Skoda Octawia Licznik nie działające wskaźniki zimny lut instrukcja naprawy foto(1).docx

(455 KB) Pobierz

Witam serdecznie.

Dotyczy naprawy wyłączającej się tablicy wskaźników(prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury,paliwa,kontrolki rezerwy paliwa ,ciśnienia oleju w Octavi[O1]

Streszczam co należy zrobić.

Na wysokości stabilizatora TLE tylko na odwrotnej stronie płytki zegarów są trzy rezystory.
Należy wszystkim poprawić luty , szczególnie zwracając uwagę na ten oznaczony na zdjęciu na czerwono. Najprawdopodobniej grzejący się stabilizator skutecznie spowodował utlenienie się tego lutu. Stwierdziliśmy to dokonując pomiarów.
U mnie ten lut był główną przyczyną usterki. Był na tyle utleniony iż musiałem usunąć z niego stare lutowie i pokryć nową cyną ,choć wizualnie wyglądał na dobry.
Można nie usuwać plastikowej białej ramki od zegarów , a jedynie bardzo delikatnie ją odchylić zwalniając jej część zaczepów.
W większości jest to jedyna usterka tablicy.
Dla pewności można poprawić również luty samego stabilizatora TLE.
Miłej pracy-ostrożnie przy lutowaniu.
Z pionierskim pozdrowieniem Marascc.


liczniki1.JPGC:\Users\X\Desktop\Allegro\Beinni\liczniki1_608.jpg

 

 

 

C:\Users\X\Desktop\Allegro\Beinni\liczniki2_111.jpg

 

 

 

 

C:\Users\X\Desktop\Allegro\Beinni\liczniki1_608.jpg

C:\Users\X\Desktop\Allegro\Beinni\liczniki2_111.jpg

No to jazdaaa !!
DEMONTAŻ/MONTAŻ LICZNIKÓW
Potrzebny będzie klucz gwiazdkowy (nie pamiętam jak sie to fachowo nazywa) i mały śrubokręcik :D
Proponuje żeby ta czynność była wykonywana w ciepłym aucie, gdyż jest tu sporo kruchych plastików, które mogły by pęknąć na zimnie.

1. Najpierw usuwamy zaślepki znajdujące sie "pod daszkiem" i odkręcamy znajdujące się tam śruby (zazn. czerwonymi strzałkami) aby zdjąć osłone najlepiej nacisnąć ją lekko w dół i pociągnąć do siebie dolną jej częścią, a następnie odciągać reszte.
http://bdo.w.interia.pl/demont1.jpg
2. Następnie w górnej części zegarów odkręcamy kolejne dwie śrubki, uważająć żeby nie wpadły za liczniki (a mendy lubią tam wpadać :D
http://bdo.w.interia.pl/demont2.jpg
3. Odchylamy liczniki do siebie tak żeby zaczepy przez które wcześniej były przykręcone minęły "daszek" i delikatnie (chwytając liczniki palcami od tyłu) ciągniemy je do siebie. najpierw jedna strona, a potem druga, tak żeby dolne zaczepy wyskoczyły z mocowań. DELIKATNIE !
http://bdo.w.interia.pl/demont3.jpg
4. Tu troche gimnastyki :Dmusimy najpierw odciąć opaskę trzymającą kable, a potem podważamy zaczepy na wtyczkach tak żeby ich nie uszkodzić (równocześnie jak odciągamy ten różowy dzyndzel powinna wychodzić wtyczka) OSTROŻNIE BO TEN DZYNDZEL ŁATWO PĘKA! najlepiej podważyć w miejscu zaznaczonym strzałką - wtyczki są z obu stron licznika.
http://bdo.w.interia.pl/demont4.jpg
5. Jak juz są zegary wyjęte to tak:
- jak ktoś chce montować same ramki to wystarczy odczepić zaczepy zaznaczone na czerwono i wyjdzie sama szybka.
- jak ktoś chce wymieniać tarcze to odczepia zaczepy zaznaczone na zielono i wyjdzie szybka z plastikową ramką (przy klejeniu ramek wokół zegarów proponuje wyjąć też plastik zeby nie upaprać tarczy)
http://bdo.w.interia.pl/demont5.jpg
http://bdo.w.interia.pl/demont6.jpg
przy zdejmowaniu szybki z plastikiem trzeba jeszcze odkręcić dwie śruby (czerwone strzałki)
http://bdo.w.interia.pl/demont8.jpg
Finalnie zegary wyglądają tak jak na fotce poniżej :szeroki_usmiech
http://bdo.w.interia.pl/demont9.JPG
Jak ktoś ma zamiar wyjmować tarcze i chce zdejmować wskazówki to najpierw niech zapamięta (najlepiej zaznaczyć) w którym miejscu są wskazówki "w spoczynku" tak zęby wiedzieć jak je założyć żeby nie przekłamywały zegary. Następnie wystarczy przekręcać ostrożnie wskazówki w kierunku przeciwnym niż sie normalnie poruszają (będzie lekki opór) i ciągnąć do siebie. Tym sposobem wskazówki będą zdjęte i pozostanie tylko wymiana tarczy, z czym juz nie będzie problemu :ok

Oczywiście montaż dobrze by było przeprowadzić w odwrotnej kolejności :diabelski_usmiech:diabelski_usmiech
Mam nadzieje że instrukcja nie jest za bardzo zagmatfana i będzie pomocna :ok
Powodzenia :!:

_________________
Zapraszam na www.rebel-tuning.com

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin