Tworzenie_gier_internetowych_Receptury_twgint.pdf

(601 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: The Web Game Developer's Cookbook: Using JavaScript and HTML5 to Develop Games
Tłumaczenie: Łukasz Piwko
ISBN: 978-83-246-8042-9
Authorized translation from the English language edition, entitled: THE WEB GAME DEVELOPER'S
COOKBOOK: USING JAVASCRIPT AND HTML5 TO DEVELOP GAMES; ISBN 0321898389; by Evan
Burchard; published by Pearson Education, Inc, publishing as Addison Wesley.
Copyright © 2013 Pearson Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may by reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by HELION S.A. Copyright © 2014.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/twgint.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/twgint
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Przedmowa .................................................................................................... 11
O autorze ....................................................................................................... 13
Wstęp ............................................................................................................. 15
Rozdział 1.
Quiz ................................................................................................................ 19
Receptura. Tworzenie zbioru pytań ...........................................................................20
Receptura. Ukrywanie i pokazywanie quizu .............................................................25
Receptura. Przywracanie pytań do widoku ...............................................................26
Receptura. Lista zakupów ............................................................................................28
Receptura. Które odpowiedzi są poprawne ..............................................................32
Podsumowanie ..............................................................................................................34
Fikcja interaktywna ...................................................................................... 37
Receptura. Stylizowane strony ....................................................................................38
Receptura. Zmienianie stron .......................................................................................41
Receptura. Dodanie schowka z obsługą funkcji przeciągania i upuszczania .......44
Receptura. Dodawanie złożonych interakcji ............................................................50
Receptura. Okruszki .....................................................................................................59
Receptura. Dramatyczne zakończenie .......................................................................61
Podsumowanie ..............................................................................................................63
Impreza .......................................................................................................... 65
Receptura. Tworzenie przykładowej gry przy użyciu silnika atom.js ...................66
Receptura. Rysowanie na kanwie ...............................................................................70
Receptura. Rysowanie dziur ........................................................................................72
Receptura. Rysowanie kreta ........................................................................................74
Receptura. Umieszczanie kretów w dziurach ...........................................................77
Receptura. Dynamiczne pokazywanie kreta .............................................................79
Receptura. Bicie kretów ...............................................................................................80
Pogrążanie się w rozpaczy z powodu elementu <audio> HTML5 ........................83
Podsumowanie ..............................................................................................................85
Poleć książkę
Rozdział 2.
Rozdział 3.
Kup książkę
8
Spis treści
Rozdział 4.
Puzzle ............................................................................................................. 87
Receptura. Renderowanie przy użyciu biblioteki easel.js ........................................88
Receptura. Renderowanie większej liczby obiektów ................................................92
Receptura. Tworzenie par ............................................................................................94
Receptura. Dopasowywanie i usuwanie par ..............................................................97
Receptura. Ukrywanie i przekręcanie obrazków ......................................................99
Receptura. Wygrywanie i przegrywanie ..................................................................100
Receptura. Buforowanie i wydajność .......................................................................104
Receptura. Dopasowywanie par zamiast duplikatów ............................................106
Podsumowanie ............................................................................................................110
Gry platformowe .........................................................................................113
Wprowadzenie do biblioteki melon.js .....................................................................114
Receptura. Tworzenie mapy kafelkowej ..................................................................114
Receptura. Uruchamianie gry ...................................................................................116
Receptura. Dodawanie postaci ..................................................................................119
Receptura. Budowa mapy kolizji ..............................................................................121
Receptura. Chodzenie i skakanie ..............................................................................121
Receptura. Ekran tytułowy ........................................................................................123
Receptura. Dodawanie przedmiotów do zbierania ................................................125
Receptura. Wrogowie .................................................................................................126
Receptura. Zwiększanie mocy postaci .....................................................................128
Receptura. Przegrywanie, wygrywanie oraz informacje ..........................................129
Podsumowanie ............................................................................................................131
Bijatyki .........................................................................................................133
Receptura. Podstawowe wiadomości o bibliotece game.js ....................................134
Receptura. Wybieranie poszczególnych sprite’ów z zestawu ...............................136
Receptura. Odbieranie danych od dwóch graczy ...................................................137
Receptura. Poruszanie się i zmienianie formy ........................................................141
Receptura. Przyjmowanie danych od obu graczy naraz ........................................144
Receptura. Implementacja masek bitowych ...........................................................146
Receptura. Maskowanie kolizji .................................................................................150
Receptura. Niszczenie z wzajemnością ....................................................................152
Podsumowanie ............................................................................................................156
Strzelanka ....................................................................................................159
Trochę podstawowych informacji o renderowaniu ...............................................160
Receptura. Wstęp do gameQuery .............................................................................160
Receptura. Dodawanie wrogów ................................................................................163
Receptura. Tworzenie pojazdu .................................................................................167
Receptura. Kolizje z wrogami ...................................................................................169
Receptura. Strzelanie ..................................................................................................170
Receptura. Uzupełnianie mocy .................................................................................172
Podsumowanie ............................................................................................................174
Rozdział 5.
Rozdział 6.
Rozdział 7.
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
9
Rozdział 8.
Gry FPS .........................................................................................................177
Receptura. Wprowadzenie do biblioteki Jaws ........................................................178
Receptura. Tworzenie mapy dwuwymiarowej .......................................................179
Receptura. Dodawanie postaci gracza .....................................................................182
Receptura. Raycasting widoku z góry ......................................................................186
Receptura. Imitacja trójwymiarowości przy użyciu raycastingu .........................190
Receptura. Dodawanie kamery .................................................................................192
Receptura. Uatrakcyjnianie świata pod względem wizualnym ............................196
Receptura. Dodawanie przyjaciół i wrogów ...........................................................200
Podsumowanie ............................................................................................................207
RPG ...............................................................................................................209
Receptura. Wprowadzenie do biblioteki enchant.js ..............................................210
Receptura. Tworzenie mapy ......................................................................................211
Receptura. Dodawanie gracza ...................................................................................214
Receptura. Dodawanie warstwy kolizji ....................................................................217
Receptura. Ekran stanu ..............................................................................................220
Receptura. Interakcja z postaciami w grze ..............................................................223
Receptura. Tworzenie schowka ................................................................................226
Receptura. Tworzenie sklepu ....................................................................................228
Receptura. Tworzenie interfejsu bitwy ....................................................................235
Receptura. Zapisywanie gry przy użyciu API Local Storage HTML5 .................245
Podsumowanie ............................................................................................................247
Rozdział 9.
Rozdział 10. Gry RTS .........................................................................................................249
Potrzebujemy serwera ................................................................................................250
Receptura. Instalacja i uruchamianie Node ............................................................251
Receptura. Synchronizacja przy użyciu biblioteki Socket.IO ...............................254
Receptura. Tworzenie mapy izometrycznej przy użyciu silnika crafty.js ...........257
Receptura. Rysowanie jednostek ..............................................................................259
Receptura. Poruszanie jednostkami .........................................................................263
Receptura. Sterowanie gracza i widoczność ............................................................265
Receptura. Kolizje dla destrukcji i sprawdzenia przeciwnika ...............................270
Podsumowanie ............................................................................................................275
Rozdział 11. Dalszy rozwój ..............................................................................................277
Co się wydarzyło? .......................................................................................................278
Co dalej? .......................................................................................................................278
Dodatek A
Podstawy JavaScriptu ................................................................................281
Główne typy API w JavaScripcie ..............................................................................282
API rdzenne ..........................................................................................................282
Implementacja API ..............................................................................................282
API bibliotek .........................................................................................................282
Własne API ............................................................................................................283
Instrukcje .....................................................................................................................283
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin