C_Programowanie_cshpro.pdf

(319 KB) Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREŒCI
C#. Programowanie
Autor: Jesse Liberty
T³umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 83-246-0213-5
Tytu³ orygina³u:
Programming C#
Format: B5, stron: 600
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Podrêcznik podstawowego jêzyka programowania dla platformy .NET
• Poznaj elementy jêzyka C#
• Stwórz w³asn¹ aplikacjê
• Komunikuj siê z bazami danych
Jêzyk C# zosta³ opracowany przez firmê Microsoft jako podstawowe narzêdzie
programistyczne dla platformy .NET. C# ³¹cz¹cy w sobie najlepsze cechy jêzyków C,
C++, Java i Visual Basic doskonale nadaje siê do tworzenia aplikacji bazuj¹cych
na komponentach. Jest prosty, bezpieczny ze wzglêdu na typy, oparty na obiektach
i komponentach i przygotowany do obs³ugi mechanizmów komunikacji sieciowej.
Za pomoc¹ C# tworzone s¹ nie tylko aplikacje na „du¿e” komputery, ale tak¿e
programy dla platformy PocketPC. Popularnoœæ C# nadal roœnie, a jego producent
stale inwestuje w dalszy rozwój tego narzêdzia i platformy .NET.
„C#. Programowanie” to podrêcznik przedstawiaj¹cy tajniki tworzenia aplikacji dla
.NET w jêzyku C#. Przeczytasz w nim o podstawowych elementach i strukturach C#,
zasadach programowania obiektowego oraz obs³udze wyj¹tków i b³êdów. Poznasz
sposoby tworzenia aplikacji z wykorzystaniem podstawowych technologii tworzenia
aplikacji dla platformy .NET — ASP.NET, Windows Forms i ADO.NET. Nauczysz siê
wykorzystywaæ metadane i ³¹czyæ swoje aplikacje z API Windows oraz obiektami COM.
• Typy w jêzyku C#
• Zmienne i sta³e
• Instrukcje, operatory i dyrektywy preprocesora
• Regu³y programowania obiektowego
• Operacje na ³añcuchach znaków
• Stosowanie wyra¿eñ regularnych
• Tworzenie aplikacji dla systemu Windows
• £¹czenie z bazami danych za pomoc¹ ADO.NET
• Pisanie aplikacji i us³ug sieciowych
• Zdalne korzystanie z obiektów
• W¹tki i synchronizacja
• Operacje na plikach
Poznaj nowoczesne techniki programowania
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Przedmowa .................................................................................................................... 9
Część I
Język C#
17
19
20
22
22
1. Język C# i platforma .NET .............................................................................................19
Platforma .NET
.NET Framework
Kompilacja i język MSIL
Język C#
2. Pierwszy program — „Witaj
świecie”
........................................................................ 25
Klasy, obiekty i typy
Tworzenie programu „Witaj
świecie”
Usuwanie błędów w Visual Studio .NET
25
31
36
3. Podstawy języka C#..................................................................................................... 39
Typy
Zmienne i stałe
Wyrażenia
Odstępy
Instrukcje
Operatory
Dyrektywy preprocesora
39
43
50
51
51
65
73
4. Klasy i obiekty ...............................................................................................................77
Definiowanie klas
Tworzenie obiektów
Używanie składowych statycznych
Usuwanie obiektów
Przekazywanie parametrów
Przeciążanie metod i konstruktorów
78
82
88
92
95
101
3
Hermetyzacja danych za pomocą właściwości
Pola tylko do odczytu
103
107
5. Dziedziczenie i polimorfizm .......................................................................................109
Specjalizacja i uogólnianie
Dziedziczenie
Polimorfizm
Klasy abstrakcyjne
Klasa główna — Object
Pakowanie i rozpakowywanie typów
Zagnieżdżanie klas
109
111
112
118
122
124
126
6. Przeciążanie operatorów ...........................................................................................129
Używanie słowa kluczowego operator
Obsługa innych języków platformy .NET
Tworzenie użytecznych operatorów
Pary logiczne
Operator równości
Operatory konwersji
129
130
130
130
131
131
7. Struktury......................................................................................................................137
Definiowanie struktur
Tworzenie struktur
137
140
8. Interfejsy .................................................................................................................... 145
Definiowanie i implementowanie interfejsu
Dostęp do metod interfejsu
Przesłanianie implementacji interfejsu
Jawna implementacja interfejsu
146
154
160
164
9. Tablice, kolekcje i mechanizm indeksowania ............................................................173
Tablice
Instrukcja foreach
Mechanizm indeksowania
Interfejsy kolekcji
Ograniczenia
Klasa List<T>
Kolejki
173
178
191
199
202
207
217
4
|
Spis treści
Stosy
Słowniki
219
221
10.
Łańcuchy
znaków i wyrażenia regularne ................................................................. 225
Łańcuchy
znaków
Wyrażenia regularne
225
239
11. Obsługa wyjątków......................................................................................................251
Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków
Wyjątki jako obiekty
Własne wyjątki
Ponowne zgłaszanie wyjątków
252
261
263
266
12. Delegaty i zdarzenia ...................................................................................................271
Delegaty
Delegaty zbiorowe
Zdarzenia
Używanie anonimowych metod
Pobieranie wartości delegatów zbiorowych
272
281
285
296
297
Część II Programowanie w języku C#
Tworzenie prostego formularza
Tworzenie aplikacji dla systemu Windows
Komentarze w stylu języka XML
305
308
313
334
13. Tworzenie aplikacji dla systemu Windows............................................................... 307
14. Obsługa danych za pomocą ADO.NET....................................................................... 337
Relacyjne bazy danych i SQL
Model obiektowy ADO.NET
Używanie ADO.NET
Używanie zarządzanych dostawców danych OLE DB
Używanie kontrolek DataBound
337
341
343
345
347
15. Tworzenie aplikacji ASP.NET i Web Services ............................................................ 355
Czym jest Web Forms?
Tworzenie formularza Web Form
Dodawanie kontrolek
356
360
363
Spis treści
|
5
Wiązanie danych
Usługi Web Service
SOAP, WSDL i Discovery
Tworzenie usługi Web
Tworzenie pośrednika
366
375
375
376
380
16.
Łączenie
różnych technik........................................................................................... 387
Ogólny projekt
Tworzenie klienta usługi Web
Wyświetlanie informacji
Przeszukiwanie na podstawie kategorii
387
387
396
404
Część III CLR i platforma .NET
Pliki wykonywalne
Metadane
Granice zabezpieczeń
Manifesty
Podzespoły wielomodułowe
Podzespoły prywatne
Podzespoły współdzielone
409
411
411
412
412
413
421
421
17. Podzespoły i kontrola wersji ...................................................................................... 411
18. Atrybuty i mechanizm refleksji ................................................................................. 427
Atrybuty
Mechanizm refleksji
427
433
19. Szeregowanie i zdalne korzystanie z obiektów.......................................................443
Domeny aplikacji
Kontekst
Zdalne korzystanie z obiektów
444
453
455
20. Wątki i synchronizacja............................................................................................... 465
Wątki
Synchronizacja
Sytuacja wyścigu i zakleszczenie
466
473
483
6
|
Spis treści
Zgłoś jeśli naruszono regulamin