Jak_szybko_zbudowac_dochodowy_sklep_internetowy_e_1cfo.pdf

(372 KB) Pobierz
Łukasz Kusak
DOCHODOWY
SKLEP INTERNETOWY
biblioteka biznesu
JAK SZYBKO ZBUDOWAĆ
k
ni
z
ęc
dr
po
e
rc
e
m
m
co
e-
Łukasz Kusak
JAK SZYBKO ZBUDOWAĆ
DOCHODOWY
SKLEP INTERNETOWY
BIBLIOTEKA BIZNESU
Podręcznik e-Commerce
Kup książkę
Tytuł: Jak szybko zbudować dochodowy sklep internetowy
Autor: Łukasz Kusak
Korekta tekstu: Monika Skorykow
Skład i łamanie: Studio Black Izabela Szymczak
Grafika: Anna Karwala
Wydanie I.
ISBN: 978-83-954622-0-7
Publikacja całości książki lub jej fragmentów bez pisemnej zgody autora – zabroniona.
Wrocław, czerwiec 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wydawca:
Eastech Sp. z o.o.
ul. Ostrowskiego 7, 53-238 Wrocław
www.wieszwiecej.com
Kup książkę
Wstęp
Kiedy Ty zasypiasz,
miliony Twoich klientów właśnie się budzą.
1
Postanowiłeś uruchomić sklep internetowy. Brawo!
W stale rosnącej branży internetowej masz duże szanse na osiągnięcie sukcesu. Ale musisz
mieć świadomość, że wiele osób myśli podobnie do Ciebie. Nowi gracze wchodzą na
rynek e-commerce każdego dnia. Konkurencja, która zaczęła sprzedawać w sieci przed
Tobą, będzie odpowiadać na Twoje działania.
Dlatego musisz być szybki, zdecydowany i wytrwały. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces i zacząć
szybko zarabiać na Twoim sklepie wszystkie Twoje kroki powinny prowadzić w tym samym
kierunku. Wkładana przez Ciebie w budowę sklepu internetowego energia powinna się
kumulować. Ta książka została napisana po to, aby Ci w tym pomóc.
Według badań opublikowanych 8 lutego 2018 roku na stronie export.gov, wartość pol-
skiego rynku e-commerce pod koniec 2017 roku wynosiła 11 miliardów dolarów.
Rok 2018 autorzy badania szacowali już na 13,8 miliarda a 2020 na 17 miliardów dolarów.
Z dwucyfrowym wzrostem, Polska jest jednym z liderów europejskiego rynku e-commerce.
W chwili obecnej, stanowi on 7% sprzedaży detalicznej. W ciągu najbliższych 2–3 lat,
według prognoz, co dziesiąta transakcja detaliczna dokonywana będzie w internecie.
Co ciekawe, e-commerce w Polsce zajmuje 60% przestrzeni magazynowej dostępnej
u operatorów logistycznych. Dzieje się tak także dlatego, że tacy giganci jak np. Amazon,
przenoszą swoje centra logistyczne na teren naszego kraju.
Na około 27,8 miliona użytkowników internetu w Polsce, 80% używa laptopów, 61%
komputerów, 47% smartfonów, 21% tabletów, a 3% czytników e-book.
1
Tekst reklamowy, promujący rozwiązania sieciowe IBM, który wywarł na mnie największe wrażenie w późnych latach 90-tych.
JAK SZYBKO zbudować dochodowy sklep internetowy |
5
Kup książkę
Wstęp
Rośnie również gotowość Polaków do dokonywania zakupów w internecie. W 2016 roku
48% internautów w Polsce kupowało online, w 2017 – 54%. Szacuje się, że w roku 2020 ta
liczba wzrośnie do 70%.
Najczęściej kupowanymi przez internet produktami są: ubrania, buty, zabawki i produkty dla
dzieci, sprzęt rtv i agd, elektronika, książki, wydawnictwa muzyczne i kosmetyki. W sektorze
usług najpopularniejsze są zakupy biletów i usług turystycznych.
Polskie sklepy internetowe obsługują głównie lokalny rynek w Polsce. Jedynie około 10%
z nich sprzedaje za granicę.
Najpopularniejszymi polskimi serwisami e-commerce według autorów raportu są:
www.allegro.pl (50% udział w sprzedaży e-commerce w Polsce!)
www.ceneo.pl • www.skapiec.pl
www.euro.com.pl • www.mediaexpert.pl • www.empik.com
www.zalando.pl • www.domodi.pl
www.aliexpress.com • www.allani.pl
2
Ciekawostkę stanowi fakt, że chociaż ponad 90% internautów w Polsce do surfowania po
internecie używa urządzeń mobilnych, to jedynie 20% robi za ich pośrednictwem zakupy.
To jednak najszybciej rosnący segment rynku handlu elektronicznego.
Moje doświadczenia potwierdzają, że gotowość zakupowa klientów „mobilnych” jest
wciąż niższa od osób używających komputerów stacjonarnych. Faktycznie jednak wartości
te zmieniają się z miesiąca na miesiąc, możemy się więc spodziewać, że z czasem odsetek
klientów dokonujących zakupów przez smartfony, wyrówna się z odsetkiem klientów
używających urządzeń stacjonarnych.
Z marketingowego punktu widzenia, istotny jest również fakt, że 90% internautów korzysta
regularnie z mediów społecznościowych, wśród których najpopularniejszą platformą jest
Facebook, gdzie 70% użytkowników spędza ponad dwie godziny dziennie.
Następnymi w kolejności są: Youtube, Instagram, Twitter, Linkedin i Snapchat. Łącznie
ponad 62% firm płaci za swoją reklamę (głównie w GoogleAds i Facebook).
Rynek jest olbrzymi, Twój budżet skromny. Wiem. Większość tak zaczyna.
Ale nie martw się. To bardzo dobrze!
2
Twórcy raportu pozwolili sobie na wymieszanie w swoim zestawieniu serwisów z różnych kategorii, kierując się zapewne ruchem na platformie, jako
podstawowym kryterium oceny wielkości i popularności. Wyżej zaprezentowana kolejność została zmieniona tak, aby zostały one pogrupowane wg
kategorii, w której występują.
6
| JAK SZYBKO zbudować dochodowy sklep internetowy
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin