Visual_Studio_2013_Tworzenie_aplikacji_desktopowych_mobilnych_i_internetowych_vs13ta.pdf

(677 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Michał Mrowiec
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Fotografia na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/vs13ta
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-0567-0
Copyright © Helion 2015
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Wst p .............................................................................................. 7
Odkrywanie rodowiska Visual Studio ............................................................................. 7
Rozdzia 1. J zyk C# .......................................................................................... 9
1.1. Zmienne, sta e i typy danych ..................................................................................... 9
1.1.1. Typy proste ...................................................................................................... 9
1.1.2. Typy referencyjne ......................................................................................... 10
1.1.3. Typy nullable ................................................................................................ 11
1.1.4. Typy anonimowe ........................................................................................... 12
1.1.5. Zmienne i sta e .............................................................................................. 12
1.1.6. Typ strukturalny ............................................................................................ 13
1.1.7. Typ wyliczeniowy ......................................................................................... 13
1.1.8. Rzutowanie i konwersja typów ...................................................................... 13
1.2. Komentarze .............................................................................................................. 14
1.2.1. Komentarz blokowy ...................................................................................... 14
1.2.2. Komentarz liniowy ........................................................................................ 14
1.2.3. Komentarz XML ........................................................................................... 14
1.3. Instrukcja warunkowa .............................................................................................. 15
1.4. Instrukcja wyboru .................................................................................................... 17
1.5. Operatory ................................................................................................................. 18
1.5.1. Podstawowe ................................................................................................... 19
1.5.2. Jednoargumentowe ........................................................................................ 21
1.5.3. Mno enie, dzielenie i modulo ....................................................................... 23
1.5.4. Przesuni cia ................................................................................................... 23
1.5.5. Relacje i sprawdzanie typów ......................................................................... 24
1.5.6. Równo i ró no ........................................................................................ 25
1.5.7. Koniunkcja logiczna ...................................................................................... 25
1.5.8. Alternatywa wykluczaj ca logiczna .............................................................. 25
1.5.9. Alternatywa logiczna ..................................................................................... 25
1.5.10. Koniunkcja warunkowa ............................................................................... 26
1.5.11. Alternatywa warunkowa .............................................................................. 26
1.5.12. Operator warunkowy ................................................................................... 26
1.5.13. Przypisania .................................................................................................. 26
Kup książkę
Poleć książkę
4
Visual Studio 2013. Tworzenie aplikacji desktopowych, mobilnych i internetowych
1.6. P tle ......................................................................................................................... 28
1.6.1. P tla do-while .............................................................................................. 28
1.6.2. P tla for ....................................................................................................... 28
1.6.3. P tla foreach ................................................................................................ 31
1.6.4. P tla while ................................................................................................... 32
1.6.5. Kontrola przep ywu ..................................................................................... 32
1.7. Tablice ..................................................................................................................... 35
1.7.1. Przekazywanie tablic jako argumentów metod ........................................... 36
1.7.2. Klasa System.Array ..................................................................................... 37
1.8. Metody ..................................................................................................................... 40
1.8.1. Deklaracja metod ......................................................................................... 41
1.8.2. Przekazywanie przez referencj lub przez warto ..................................... 42
1.9. Wska niki ................................................................................................................ 42
1.9.1. Kod nienadzorowany (ang. unsafe code) ..................................................... 42
1.9.2. Typy wska nikowe ...................................................................................... 43
1.10. Klasy i obiekty ....................................................................................................... 44
1.10.1. Konstruktor i destruktor ............................................................................ 47
1.10.2. Dziedziczenie ............................................................................................ 48
1.10.3. Klasy zagnie d one ................................................................................... 49
1.10.4. Modyfikatory dost pu ............................................................................... 50
1.10.5. Wczesne i pó ne wi zanie ......................................................................... 52
1.11. Przeci anie metod ................................................................................................ 53
1.12. Przeci anie operatorów ........................................................................................ 54
1.12.1. S owa kluczowe implicit i explicit ............................................................ 55
1.13. Sk adowe statyczne ................................................................................................ 57
1.14. Przestrzenie nazw .................................................................................................. 57
1.15. W a ciwo ci, akcesor get i mutator set .................................................................. 60
1.16. Interfejsy ................................................................................................................ 60
1.16.1. P ytka i g boka kopia obiektu .................................................................. 62
1.17. Indeksery ............................................................................................................... 64
1.18. Wielopostaciowo (polimorfizm) ......................................................................... 66
1.18.1. Sk adowe wirtualne ................................................................................... 68
1.18.2. Ukrywanie sk adowych klasy bazowej ...................................................... 69
1.18.3. Zapobieganie przes anianiu wirtualnych sk adowych klasy pochodnej ..... 70
1.18.4. Dost p do wirtualnych sk adowych klasy bazowej z klas pochodnych ..... 71
1.18.5. Przes anianie metody ToString() ............................................................... 71
1.19. Delegaty, metody anonimowe i wyra enia lambda ............................................... 72
1.19.1. Metody anonimowe ................................................................................... 73
1.19.2. Wyra enia lambda ..................................................................................... 74
1.19.3. Delegat Func ............................................................................................. 74
1.20. Zdarzenia (ang. events) .......................................................................................... 75
1.21. Metody rozszerzaj ce ............................................................................................ 75
1.22. Typy generyczne .................................................................................................... 77
1.22.1. Klasa generyczna Queue ........................................................................... 77
1.22.2. Klasa generyczna Stack ............................................................................. 78
1.22.3. Klasa generyczna LinkedList .................................................................... 79
1.22.4. Klasa generyczna List ............................................................................... 80
1.22.5. Klasa generyczna Dictionary ..................................................................... 81
1.22.6. Klasa generyczna SortedDictionary .......................................................... 83
1.22.7. Klasa generyczna KeyedCollection ........................................................... 85
1.22.8. Klasa generyczna SortedList ..................................................................... 88
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
1.23. Kontrawariancja i kowariancja .............................................................................. 90
1.24. Operator konwersji as ............................................................................................ 91
1.25. Obs uga wyj tków ................................................................................................. 91
1.25.1. Podsumowanie .......................................................................................... 92
1.26. Sk adnia async i await ........................................................................................... 93
1.27. Klasy abstrakcyjne i zapiecz towane (ang. sealed) ............................................... 93
Rozdzia 2. Aplikacje dla Pulpitu ...................................................................... 95
2.1. Aplikacje konsolowe ............................................................................................... 95
2.1.1. Argumenty wiersza polecenia ....................................................................... 95
2.1.2. Przyk ad: kalkulator naukowy ....................................................................... 96
2.1.3. Przyk ad: system walki do gry RPG .............................................................. 99
2.2. Windows Forms ..................................................................................................... 103
2.2.1. Przegl d kontrolek ....................................................................................... 103
2.2.2. W asne kontrolki (ang. user controls) .......................................................... 107
2.2.3. Przyk ad: kalkulator .................................................................................... 108
2.2.4. Przyk ad: rejestrator d wi ku ...................................................................... 110
2.2.5. Przyk ad: szpieg klawiatury (keylogger) ..................................................... 111
2.3. Windows Presentation Foundation ........................................................................ 129
2.3.1. J zyk XAML ............................................................................................... 129
2.3.2. Przegl d kontrolek ....................................................................................... 129
Rozdzia 3. Aplikacje dla Sklepu Windows ...................................................... 133
3.1. Przyk adowa aplikacja: Cytat na dzi .................................................................... 133
Rozdzia 4. Aplikacje dla Windows Phone ....................................................... 137
4.1. Kontrolka Hub ....................................................................................................... 137
4.2. Kontrolka Pivot ..................................................................................................... 138
4.3. Kontrolka Panorama .............................................................................................. 138
4.4. Przyk ad: Stoper .................................................................................................... 139
Rozdzia 5. Aplikacje internetowe ASP.NET MVC ............................................ 143
5.1. Przegl d frameworka Bootstrap ............................................................................. 145
5.1.1. Podstawowy szablon ................................................................................... 145
5.1.2. Cytat blokowy ............................................................................................. 146
5.1.3. Kod inline .................................................................................................... 146
5.1.4. Wej cie z klawiatury ................................................................................... 146
5.1.5. Blok kodu .................................................................................................... 147
5.1.6. Tabela z pod wietlanymi wierszami ............................................................ 147
5.1.7. Prosty formularz .......................................................................................... 147
5.1.8. Przyciski ...................................................................................................... 148
5.1.9. Obrazki i miniatury ..................................................................................... 149
5.1.10. Stronicowanie ............................................................................................ 149
5.1.11. Etykiety ..................................................................................................... 149
5.1.12. Odznaki (ang. badges) ............................................................................... 150
5.1.13. Jumbotron .................................................................................................. 150
5.1.14. Powiadomienia .......................................................................................... 150
5.1.15. Pasek post pu ............................................................................................ 151
5.1.16. Panel .......................................................................................................... 152
Rozdzia 6. LINQ ............................................................................................ 153
6.1. 65 przyk adów LINQ ............................................................................................. 154
6.1.1. Restrykcja .................................................................................................... 154
6.1.2. Projekcja ...................................................................................................... 155
6.1.3. Dzielenie ..................................................................................................... 159
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin