D3_js_w_akcji_d3jsak.pdf
(
1246 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: D3.js in Action
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn; Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
ISBN: 978-83-283-1823-6
Original edition copyright © 2015 by Manning Publications Co.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2016 by HELION SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/d3jsak
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/d3jsak.zip
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Przedmowa 9
Podziękowania 11
O książce 13
C
ZĘŚĆ
I. P
ODSTAWY BIBLIOTEKI
D3.
JS
17
Rozdział 1. Wprowadzenie do biblioteki D3.js
1.1.
1.2.
19
1.3.
1.4.
1.5.
1.6.
1.7.
Czym jest D3.js? 20
Jak działa biblioteka D3? 21
1.2.1.
W wizualizacji danych ważne są nie tylko aspekty wizualne 22
1.2.2.
W bibliotece D3 istotne są selekcja i wiązanie danych 26
1.2.3.
Biblioteka D3 umożliwia określanie wyglądu elementów stron internetowych
na podstawie powiązanych danych 27
1.2.4.
Elementami strony mogą być elementy div, państwa lub diagramy
przepływu 27
Stosowanie standardu HTML5 28
1.3.1.
Model DOM 29
1.3.2.
Pisanie kodu w konsoli 34
1.3.3.
SVG 34
1.3.4.
Style CSS 39
1.3.5.
JavaScript 44
Standardy dotyczące danych 49
1.4.1.
Dane tabelaryczne 50
1.4.2.
Dane zagnieżdżone 50
1.4.3.
Dane sieciowe 50
1.4.4.
Dane geograficzne 51
1.4.5.
Dane surowe 51
1.4.6.
Obiekty 53
Standardy z obszaru wizualizowania informacji stosowane w bibliotece D3 54
Twoja pierwsza aplikacja oparta na bibliotece D3 55
1.6.1.
„Witaj,
świecie”
z elementami <div> 56
1.6.2.
„Witaj,
świecie”
z kołami 56
1.6.3.
Komunikowanie się z biblioteką D3 58
Podsumowanie 61
Kup książkę
Poleć książkę
4
Spis treści
Rozdział 2. Przepływ danych podczas wizualizowania informacji
2.1.
Praca z danymi 64
2.1.1.
Wczytywanie danych 64
2.1.2.
Formatowanie danych 67
2.1.3.
Przekształcanie danych 69
2.1.4.
Pomiar danych 73
Wiązanie danych 74
2.2.1.
Selekcje i wiązanie 74
2.2.2.
Dostęp do danych za pomocą funkcji wewnątrzwierszowych
2.2.3.
Uwzględnianie skal 79
Styl, atrybuty i treść w prezentacji danych 81
2.3.1.
Wizualizacja oparta na wczytanych danych 82
2.3.2.
Ustawianie kanałów 84
2.3.3.
Instrukcje enter, update i exit 87
Podsumowanie 93
63
2.2.
76
2.3.
2.4.
Rozdział 3. Projektowanie sterowane danymi i interakcje
3.1.
Architektura projektu 96
3.1.1.
Dane 96
3.1.2.
Zasoby 97
3.1.3.
Rysunki 97
3.1.4.
Arkusze stylów 97
3.1.5.
Biblioteki zewnętrzne 98
Interaktywne style i model DOM 100
3.2.1.
Zdarzenia 100
3.2.2.
Przejścia graficzne 103
3.2.3.
Manipulowanie modelem DOM 105
3.2.4.
Sensowne korzystanie z kolorów 107
Wstępnie generowane treści 113
3.3.1.
Rysunki 113
3.3.2.
Fragmenty kodu w HTML-u 115
3.3.3.
Wstępnie wygenerowana grafika SVG 116
Podsumowanie 122
95
3.2.
3.3.
3.4.
C
ZĘŚĆ
II. P
ODSTAWY WIZUALIZOWANIA INFORMACJI
123
Rozdział 4. Komponenty wykresów
4.1.
125
4.2.
4.3.
Ogólne zasady tworzenia wykresów 126
4.1.1.
Generatory 127
4.1.2.
Komponenty 127
4.1.3.
Układy 127
Tworzenie osi 128
4.2.1.
Wyświetlanie danych 128
4.2.2.
Określanie stylu osi 131
Złożone obiekty graficzne 135
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
4.4.
Wykresy liniowe i interpolacja 143
4.4.1.
Rysowanie linii od określonych punktów 145
4.4.2.
Rysowanie wielu linii za pomocą kilku generatorów
4.4.3.
Omówienie interpolacji linii 148
Złożone akcesory 149
Podsumowanie 158
5
147
4.5.
4.6.
Rozdział 5. Układy
5.1.
5.2.
159
5.3.
5.4.
5.5.
5.6.
5.7.
Histogramy 160
Wykresy kołowe 162
5.2.1.
Rysowanie wykresu kołowego 163
5.2.2.
Tworzenie wykresu pierścieniowego 165
5.2.3.
Przejścia 166
Układy dla grup kół 168
Drzewa 172
Układy skumulowane 177
Wtyczki służące do dodawania układów 183
5.6.1.
Diagram Sankeya 183
5.6.2.
Chmury słów 190
Podsumowanie 195
Rozdział 6. Wizualizowanie sieci
6.1.
197
6.2.
6.3.
Statyczne diagramy sieci 198
6.1.1.
Dane o sieci 199
6.1.2.
Macierz sąsiedztwa 201
6.1.3.
Diagram
łukowy
205
Układ oparty na siłach 208
6.2.1.
Tworzenie dla sieci diagramu opartego na siłach 209
6.2.2.
Znaczniki SVG 210
6.2.3.
Miary sieci 214
6.2.4.
Ustawienia układu opartego na siłach 216
6.2.5.
Aktualizowanie sieci 218
6.2.6.
Usuwanie i dodawanie węzłów oraz krawędzi 219
6.2.7.
Ręczne określanie pozycji węzłów 223
6.2.8.
Optymalizacja 226
Podsumowanie 226
Rozdział 7. Wizualizowanie informacji geoprzestrzennych
7.1.
Podstawy tworzenia map 229
7.1.1.
Szukanie danych 230
7.1.2.
Rysowanie punktów na mapie 234
7.1.3.
Odwzorowania i obszary 236
7.1.4.
Interaktywność 238
Tworzenie lepszych map 239
7.2.1.
Siatka kartograficzna 240
7.2.2.
Operacja zoom 241
Zaawansowane aspekty map 244
7.3.1.
Tworzenie i obracanie globusa 244
7.3.2.
Odwzorowanie satelitarne 250
227
7.2.
7.3.
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
P.Kuba-47
Inne pliki z tego folderu:
100_rzeczy_ktore_kazdy_projektant_powinien_wiedziec_o_potencjalnych_klientach_100rzp.pdf
(1427 KB)
Nie_kaz_mi_myslec_O_zyciowym_podejsciu_do_funkcjonalnosci_stron_internetowych_Wydanie_III_nieka3.pdf
(9343 KB)
Architektura_informacji_w_serwisach_internetowych_archww.pdf
(1472 KB)
100_sposobow_na_zglebienie_tajemnic_umyslu_100taj.pdf
(495 KB)
D3_js_w_akcji_d3jsak.pdf
(1246 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin