Packet_Tracer_6_dla_kursow_CISCO_Tom_I_e_1opv.pdf

(362 KB) Pobierz
Rozdział 4:
PIERWSZE KROKI
Kup książkę
Pierwsze kroki
4. Pierwsze kroki
4.1. Uruchomienie programu
Program najłatwiej uruchomić za pośrednictwem skrótu na pulpicie, choć równie dobrze
możemy tego dokonać poprzez Menu Start systemu Windows. Należy też pamiętać,
że
program uruchomi się również jeżeli dwukrotnie klikniemy w ikonę dowolnego pliku
zapisanego wcześniej w programie Packet Tracer.
Rysunek 15 Ikona programu
Podczas uruchamiania programu pojawi się na chwilę winieta programu, a po chwili
powinno pojawić się główne okno programu , które przedstawia Rysunek 17.
Rysunek 16 Winieta programu Packet Tracer
29
Kup książkę
Pierwsze kroki
Rysunek 17 Główne okno programu
4.2. Opis okna programu
Program w górnej swojej części zawiera główne Menu w którym znajdziemy tu
podstawowe komendy, takie jak Otwórz (Open), Zapisz (Save), drukowania (Print)
i preferencji (Preferences) samego programu oraz pomocy (Help). Będziemy mieli
również możliwość z poziomu menu dostęp do kreatora
ćwiczeń
w dziale Rozszerzenia
(Extensions), jednak ta funkcja zostanie opisana w następnej części książki.
Rysunek 18 Główne menu programu
Pod głównym menu znajduje się zestaw przycisków będących skrótami do większości
poleceń dostępnych w Głównym Menu programu opisanych w poprzednim akapicie oraz
takich jak: Cofnij (Undo), Wykonaj ponownie(Redo),
zoom,
palety rysunku, a także
okno dialogowe definiowania urządzeń (Custom
device dialog)
czy też dostęp do opisu
sieci (Network
information).
Rysunek 19 Główny pasek przycisków
30
Kup książkę
Pierwsze kroki
Ważnym elementem w programie jest też, boczny pasek, umiejscowiony po prawej
stronie obszaru roboczego, który będzie służył do zaznaczania obiektów (Select),
przesuwania ich (move
layout),
czy też usuwania (Delete). Oprócz podstawowych
narzędzi roboczych, za pomocą tego paska będziemy mogli narysować proste obiekty
graficzne (Draw), czy też zmienić ich rozmiar (Resize
Shape).
W drugiej części paska znajdziemy opcje służące do testowania połączeń sieciowych
(Add
Simple PDU)
i przeprowadzania testów nieco bardziej złożonych (Add
Complex
PDU).
Rysunek 20 Boczny pasek programu
W programie kluczowe znaczenie ma to w jakim trybie się pracuje, tzn. czy rysujemy
lub testujemy topologię logiczną sieci (Logical), albo pracujemy obecnie nad topologią
fizyczną sieci (Physical) gdzie będziemy mogli projektować nie tylko Miasta, budynki,
pomieszczenia, a także szafki ze sprzętem sieciowym. Przełącznik ten znajduje się
w lewym górnym rogu programu i przedstawia go poniższy rysunek.
Rysunek 21 Przełącznik pomiędzy trybem Logicznym a fizycznym sieci
Przykładowa topologia logiczna to widok schematu na którym widnieją wszystkie użyte
w programie urządzenia sieciowe oraz w jaki sposób są ze sobą połączone, co
przedstawia poniższy rysunek.
31
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin