Badanie_UX_Praktyczne_techniki_projektowania_bezkonkurencyjnych_produktow_badaux.pdf

(866 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: UX Research: Practical Techniques for Designing Better Products
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-4069-5
© 2018 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition of UX Research ISBN 9781491951293 © 2017 Brad
Nunnally and David Farkas.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls all
rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/badaux
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Przedmowa ............................................................................................................... 13
Wstęp........................................................................................................................ 15
I. Wprowadzenie
1. Historia prac badawczych........................................................................................... 21
Badania w przemyśle
Inżynieria przemysłowa
Motoryzacja
Czynniki ludzkie
Złoty trójkąt
Analityka i laboratoria
GOMS
Definicje GOMS
GOMS w praktyce: KLM
Komputery, internet i badania współcześnie
Historia badań UX
Skąd wzięły się badania UX?
Uwagi końcowe
21
21
23
23
24
24
25
25
27
29
31
31
32
II. Planowanie i przygotowania
2. Udane badania wymagają dobrych pytań ................................................................... 35
Dlaczego wymyślanie dobrych pytań jest takie trudne?
Rola pytań w badaniach
Dobre pytania nie zawsze są dobre
Czasem warto łamać zasady
Lata praktyki i porażek
35
36
36
37
38
5
Kup książkę
Poleć książkę
Podstawowa struktura pytania
Wprowadzenie
Temat pytania
Drabina semantyczna
Przejście do kolejnego pytania
Formułowanie pytań
Nawiązanie do celów badania
Otwieranie się na nowe obszary tematyczne
Rozwijanie konwersacji
Jak zadawać różne rodzaje pytań?
Proces
Wyjaśnienie
Opis
Czas
Utrudnienia i przeszkody
Ideały i marzenia
Jak przećwiczyć zadawanie pytań?
Współpracownicy i próby
Ćwiczenie: burza mózgów
Uwagi końcowe
38
39
39
39
39
39
39
40
40
42
42
42
42
42
43
43
43
43
43
46
3. Ilościowe metody badawcze....................................................................................... 47
Badania ilościowe od podstaw
Gdzie można się zetknąć z badaniami ilościowymi?
Czym nie są badania ilościowe?
Trzy zakresy badań
Wgląd
Ewaluacja
Generacja
Rodzaje metod badawczych
Analiza danych systemowych
Ankiety
Test drzewa
Śledzenie wzroku
Testowanie A/B
Sortowanie kart
Inne metody
Metody ilościowe: kiedy i gdzie stosować?
Metody ilościowe: kiedy nie stosować?
Ćwiczenie: zapoznanie z badaniami ilościowymi
Uwagi końcowe
47
48
49
49
50
50
50
50
50
51
52
54
55
55
56
57
57
58
59
6
Spis treści
Poleć książkę
Kup książkę
4. Jakościowe metody badawcze.................................................................................... 61
Badania jakościowe: poczuj to
Gdzie można się zetknąć z badaniami jakościowymi?
Czym nie są badania jakościowe?
Trzy zakresy badań — powtórka
Wstępne planowanie
Odkrywanie i eksploracja
Testowanie i weryfikacja produktu
Projektowanie partycypacyjne
Dodatkowe metody
Metody jakościowe: kiedy i gdzie stosować?
Metody jakościowe: kiedy nie stosować?
Ilościówka i jakościówka — idealne połączenie
Persony oparte na danych
Podróże klienta oparte na danych
Projektowanie oparte na danych
Ćwiczenie: zapoznanie z badaniami jakościowymi
Uwagi końcowe
61
62
63
63
63
65
68
69
70
72
72
72
72
73
74
75
75
5. Wybór metod............................................................................................................. 77
Ilościówka i jakościówka: jak wybrać?
Jakie masz pytania?
Potrzeby interesariuszy
Wielkość próby
Lokalizacja próby
Budżet
Harmonogram
Łączenie metod
Co się sprawdza?
Co się nie sprawdza?
Ćwiczenie: wybierz skuteczną metodę
Uwagi końcowe
77
77
77
78
78
78
78
79
80
80
81
82
6. Logistyka................................................................................................................... 83
Planowanie logistyki sesji
Przygotowanie sesji
Porządkowanie po sesji
Podróże
Badania zdalne
Dokumentacja
Pakiet powitalny
Cele badawcze
83
83
85
86
87
87
87
90
Spis treści
Kup książkę
7
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin