Komputer Swiat Biblioteczka - Kurs Programowania JavaScript CSS HTML.PDF

(12371 KB) Pobierz
DO prOgramOwania
+
pliKi szKoleniowe
iso płyty do pobrania z ksplus.pl
Na DVD
NarzęDzia
Kurs
prOgramOwania
technologie internetowe od podstaw
SCript
Java
html
CSS
n
zaprogramuj funkcjonalną stronę
n
zrób galerię w JavaScript
n
napisz i dodaj widżety
n
stwórz własną grę przeglądarkową
n
w praktyce korzystaj z JavaScript, HTML i CSS
praKtyczne porady KroK po KroKU
z tą książką e-wydanie gratis
Poniżej znajduje się płyta z kodem bonusowym dającym dostęp
do e-wydania tej książki w serwisie KŚ+ (ksplus.pl)
oraz pliku ISO z cyfrową wersją płyty do pobrania.
Płyta dołączona do książki zawiera zestaw najlepszych
i najpopularniejszych darmowych narzędzi dla programistów
i webmasterów, które ułatwiają pracę z kodem JavaScript, HTML
i CSS. Na DVD znajdziemy też zestaw najważniejszych
przeglądarek internetu do testowania projektów, polecane klienty
FTP i pliki szkoleniowe do poradników przedstawionych w książce.
Jeżeli brakuje płyty, poinformuj sprzedawcę
lub redakcję: redakcja@komputerswiat.pl
na płycie dVd
Kod bonusowy należy zarejestrować w KŚ+
(ksplus.pl)
Artemida
Konrad JagaciaK
Kurs
programowania
Javascript, HtmL, css
technologie internetowe
od podstaw
AUTOR:
Konrad Jagaciak
REDAKTORZY PROWADZĄCY:
Rafał Kamiński, Agnieszka Al-Jawahiri
PRZYGOTOWANIE PŁYTY:
Mariusz Michalski
PROJEKT OKŁADKI:
Robert Dobrzyński
SKŁAD I ŁAmANIE:
Mariusz Rybak
KOREKTA:
Jolanta Rososińska
WYDAWCA:
RINGIER AXEL SPRINGER POLSKA Sp. z o.o.
02-672 Warszawa, ul. Domaniewska 49
tel. 22 7786102
www.ringieraxelspringer.pl
ISBN 978-83-8091-973-0
© Copyright by Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Warszawa 2020
BUSINESS PROJECT mANAGER:
Paweł Bulwan
DRUK I OPRAWA:
Drukarnia im. Adama Półtawskiego, Kielce
EGZEmPlARZE ARChIWAlNE:
literia.pl, prenumerata.axel@qg.com
E-WYDANIA, E-PRENUmERATA:
ksplus.pl
KONTAKT:
redakcja@komputerswiat.pl
INTERNET:
komputerswiat.pl, ksplus.pl
Płyta DVD jest dodatkiem do książki
Jak są zbudowane strony internetowe
Przeglądarki internetowe�½
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Jak podejrzeć kod strony
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Jak powstaje kod strony
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
1
2
Technologie inTerneTowe:
to warto wiedzieć
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
5
�½
5
�½
6
�½
7
Strata punktów życia
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
43
Zakończenie gry�½
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
44
Zadania 4.1 i 4.2
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
45
Jak stworzyć
własny blog
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
8
�½
9
�½
9
11
12
13
15
Jak wstawić na stronę mapę Google
�½ �½ �½ �½ �½ �½
47
Jak wstawić na stronę film
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
48
Umieszczanie własnej treści w ramce iframe
�½
49
5
6
7
goTowe elemenTy
na STronach inTerneTowych
Edytor kodu
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Najpierw: plik HTML
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Rozpoczynamy pisanie
�½ �½ �½ �½ �½ �½
Tworzymy treść strony
�½ �½ �½ �½ �½ �½
Dodajemy logo
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Opisujemy wygląd strony – CSS
�½
Zadanie 2.1
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Stoper – własny widżet do ramki iframe
�½ �½ �½ �½
50
Odliczanie do podanej daty
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
57
Zadania 6.1 i 6.2
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
61
Tworzenie
własnych widżetów
Podział artykułu
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Rozbudowujemy blog o galerię zdjęć
Dodajemy wygląd do galerii
�½ �½ �½ �½ �½
Dodajemy interaktywność galerii
�½ �½
Dopracowujemy wygląd galerii�½
�½ �½ �½
Integracja galerii z blogiem
�½ �½ �½ �½ �½
3
rozwiązania
zadań
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
63
64
65
70
75
83
wprowadzamy JavaScripT
do proJekTu
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
17
19
20
21
24
25
Zadanie 2.1 z rozdziału 2
�½ �½ �½
Zadania 4.1 i 4.2 z rozdziału 4
Zadanie 6.1 z rozdziału 6
�½ �½ �½
Zadanie 6.2 z rozdziału 6
�½ �½ �½
Zadanie dodatkowe: quiz
�½ �½ �½
Zagadka dla dociekliwych
�½ �½ �½
Tworzymy plik ze stroną i wytyczamy
obszar rozgrywki
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Nadajemy wygląd
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Wyświetlanie obiektów na canvasie�½
Tworzenie monet
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Tworzenie przeszkód
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Tworzenie postaci�½
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Grawitacja
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Sterowanie postacią
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Skakanie
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Zbieranie monet
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
4
własna gra
przeglądarkowa
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
27
28
28
32
34
36
37
39
41
42
Co trzeba wiedzieć
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
84
Darmowe hostingi
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
86
8
9
publikuJemy stronę
w inTernecie
hTml, cSS i JavaScripT
w pigułce
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
�½
89
90
93
96
Podstawowe znaczniki HTML
Selektory
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
Właściwości CSS
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
JavaScript – podsumowanie
�½
Jakie technologie warto poznać
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
101
Nie tylko JavaScript
�½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½
103
10
co daleJ?
kurs programowania
JavaScript, HtML, cSS
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin