Jezyk_C_w_7_dni_Solidne_podstawy_programowania_obiektowego_jezc7d.pdf
(
1098 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Learn C# in 7 days
Tłumaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-283-4356-6
Copyright © Packt Publishing 2017. First published in the English language
under the title ‘Learn C# in 7 days – (9781787287044)’
Polish edition copyright © 2018 by Grupa Helion
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/jezc7d.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/jezc7d
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorach
O recenzencie
Wst p
Rozdzia 1. Dzie 1. — Przegl d platformy .NET
Czym jest programowanie?
Czym jest .NET?
Czym jest .NET Core?
Cechy .NET Core
Z czego sk ada si .NET Core?
Czym jest .NET Standard?
Dost pne rodowiska programistyczne i edytory do pisania kodu w C#
Przygotowywanie rodowiska
wiczenia praktyczne
Podsumowanie dnia 1.
9
10
13
15
15
17
18
18
19
19
20
21
23
23
Rozdzia 2. Dzie 2. — Zaczynamy poznawa C#
Przedstawienie j zyka C#
Historia j zyka C#
Przedstawienie typowego programu C#
1 (System)
2 (Dzien02)
3 (Program)
4 (Main)
5 (Dzien02)
6 (Dzien02)
7 (Zale no ci)
8 (Program.cs)
Dok adniejsze poznanie aplikacji z u yciem Visual Studio
Analiza kodu
25
26
27
27
29
30
31
31
31
32
33
34
34
36
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Przegl d s ów kluczowych, typów i operatorów j zyka C#
Identyfikatory
Kontekstowe s owa kluczowe
Typy
Operatory
Przegl d informacji o konwersji typów
Konwersja niejawna
Konwersja jawna
Prezentacja instrukcji
Instrukcja deklaracji
Instrukcja wyra enia
Instrukcje wyboru
Instrukcja obs ugi wyj tków
Operacje na tablicach i a cuchach znaków
Tablice
Typy tablic
a cuchy znaków
Struktury a klasy
wiczenia praktyczne
Podsumowanie dnia 2.
38
39
51
53
57
64
65
65
66
67
68
68
76
76
76
78
81
82
85
87
Rozdzia 3. Dzie 3. — Co nowego w C#?
Krotki i dekonstrukcja
Krotki
Dekonstrukcja
Krotki — wa ne zagadnienia do zapami tania
Dopasowywanie wzorców
Wyra enie is
Instrukcja switch
Funkcje lokalne
Usprawnienia litera ów
Litera y dwójkowe
Separatory cyfr
Asynchroniczna metoda Main
Ograniczenia zwi zane z nowymi sygnaturami
Wyra enia domy lne
Zmienne sk adowe
Wnioskowanie nazw krotek
Inne planowane mo liwo ci
Dopasowywanie wzorców z typami ogólnymi
Zestawy referencyjne
wiczenia praktyczne
Podsumowanie dnia 3.
89
89
90
94
95
96
97
99
102
103
103
104
105
106
106
107
108
110
110
111
111
112
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Rozdzia 4. Dzie 4. — Prezentacja sk adowych klas w j zyku C#
Modyfikatory
Modyfikatory oraz poziomy dost pu
Regu y zwi zane ze stosowaniem modyfikatorów dost pu
Modyfikator abstract
Modyfikator async
Modyfikator const
Modyfikator event
Modyfikator extern
new
Modyfikator override
Modyfikator partial
Modyfikator readonly
Modyfikator sealed
Modyfikator static
Modyfikator unsafe
Modyfikator virtual
Metody
Jak nale y u ywa metod?
W a ciwo ci
Rodzaje w a ciwo ci
Indeksery
Operacje wej cia-wyj cia na plikach
Klasa FileStream
Obs uga wyj tków
Blok try
Blok catch
Blok finally
Wyj tki definiowane przez u ytkownika
Wyra enia regularne oraz ich znaczenie
Znaczenie wyra e regularnych
wiczenia praktyczne
Podsumowanie dnia 4.
113
115
115
122
123
127
127
128
128
128
129
129
130
131
133
134
134
135
135
138
139
143
144
144
145
147
147
147
149
151
151
154
155
Rozdzia 5. Dzie 5. — Przegl d informacji o odzwierciedlaniu i kolekcjach
Czym jest odzwierciedlanie?
Praktyczne stosowanie odzwierciedlania
Przegl d informacji o delegacjach i zdarzeniach
Delegacje
Zdarzenia
Kolekcje i typy nieogólne
ArrayList
Hashtable
SortedList
157
157
161
166
166
169
170
171
173
176
5
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
P.Kuba-47
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Visual_Studio_100vis.pdf
(1292 KB)
100_sposobow_na_Perl_100per.pdf
(276 KB)
ABC_CorelDRAW_X6_PL_abccx6.pdf
(1023 KB)
ABC_CorelDRAW_X4_PL_abccx4.pdf
(852 KB)
ABC_CorelDRAW_X3_PL_abccdx.pdf
(663 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin