Objective_C_Leksykon_profesjonalisty_objclp.pdf

(1151 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze ..........................................................................9
Podziõkowania ...............................................................11
Wprowadzenie ...............................................................13
Rozdzia 1.
Filozofia Objective-C .....................................................15
Model obiektowy ................................................................................... 15
Opowie ü o dwóch systemach typów .................................................... 17
C to Objective-C .................................................................................... 17
J zyk i biblioteka ................................................................................... 18
Historia Objective-C .............................................................................. 20
Wieloplatformowo ü ............................................................................. 22
Kompilowanie programów napisanych w Objective-C ......................... 23
Rozdzia 2.
Elementarz Objective-C ................................................25
Deklarowanie typów w Objective-C ..................................................... 26
Wysyáanie wiadomo ci .......................................................................... 28
Selektory ............................................................................................... 30
Deklarowanie klas ................................................................................. 31
Protokoáy ............................................................................................... 35
Dodawanie metod do istniej cej klasy ................................................... 36
Nieformalne protokoáy .......................................................................... 38
Generowanie metod przy u yciu zadeklarowanych wáa ciwo ci .......... 38
Sáowa kluczowe self, _cmd i super ........................................................ 42
Wska nik isa ......................................................................................... 44
Inicjalizowanie klas ............................................................................... 46
Kodowanie typów .................................................................................. 47
U ywanie bloków .................................................................................. 49
Kup książkę
Poleć książkę
4
Spis tre ci
Rozdzia 3.
Zarzádzanie pamiõciá ..................................................51
Zajmowanie i zwalnianie pami ci ......................................................... 51
Przypisywanie do zmiennych instancyjnych ......................................... 52
Automatyczne zliczanie referencji ........................................................ 53
Zwracanie obiektów przez argumenty b d ce wska nikami ................. 54
Unikanie cykli pozyskanych referencji .................................................. 56
Migracja do ARC .................................................................................. 57
Pule automatycznego zwalniania pami ci ............................................. 59
Konstruktory automatycznie zwalniaj ce pami ü .................................. 61
Automatyczne zwalnianie obiektów w akcesorach ............................... 61
Wsparcie dla automatycznego od miecania kolekcji ............................. 62
Wspóápraca z C ..................................................................................... 64
Niszczenie obiektów .............................................................................. 65
Sáabe referencje ..................................................................................... 66
Alokowanie skanowanej pami ci .......................................................... 68
Rozdzia 4.
Najwa niejsze wzorce w Objective-C .........................71
Dwufazowe tworzenie obiektów ........................................................... 71
Kopiowanie obiektów ............................................................................ 72
Archiwizowanie obiektów ..................................................................... 74
Tworzenie wyznaczonych inicjalizatorów ............................................. 76
Singleton ............................................................................................... 77
Delegowanie .......................................................................................... 79
Budowanie fasad ................................................................................... 80
Tworzenie klastrów klas ........................................................................ 81
P tla wykonania .................................................................................... 83
Rozdzia 5.
Liczby ..............................................................................85
Przechowywanie liczb w kolekcjach ..................................................... 86
Arytmetyka liczb dziesi tnych .............................................................. 88
Konwersje mi dzy ci gami znakowymi i liczbami ............................... 90
Odczytywanie liczb z ci gów znakowych ............................................. 91
Rozdzia 6.
Operacje
na ciágach
znakowych
...............................93
Tworzenie staáych ci gów znakowych .................................................. 94
Porównywanie ci gów znakowych ........................................................ 94
Przetwarzanie ci gu znakowego litera po literze ................................... 96
Zmiana kodowania ci gów znakowych ................................................. 98
Przycinanie ci gów znakowych ........................................................... 100
Dzielenie ci gów znakowych .............................................................. 101
Kopiowanie ci gów znakowych .......................................................... 101
Tworzenie ci gów znakowych z szablonów ........................................ 103
Dopasowywanie wzorców do ci gów znakowych ............................... 105
Przechowywanie tekstu z formatowaniem ........................................... 106
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
Rozdzia 7.
Kolekcje ........................................................................109
U ywanie tablic ................................................................................... 110
Kontrolowanie indeksów ..................................................................... 111
Przechowywanie nieuporz dkowanych grup obiektów ....................... 112
Tworzenie sáownika ............................................................................ 113
Iterowanie po kolekcji ......................................................................... 114
Wyszukiwanie obiektu w kolekcji ....................................................... 116
Dziedziczenie z kolekcji ...................................................................... 118
Przechowywanie obiektów Objective-C w kolekcjach C++ ................ 120
Rozdzia 8.
Data
i czas
....................................................................123
Odczytywanie aktualnej daty ............................................................... 123
Przygotowanie dat do wy wietlenia .................................................... 124
Zliczanie upáywaj cego czasu ............................................................. 126
Odczytywanie dat z ci gów znakowych .............................................. 126
Zdarzenia stopera ................................................................................ 127
Rozdzia 9.
Listy
w
a
ciwo ci ..........................................................129
Przechowywanie kolekcji w listach wáa ciwo ci ................................. 130
Odczytywanie danych z listy wáa ciwo ci ........................................... 131
Zmiana formatu list wáa ciwo ci ......................................................... 133
JSON ................................................................................................... 134
Przechowywanie ustawie ................................................................... 135
Przechowywanie dowolnych obiektów w systemie ustawie .............. 138
Rozdzia 10.
Interakcja
ze
rodowiskiem ........................................141
Pobieranie warto ci rodowiskowych .................................................. 141
Przetwarzanie argumentów z linii komend .......................................... 142
Ustawienia regionalne u ytkownika .................................................... 144
Nagáe zako czenie programu .............................................................. 145
Rozdzia 11.
Kodowanie
klucz-warto ã ..........................................147
Dost p do warto ci poprzez klucz ....................................................... 147
Uzyskiwanie zgodno ci z KVC ........................................................... 148
cie ki do klucza ................................................................................. 151
Obserwowanie kluczy ......................................................................... 152
Uzyskiwanie zgodno ci z KVO ........................................................... 153
Rozdzia 12.
Obs uga b
õdów ..........................................................155
Ró nice w implementacji wyj tków .................................................... 156
Rzucanie i áapanie wyj tków ............................................................... 157
Obiekty wyj tków ............................................................................... 159
Zunifikowany model wyj tków ........................................................... 160
Wyj tki a zarz dzanie pami ci .......................................................... 161
Przekazywanie delegat z bá dami ........................................................ 162
Zwracanie informacji o bá dzie ........................................................... 163
NSError ............................................................................................... 164
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin