Hipnotyczna prezentacja w sprzedazy bezposredniej.pdf

(832 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Barbara Gancarz-Wójcicka
Projekt okładki: Urszula Buczkowska
Ilustracje w książce i na okładce: Jan Filipowiak
Projekt składu i skład: Adrian Partyka
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/hiprez
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-246-3000-4
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp
[9]
Dlaczego tylko w czasie niektórych prezentacji handlowych klienci słuchają
i oglądają z wypiekami na twarzy, czują się podekscytowani, z przekonaniem
kupują, nigdy nie zwracają towaru i polecają produkt swoim znajomym?
Dlaczego coraz rzadziej tak się dzieje na Twoich prezentacjach?
1. le czasem bywa inaczej...
[11]
A
Niektóre prezentacje handlowe mają działanie wręcz hipnotyczne. Przyku-
wają uwagę, rozpalają wyobraźnię i wywołują niepohamowaną chęć i po-
trzebę działania. Co w nich jest takiego?
2. o hipnoza może mieć wspólnego
C
z prezentowaniem oferty handlowej?
[15]
Które elementy warsztatu hipnotyzera zwiększają „hipnotyczne” działanie
prezentacji? Przecież nie wahadełko i okrzyk „Śpiiij!”. Jest w hipnozie coś,
czego widz nie zauważa, i co działa najsilniej. W skutecznej prezentacji
handlowej jest podobnie.
3. ajważniejsze narzędzie, czyli Ty
[19]
N
Wyobraź sobie, że za chwilę weźmiesz udział w spotkaniu, od którego zależy,
czy będziesz klepał biedę, czy raczej staniesz się szczęśliwym bogaczem.
Czy tak jak większość rozsądnych ludzi zamierzasz się ładnie i elegancko
ubrać? Wbrew pozorom ten rozdział nie będzie poświęcony modzie, kostiu-
mom, garniturom, krawatom czy też butom.
5
Kup książkę
Poleć książkę
4. o jeszcze możesz zrobić, żeby zadbać
C
o swój stan emocjonalny?
[27]
Wpływ wyobraźni na Twój stan emocjonalny i sposoby kontrolowania tego
wpływu. Od małego drobiazgu w Twojej głowie zależą Twoje zarobki.
5. wa mózgi, a tylko jeden kupuje...
[31]
D
Jeśli myślisz, że dokonujesz rozsądnych i racjonalnych wyborów, to się my‑
lisz. Podobnie jak Twoi klienci. Czy na pewno przemawiasz do właściwej
półkuli?
6. tapy prezentacji — który jest najważniejszy?
[37]
E
Podstępne pytanie i zaskakująca odpowiedź. Jeśli wydaje Ci się, że od‑
powiedź brzmi „wszystkie etapy są najważniejsze”, to znowu się mylisz!
7. usisz to wiedzieć, zanim zaczniesz stosować
M
strategie hipnotycznej prezentacji!
[41]
Jak handlowcy zainstalowali klientom „antysprzedażowy firewall”, który
obezwładnia i rozbraja Twoją prezentację handlową.
8. jaki sposób zawalczyć o uwagę klienta,
W
czyli hipnotyczne otwarcie
[45]
Jak przy użyciu hipnozy upolować uwagę klienta?
9. Boję się, że się wygłupię”
[51]
Dlaczego lepiej się „wygłupić” i wzbogacić, niż z powagą ledwie wiązać
koniec z końcem? Pułapka „pseudoprofesjonalizmu”.
0. Szuflada z przywilejami”
[53]
1 „
Jak uchronić się przed zamknięciem w niewłaściwej szufladzie? Która szu‑
flada jest właściwa i jak do niej wskoczyć?
1. ipnotyczne otwarcie, czyli Ty ich g… obchodzisz,
1 H
tak samo jak Twoja oferta, Twój produkt
i Twoje idee
[57]
Co naprawdę obchodzi klienta i kto jest dla niego oraz dla Ciebie najważ‑
niejszy?
6
Kup książkę
Poleć książkę
2. ęzyk żywych obrazów i gorących uczuć,
1 J
czyli dwa umysły i dwa języki
[61]
Tu zaczyna się prawdziwa hipnoza! Zgadza się, hipnoza. Czy można się
nauczyć języka podświadomości i co Ci to da? Jak „hipnoza bez hipnozy”
i komunikacja „poniżej poziomu radaru” pomaga w sprzedawaniu rzeczy,
usług i idei?
3. elem prezentacji nie jest dostarczanie informacji.
1 C
Przynajmniej nie hipnotycznej prezentacji
handlowej!
[71]
Jak handlowcy przeceniają znaczenie informacji i dlaczego wierzą, że klient
dokona na jej podstawie rozsądnego wyboru? Jak w ten sposób tracą pie‑
niądze na rzecz konkurencji?
4. askowanie, czyli jazda poniżej progu radaru!
[75]
1 M
Iluzjonista pomagał wygrywać wojskowym bitwy — pomyśl, jak to, co jest
ukryte, może pomóc zwyciężyć podczas prezentacji i sprzedaży!
5. oznaj jego ból, rozdrap ranę, pokaż, że jesteś
1 P
autorytetem, i zaproponuj balsam i lekarstwo,
a następnie nakarm rozsądek
[81]
Zasady psychologii perswazji i brukowego copywritingu razem tworzą po‑
tężne narzędzie sprzedażowe. Dowiedz się, w jaki sposób możesz tego użyć
w swojej prezentacji handlowej.
6. akarm „rozsądek”, czyli świadomą,
1 N
racjonalną część umysłu klienta
[85]
A co on lubi jeść? Jaka „dieta” uspokoi głodnego „cenzora”? Praktyczne
wskazówki działające jak płynny azot na zapalnik bomby!
7. zczepionka przeciw „Wujowi Karolowi”
[91]
1 S
Podobno rozsądek jest słabszy od pożądania, co zostało uwiecznione w wielu
porzekadłach na temat przepływu krwi z jednej części ciała do drugiej. Coś
w tym jest, również w kontekście sprzedaży. Jak zabezpieczyć się przed
znienawidzonym „stornem” w sprzedaży bezpośredniej?
7
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin