Adobe_After_Effects_6_0_Oficjalny_podrecznik_ae6pod.pdf

(801 KB) Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TRE CI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Adobe After Effects 6.0.
Oficjalny podrêcznik
Autorzy: The official training
workbook from Adobe Systems, Inc.
T³umaczenie: Anna Witerkowska, Grzegorz Stawikowski
ISBN: 83-7361-521-0
Tytu³ orygina³u:
Adobe After Effects 6.0 Classroom in a Book
Format: B5, stron: 312
• Wykorzystaj After Effects w procesie postprodukcji materia³u wideo
• Stwórz w³asne kompozycje dwu- i trójwymiarowe
• Zastosuj efekty specjalne
• Wyeksportuj gotow¹ kompozycjê
Adobe After Effects to doskona³a aplikacja s³u¿¹ca do postprodukcji materia³u wideo,
tworzenia efektów specjalnych i skomplikowanych animacji. Umo¿liwia wykorzystywanie
nieograniczonej ilo ci warstw obrazu wideo, wprowadzanie napisów i grafiki oraz
przypisywanie ka¿demu elementowi kompozycji setek efektów. After Effects jest
narzêdziem wietnie uzupe³niaj¹cym Adobe Premiere i Photoshopa w studiu
produkcyjnym. Mo¿liwo ci tej aplikacji pozwalaj¹ na tworzenie materia³u przeznaczonego
do emisji kinowej lub telewizyjnej, jak równie¿ klipów dystrybuowanych na p³ytach CD
i DVD oraz przesy³anych strumieniowo przez ³¹cza internetowe.
„Adobe After Effects 6.0. Oficjalny podrêcznik” to przygotowany i zatwierdzony przez
producenta programu — firmê Adobe — zbiór æwiczeñ u³atwiaj¹cych poznanie mo¿liwo ci
After Effects. Wykonuj¹c æwiczenia zawarte w kolejnych rozdzia³ach, nauczysz siê
tworzyæ proste i z³o¿one kompozycje dwu- i trójwymiarowe, stosowaæ efekty specjalne,
korzystaæ z warstw i filtrów oraz eksportowaæ gotowy materia³ do plików w ró¿nych
formatach. Mo¿esz byæ pewien doskona³o ci merytorycznej podrêcznika — swoj¹ wiedz¹
podziel¹ siê z Tob¹ certyfikowani przez firmê Adobe eksperci i nauczyciele.
• Tworzenie elementów graficznych
• Korzystanie z klatek kluczowych
• Stosowanie efektów
• Dodawanie do kompozycji elementów tekstowych
• Tworzenie elementów trójwymiarowych
• ledzenie ruchu kamery
• Maskowanie i przezroczysto æ
• Generowanie produktu finalnego
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWO CIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Poznaj mo¿liwo ci programu After Effects,
korzystaj¹c z oficjalnych materia³ów szkoleniowych firmy Adobe.
Spis treści
Wprowadzenie .............................................................................................................................................. 7
O książce........................................................................................................................ 7
Warunki wstępne ........................................................................................................... 7
Kopiowanie plików do ćwiczeń........................................................................................ 9
Jak korzystać z tej książki ................................................................................................11
Dodatkowe źródła informacji ......................................................................................... 12
Certyfikaty firmy Adobe................................................................................................. 12
Współpraca przy pisaniu książki...................................................................................... 12
Rozdział 1.
Tworzenie elementów grafiki 2D z sześciokątów........................................................... 15
Rozpoczynamy pracę .....................................................................................................16
Utworzenie pierwszej kompozycji z sześciokątów ...........................................................18
Przekształcenia obrazu.................................................................................................. 24
Utworzenie animowanego wzoru z prostego obrazu...................................................... 28
Zwiększenie złożoności animacji .................................................................................... 34
Przekształcenie warstwy prekompozycji......................................................................... 38
Zastosowanie trzeciego poziomu ruchu oraz innych udoskonaleń ................................... 43
Ponowne wykorzystanie rezultatów poprzedniej pracy
do utworzenia następnego elementu grafiki ............................................................. 50
Renderowanie kompozycji............................................................................................. 53
Rozdział 2.
Budowanie elementów z kwadratów..............................................................................59
Rozpoczynamy pracę .................................................................................................... 60
Utworzenie pierwszego elementu — tańczących kwadratów...........................................61
Utworzenie pulsujących pasm kwadratów ......................................................................77
Utworzenie flary obiektywu ..........................................................................................88
Połączenie komponentów w celu utworzenia świetlnych kwadratów .............................. 93
Utworzenie drugiego elementu — linii świetlnych kwadratów......................................... 95
Rozdział 3.
Animacja okręgów ...........................................................................................................101
Rozpoczynamy pracę ................................................................................................... 102
Utworzenie okręgów ...................................................................................................103
Utworzenie okręgów z linii kropkowanych ....................................................................109
4
ADOBE AFTER EFFECTS 6.0.
Oficjalny podręcznik
Utworzenie pierwszego elementu: kilku pierścieni .......................................................... 111
Utworzenie kolejnych elementów: wielu okręgów z linii ciągłych i kropek ....................... 118
Rozdział 4.
Budowanie elementów w kształcie gwiazd .................................................................. 123
Rozpoczynamy pracę ................................................................................................... 124
Utworzenie pierwszego elementu: gwiazdy pulsującej w rytm dźwięku .......................... 125
Utworzenie drugiego elementu: promieni świetlnych.....................................................138
Rozdział 5.
Wprowadzanie tekstu i liczb .......................................................................................... 145
Rozpoczynamy pracę ...................................................................................................146
Utworzenie pierwszego elementu — wiersza tekstu ...................................................... 147
Utworzenie drugiego elementu — tekstu na kolistej ścieżce...........................................155
Utworzenie trzeciego elementu — liczb ........................................................................165
Rozdział 6.
Budowanie trójwymiarowych sześciokątów................................................................. 173
Rozpoczynamy pracę ................................................................................................... 174
Utworzenie pierwszego elementu: sześciokątów w przestrzeni trójwymiarowej ............. 175
Utworzenie drugiego elementu: konturów sześciokątów 3D ...........................................191
Rozdział 7.
Złożenie elementów 2D.................................................................................................. 195
Rozpoczynamy pracę ...................................................................................................196
Utworzenie nowej kompozycji......................................................................................198
Utworzenie drugiej kompozycji.................................................................................... 204
Rozdział 8.
I etap złożenia kompozycji 3D........................................................................................ 213
Rozpoczynamy pracę ................................................................................................... 214
Utworzenie kompozycji................................................................................................ 215
Użycie kamer.............................................................................................................. 220
Dodanie warstwy z sześciokątem ................................................................................ 225
Dopasowanie materiału live-action .............................................................................. 229
Rozdział 9.
II etap złożenia kompozycji 3D.......................................................................................235
Rozpoczynamy pracę .................................................................................................. 236
Dodanie przygotowanego wcześniej materiału 3D.........................................................237
Dodanie elementu TextCircle ....................................................................................... 239
Dodanie elementu TextLine oraz zmiana jego położenia ............................................... 242
Dodanie elementów BoxLightsLine .............................................................................. 245
Renderowanie kompozycji 3D Composite .................................................................... 247
SPIS TREŚCI
5
Rozdział 10.
Budowanie animacji finałowej.......................................................................................249
Rozpoczynamy pracę .................................................................................................. 250
Utworzenie odbić światła na błyszczącej powierzchni kuli............................................. 253
Zbudowanie finałowej kompozycji............................................................................... 263
Złożenie finałowej sceny ..............................................................................................279
Rozdział 11.
Kolejka renderowania i formaty wyjściowe ..................................................................283
Rozpoczynamy pracę .................................................................................................. 284
Utworzenie szablonów procesu renderingu.................................................................. 285
Utworzenie szablonów dla modułów wyjściowych ....................................................... 287
Renderowanie filmów dla różnych mediów ................................................................... 291
Skorowidz ..................................................................................................................................................299
8
I etap złożenia kompozycji 3D
Skomplikowana kamera z zaawansowanymi
technicznie funkcjami wymaga
skomplikowanego oprogramowania podczas
pracy z wykorzystaniem przechwyconego
materiału filmowego. Adobe After Effects
radzi sobie z tymi zadaniami, zatem i jego
użytkownicy również — wystarczy dobrze
przemyślany pomysł i umiejętności zdobyte
dzięki niniejszej książce.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin