Marketing_wirusowy_w_internecie_marwir.pdf

(481 KB) Pobierz
Marketing wirusowy
w internecie
Autor: Piotr R. Michalak,
Damian Daszkiewicz, Anna Musz
ISBN: 978-83-246-2124-8
Format: A5, stron: 136
Zara¿aj œmiechem, namna¿aj pomys³y, zagra¿aj konkurencyjnoœci¹!
• Niezbêdny do ¿ycia bakcyl marketingowy
• Marketing wirusowy pod lup¹: wirus promocyjny, produktowy, cenowy,
dystrybucyjny, obs³ugowy
• Partnerzy promocji i programy partnerskie — tylko dla zara¿onych ide¹
• Publikowanie e-booków i artyku³ów — czêste objawy marketingu wirusowego
• Inteligentny autoresponder, ³añcuszki szczêœcia, piramidy finansowe — studium
kliniczne popularnych przypadków
Epidemia rozsiewana przez sieæ
By³a pierwsza po³owa XXI wieku. Ludzkoœæ, atakowana zewsz¹d milionami
wyprzeda¿owych bakterii i marketingowych mikrobów, wreszcie wytworzy³a skuteczn¹
barierê ochronn¹. Nawet najbardziej zmutowane wirusy odbija³y siê od pow³oki chroni¹cej
umys³y i portfele odbiorców. Profilaktyka antyreklamowa zasz³a dalej ni¿ kiedykolwiek
wczeœniej. Sprytne promocyjne mikroorganizmy nie mia³y ¿adnych szans...
Tej epidemii, tak jak i innych podobnych w historii ludzkoœci, nikt siê nie spodziewa³.
Masowe rozprzestrzenianie materia³ów promocyjnych, nag³y wybuch zaraŸliwego
zainteresowania i setki przypadków transakcji w Internecie okaza³y siê œwiatowym
prze³omem. Marketing wirusowy w rêkach pomys³owych specjalistów k³adzie na ³opatki
wszystkich, do których dotrze. Zabójczo skuteczny, œmiercionoœnie interesuj¹cy,
z niesamowit¹ prêdkoœci¹ przenosz¹cy siê z komputera na komputer, z konta na konto,
z u¿ytkownika na u¿ytkownika. Diagnoza jest pewna — tylko ta forma promocji pozostaje
niepokonana w dzisiejszej wirtualnej rzeczywistoœci!
Rokowania dla sprawcy epidemii s¹ pozytywne. Musisz jednak:
• dotrzeæ do jak najwiêkszej liczby koñcowych adresatów w jak najkrótszym czasie
• zadbaæ o atrakcyjn¹ zawartoœæ przekazu
• subtelnie po³¹czyæ reklamê z mark¹
• byæ kreatywny i nie lekcewa¿yæ inteligencji odbiorców
• wybraæ w³aœciwych partnerów
• nawi¹zaæ wiêŸ z grup¹ docelow¹
• obni¿aæ koszty kampanii
Dowiedz siê, jak to zrobiæ — kup teraz tê ksi¹¿kê i zacznij j¹ czytaæ od dziœ!
Spis tre ci
1. Czym tak naprawdÚ jest marketing wirusowy
i jak mo na go wykorzystaÊ? .........................................................5
Za kilkana cie lat nie prze yjesz bez marketingu wirusowego ............................5
Co to jest marketing wirusowy
— nie myliÊ z „magicznymi” metodami promocji! ...................................................9
Oko w oko z wirusem marketingowym ...........................................................11
Dlaczego wïa nie internet? ................................................................................12
2. Gdzie i jak stworzyÊ marketingowego wirusa?
5 obszarów wirusowo ci ............................................................17
Wirus promocyjny .............................................................................................17
Wirus produktowy ............................................................................................27
Wirus cenowy ...................................................................................................43
Wirus dystrybucyjny ..........................................................................................44
Wirus obsïugowy ...............................................................................................53
3. Czy programy partnerskie majÈ co wspólnego
z marketingiem wirusowym? ......................................................61
Dlaczego PP sÈ tak popularne? ..........................................................................63
SkÈd wiadomo, e klient przyszedï z polecenia partnera? .................................64
Jak pozyskaÊ partnerów do PP? ........................................................................65
Czas poznaÊ 11 skutecznych trików, dziÚki którym PP rozwinie skrzydïa .......67
Czy zarabianie w internecie ma co wspólnego z programami partnerskimi? ..69
MARKETING WIRUSOWY W INTERNECIE
4. Wirusowo Ê niejedno ma imiÚ ...................................................73
Artykuïy do przedruku ..................................................................................... 74
E-book jako narzÚdzie marketingu wirusowego ............................................... 79
5. Jakie jest najpotÚ niejsze narzÚdzie w marketingu wirusowym? ... 87
Przykïadowe zastosowanie autorespondera .................................................... 88
Czym jest inteligentny autoresponder? ............................................................. 89
Czy inteligentny autoresponder to maszynka do wysyïania spamu? ................. 89
Jakie sÈ zalety inteligentnych autoresponderów? ................................................. 90
3 pomysïy na wykorzystanie inteligentnych autoresponderów ........................ 94
6. Marketing wirusowy w rÚkach oszustów ...................................99
añcuszki szczÚ cia ........................................................................................... 99
Piramidy finansowe ......................................................................................... 110
7. Jak wykorzystaÊ potencjaï marketingu wirusowego? ...............113
Kluczowe przekonania — fundamenty Twojego sukcesu .............................. 113
Burze mózgów w praktyce i w internecie ...................................................... 115
Pozycje percepcyjne — patrz oczami swoich klientów .................................. 116
No niki wirusowo ci w internecie .................................................................. 118
8. NajwiÚkszy sekret marketingu wirusowego
— odsïaniamy karty ..................................................................121
O autorach ................................................................................125
Skorowidz .................................................................................127
4
ROZDZIA 2
Gdzie i jak stworzyÊ
marketingowego
wirusa? 5 obszarów
wirusowo ci
Wirus promocyjny
Promocja jest najbardziej widocznym i oczywistym miejscem powsta-
wania wirusów. Filmiki na YouTube i prezentacje w PowerPoincie
sÈ zwykïymi no nikami reklamowymi. Czasem jednak mylnie my li siÚ,
e marketing wirusowy to tylko promocja. Owszem, owocem mar-
ketingu wirusowego jest dobra, automatyczna promocja — ale same
metody marketingu wirusowego opierajÈ siÚ nie tylko na promocji.
Zaczniemy jednak od niej, jako e mimo wszystko stanowi ona fun-
dament wirusowo ci.
Nieprawda, e wszystko ju byïo.
W marketingu wirusowym liczy
siÚ oryginalno Ê, ale warto wiedzieÊ, jakie pomysïy zostaïy ju wy-
korzystane. Nie warto wywa aÊ otwartych drzwi, dlatego przygoto-
wali my dla Czytelników zbiór „Inspiracji” — zestawienie wybranych
koncepcji, które siÚ sprawdziïy:
MARKETING WIRUSOWY W INTERNECIE
Inspiracje: Twoi klienci chcÈ siÚ pochwaliÊ sukcesem
Zaanga owanie klientów w promocjÚ marki mo e przybieraÊ ró ne
formy. Je eli produkt przypadnie odbiorcom do gustu, prawdopo-
dobnie sami przejmÈ inicjatywÚ i zacznÈ przekazywaÊ informacjÚ o nim
dalej.
Zilustrujmy ten proces przykïadem, dotyczÈcym programów gra-
ficznych. Popularnym zjawiskiem w internecie staïy siÚ zapisy tzw.
speed painting,
czyli dzieï sztuki, tworzonych za pomocÈ ró nych
(w tym tak e komputerowych) technik (rys. 2.1). Procesy tworzenia
rysunków lub obrazów, uwiecznione w postaci znacznie przyspieszo-
nych filmów, ich autorzy umieszczajÈ w sieci WWW. W jaki sposób
mogÈ one staÊ siÚ no nikami wirusów marketingowych?
½ródïo: http://www.youtube.com/watch?v=WSKruiv9Ul8
Rysunek 2.1. Przykïad speed painting: portret Beyonce Knowles
Arty ci najczÚ ciej nie ukrywajÈ, z jakich programów korzystali. PodajÈ
nazwÚ aplikacji, czasem nawet jej wersjÚ, ujawniajÈ równie marki
zastosowanych tabletów graficznych itp. W pewnym sensie dziaïania
18
Zgłoś jeśli naruszono regulamin