
W następnym rozdziale ....................................................................................93
Kup książkę
Poleć książkę
4
Spis treści
Rozdział 4. Jak zgubić się w labiryncie .................................. 95
Tworzenie labiryntu ..........................................................................................95
Konwersja labiryntu na online-convert.com .....................................................99
Importowanie labiryntu do Tinkercad .............................................................102
Korzystanie z narzędzia Select w MCEdit ......................................................109
W następnym rozdziale ..................................................................................118
Rozdział 5. Modyfikacja
świata
3D ..................................... 119
Więcej narzędzi to więcej możliwości ............................................................121
Wyszukiwanie modeli w 123D Sculpt+ ...................................................123
Konwertowanie plików w Binvox ..............................................................126
Importowanie robota i definiowanie jego wielkości .......................................130
Binvox daje wiele możliwości .........................................................................136
W następnym rozdziale ..................................................................................136
Rozdział 6. Jak stworzyć wyspę potworów ......................... 137
Tworzenie potworów dla początkujących ......................................................138
Używanie Binvox ............................................................................................150
Konwersja w Binvox .................................................................................155
Wstawianie potwora przy użyciu MCEdit .......................................................160
W następnym rozdziale ..................................................................................164
Rozdział 7. Oglądanie
świata
w 3D .................................... 165
Zabawa poza Minecraftem ............................................................................167
Oculus Rift ......................................................................................................169
Stereoskop .....................................................................................................171
Tworzenie zrzutów ekranowych .....................................................................172
Znajdowanie zrzutów ekranowych .................................................................175
Wyszukiwanie zrzutów z Minecrafta w Windows ......................................175
Wyszukiwanie zrzutów z Minecrafta na Macu ..........................................176
Przygotowywanie zrzutów ekranowych ..........................................................178
Tworzenie widokówek 3D ..............................................................................179
W następnym rozdziale ..................................................................................182
Rozdział 8. Oglądanie
świata
w 360° ................................. 183
Tworzenie modelu 3D ze zdjęć ......................................................................184
Zrzuty, dużo zrzutów ......................................................................................187
Pobieranie zrzutów ...................................................................................187
Konwertowanie plików graficznych ..........................................................192
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
5
Tworzenie modeli 3D w 123D Catch ..............................................................196
Wczytywanie plików graficznych ..............................................................196
Generowanie modelu ...............................................................................198
W następnym rozdziale ..................................................................................204
Rozdział 9. Własne projekty. Część I .................................. 205
Tworzenie własnych projektów w Tinkercad ..................................................207
Utworzenie nowego projektu ...................................................................208
Stawianie fundamentów miasta przyszłości ............................................212
Projektowanie niestandardowych budynków ...........................................224
W następnym rozdziale ..................................................................................232
Rozdział 10. Własne projekty. Część II ................................. 233
Obracanie ......................................................................................................233
Wycinanie .......................................................................................................244
W następnym rozdziale ..................................................................................251
Rozdział 11. Wielki projekt — sprawdzian
Twoich umiejętności ......................................... 253
Jesteś fachowcem .........................................................................................256
Generator kształtów .................................................................................256
Wyrównywanie .........................................................................................263
Miasta pod kopułą .........................................................................................270
W następnym rozdziale ..................................................................................282
Rozdział 12. Więcej funkcji MCEdit ...................................... 283
Zostań mistrzem MCEdit ................................................................................283
Kopiuj i wklej ............................................................................................284
Odbijanie ..................................................................................................287
Powielanie ................................................................................................291
Podsumowanie ..............................................................................................295
Dodatek A
MCEdit na tabletach ........................................ 297
iFunbox dla Windows i Maca .........................................................................297
Podłączanie tabletu do iFunbox ....................................................................299
MCEdit na urządzenia mobilne z Androidem ................................................302
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin