Informatyka_Europejczyka_Nauka_i_zabawa_z_komputerem_w_ksztalceniu_zintegrowanym_Czesc_1_nazako.pdf

(2614 KB) Pobierz
Informatyka Europejczyka.
Nauka i zabawa z komputerem
w kszta³ceniu zintegrowanym.
Czêœæ 1
Autor: Danuta Kia³ka (z zespo³em)
ISBN: 978-83-246-1495-0
Stron: 160
Zawiera CD-ROM
Witaj w œwiecie informatyki! Po tej fascynuj¹cej i zadziwiaj¹cej krainie oprowadz¹ Ciê
Zuzia Poziomka, Martynka Malinka, Jaœ Cytrynka, Tomek Ananas i Misiu Fredziu.
Z nimi nauczysz siê doskonale pisaæ na klawiaturze komputera, tworzyæ wyj¹tkowe
kartki œwi¹teczne oraz laurki z piêknymi i niepowtarzalnymi rysunkami. Dowiesz siê,
jak korzystaæ z Internetu, aby odnaleŸæ interesuj¹ce Ciê informacje. Bêdziesz wiedzia³,
jak utrzymaæ porz¹dek w swoich dokumentach, a tak¿e jakie gry komputerowe wybraæ,
¿eby naprawdê dobrze siê bawiæ! Zobaczysz, ¿e nawet nauka z komputerem
to wielka frajda!
Ksi¹¿ka „Informatyka Europejczyka. Nauka i zabawa z komputerem w nauczaniu
zintegrowanym” wprowadza w zagadnienia informatyczne, ucz¹c bezpiecznego,
odpowiedzialnego i œwiadomego korzystania z komputera oraz Internetu. Podrêcznik
zosta³ skonstruowany w taki sposób, aby uczniowie w trakcie gier, zabaw i ³amig³ówek
zdobyli podstawow¹ sprawnoœæ w pos³ugiwaniu siê sprzêtem i oprogramowaniem.
Jednoczeœnie wszystkie æwiczenia zorientowane s¹ na wszechstronny i harmonijny
rozwój dziecka, a wiêc poszerzanie umiejêtnoœci zwi¹zanych ze zdobywaniem wiedzy
(pisanie, czytanie, liczenie), kszta³towanie pozytywnych relacji z otoczeniem
oraz dzia³anie w ró¿nych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.
Pracownia komputerowa
Pisanie na klawiaturze
Mysz komputerowa
Edytor tekstu WordPad
Czcionki
Tworzenie plików i katalogów
Porz¹dek na dysku
Pisanie tekstów i zapisywanie dokumentów
Program Paint
Rysowanie i przekszta³canie elementów rysunku
Przegl¹darka internetowa
Wyszukiwanie informacji w Internecie
Na p³ycie CD do³¹czonej do zestawu znajdziesz mnóstwo ciekawych zadañ, krzy¿ówkê,
kolorowankê i gry. Ka¿de poprawnie wykonane zadanie zostanie nagrodzone.
A wiêc nie czekaj d³u¿ej — siadaj do komputera!
Spis treści
poziom
1
Wstęp
/5
Lekcja 1.
Lekcja 2.
Lekcja 3.
Lekcja 4.
Lekcja 5.
Lekcja 6.
Lekcja 7.
Lekcja 8.
Lekcja 9.
W pracowni komputerowej po raz pierwszy /11
Ile tu części? /16
Myszka lubi się bawić /25
Co to za płyta? /28
Gdy gram w gry... /31
Przygoda z klawiaturą /36
Ważne nazwy /42
Polak mały /48
Kolorowa jesień /53
Lekcja 10.
Wielkie malowanie /55
Lekcja 11.
Skarby jesieni /58
Lekcja 12.
Rusz głową /61
Lekcja 13.
Czarodziejskie pieczęcie /64
Lekcja 14.
Wesołych Świąt! /72
Lekcja 15.
Świąteczne rysunki /77
Lekcja 16.
Notatki z Notatnika /79
Lekcja 17.
Jak napisać
ą
i
ę?
/84
Lekcja 18.
Życzenia dla babci i dziadka /88
3
Spis treści
Lekcja 19.
Wyliczanki /92
Lekcja 20.
Patrzę w lewo, patrzę w prawo /94
Lekcja 21.
Szare komórki do wynajęcia /98
Lekcja 22.
Jak znaleźć zyraffę? /101
Lekcja 23.
Dzieci w sieci /105
Lekcja 24.
Strony internetowe, które lubimy /108
Lekcja 25.
Z komputerem w świat /110
Lekcja 26.
Myślę logicznie /113
Lekcja 27.
W zdrowym ciele... /117
Lekcja 28.
Matematyka z komputerem /122
Lekcja 29.
Kto ma komputer? /125
Lekcja 30.
Rok w kolorach /129
Lekcja 31.
Majowe przeplatanki /133
Lekcja 32.
W Zagadkowie /138
Lekcja 33.
Powtarzamy
/142
Lekcja 34.
Z komputerem się bawimy — o wakacjach marzymy /144
Lekcja 35.
Niech żyją wakacje! /148
Odpowiedzi /152
Bibliografia
/153
4
poziom
1
Lekcja 7.
Ważne nazwy
Na tej lekcji dowiesz się, co oznaczają słowa
plik
i
katalog
oraz
gdzie je znaleźć.
k
w
skazó
w
a
Dokumenty, które otwierasz w ćwiczeniach z płyty CD,
to
pliki.
Każdy plik ma swoją
nazwę.
Uruchom płytę.
Ćwiczenie 1.
Przeczytaj uważnie treść opowiadania.
Ćwiczenie
A
42
Lekcja 7.
O czym jest ta opowieść? Podaj
nazwę
pliku.
Ćwiczenie 2.
Przeczytaj uważnie tekst.
Ćwiczenie
B
O czym jest ta opowieść? Podaj
nazwę
pliku.
43
Zgłoś jeśli naruszono regulamin