Jak wywierac wplyw na ludzi.pdf

(835 KB) Pobierz
IDŹ DO:
Spis treści
Przykładowy rozdział
Jak wywierać wpływ na ludzi
Autor:
Philip Hesketh
Tłumaczenie: Katarzyna Schmidt
ISBN: 978-83-246-3046-2
Tytuł oryginału: How to Persuade and Influence People,
Completely revised and updated edition of Life’s
a Game So Fix the Odds: Powerful techniques to get
your own way more often
Format: 158 × 235, stron: 256
Zostań adeptem w szkole perswazji
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Rola podświadomości w wywieraniu wpływu
Poprawianie wrażenia, jakie robisz na innych
Niezawodny sposób na zapamiętywanie imion
Umiejętne stosowanie konstruktywnej krytyki
Mówienie właściwych rzeczy i zadawanie odpowiednich pytań
Pięć kluczy do perswazji i wywierania wpływu
Budowanie prawdziwej empatii
Myślenie długoterminowe i osiąganie zamierzonych celów
Lojalność i wynikające z niej zaangażowanie
Wykorzystywanie unikalności na swoją korzyść
Wywoływanie atrakcyjności emocjonalnej
Kreowanie zaufania na całe życie
Granie w przekonywanie
Kiedy podczas gry w bilard przyjmiesz prawidłową pozycję ciała, odpowiednio ułożysz kij
i trafisz w to miejsce bili, które sobie upatrzyłeś, cała gra pójdzie po Twojej myśli. Bila wpadnie
do odpowiedniej łuzy, trącając i przesuwając pozostałe tak, by ułatwić Ci kolejny ruch. Kolorowa
mozaika sukcesu. Czy nie byłoby wspaniale, gdyby podobnie dało się zrobić z ludźmi? Gdybyś
zawsze mógł skłaniać innych do podejmowania odpowiednich decyzji na pokrytym suknem stole,
na którym prowadzisz swoje interesy? Gdyby te decyzje pozwoliły Ci na wygranie każdej partii?
Trudno zajść daleko w świecie biznesu, jeśli nie umie się przekonać ludzi do swojego sposobu
myślenia. To niemal niemożliwe bez umiejętności wzbudzania pozytywnych uczuć i skutecznego
komunikowania się ze światem. Jednak by opanować sztukę perswazji, potrzebujesz odrobiny
pomocy. Oto kompletny przewodnik, pokazujący, jak stać się bardziej przekonującą i wpływową
osobą. Zawiera nowe narzędzia, odkrywcze badania, analizy przypadków oraz mnóstwo
praktycznych ćwiczeń, które pomogą Ci:
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
znaleźć idealny sposób na przekonanie do siebie ludzi;
stać się zwycięskim negocjatorem;
szanować punkt widzenia drugiej osoby;
zrozumieć, dlaczego ludzie kupują to, co kupują;
upewnić się, że inni pamiętają o tym, na czym Ci zależy;
budować długotrwałe zaufanie i wiarygodność.
SPIS TREŚCI
Wstęp ..................................................................................................................................... 7
Część I
Rozdział 1
Rozdział 2
Rozdział 3
Rozdział 4
Rozdział 5
Część II
Rozdział 6
Rozdział 7
Rozdział 8
Rozdział 9
Rozdział 10
Rozdział 11
Rozdział 12
Część III
Rozdział 13
Rozdział 14
Rozdział 15
Rozdział 16
Na początek — ludzie, przekonania oraz związki ............................... 9
Miej odwagę zacząć ..................................................................................... 11
Rola podświadomości w wywieraniu wpływu ......................................... 15
Jak sprawić, aby więcej ludzi bardziej Cię lubiło ..................................... 22
W jaki sposób zapamiętywać imiona ........................................................ 32
Jak budować dobre relacje .......................................................................... 35
Perswazja i wywieranie wpływu ......................................................... 57
Pięć kluczy do perswazji i wywierania wpływu ....................................... 59
Jak budować prawdziwą empatię .............................................................. 70
Zadawanie pytań i akceptowanie odpowiedzi ......................................... 75
Rozumienie implikacji i wpływu ............................................................... 81
Myślenie długoterminowe i osiąganie zamierzonych celów .................. 89
Znaczenie przygotowań do wywierania wpływu ..................................... 98
Różne bodźce dla różnych ludzi .............................................................. 103
Pokonanie obiekcji i negocjacje ....................................................... 107
Techniki radzenia sobie z obiekcjami ..................................................... 109
Cztery pierwsze kroki do negocjacji ........................................................ 117
Cztery końcowe kroki w negocjacjach .................................................... 127
Jak sprawić, aby ludzie robili to, co zgodzili się zrobić ......................... 134
6
JAK WYWIERAĆ WPŁYW NA LUDZI
Część IV
Rozdział 17
Rozdział 18
Rozdział 19
Rozdział 20
Rozdział 21
Rozdział 22
Rozdział 23
Rozdział 24
Rozdział 25
Rozdział 26
Część V
Rozdział 27
Rozdział 28
Rozdział 29
Część VI
Rozdział 30
Rozdział 31
Rozdział 32
Rozdział 33
Rozdział 34
Powody, dla których ludzie kupują to, co kupują ...........................143
Psychologiczne powody, dla których ludzie kupują to, co kupują ......145
Rzadkość ......................................................................................................152
Empatia i ego ..............................................................................................159
Autorytet .....................................................................................................161
Specjalna okazja ..........................................................................................163
Obowiązek ...................................................................................................169
Nerwowość ..................................................................................................174
Silna presja społeczna ................................................................................176
W jaki sposób ludzie dokonują wyborów? .............................................180
Zestawienie wszystkich powodów ...........................................................186
Na czym polega zapamiętywanie, uczenie się i komunikacja .........191
Jak sprawić, aby ludzie pamiętali, co powiedziałeś ................................193
Na czym polega uczenie się i dlaczego PowerPoint nie działa .............196
Jak stać się kimś, kto skutecznie komunikuje się z innymi ..................201
Zaufanie, motywacja i następny krok ..............................................205
Siedem rzeczy, które mają naprawdę duże znaczenie w relacjach ......207
Jak zbudować trwałe zaufanie ...................................................................214
Motywacja ...................................................................................................225
Powiedz, co zamierzasz zrobić, i rób, co mówisz ..................................235
Wpływ, perswazja i cel życia .....................................................................246
Dodatek: Cel Philipa .........................................................................................................253
Dezyderaty Philipa ............................................................................................................254
O autorze ...........................................................................................................................256
PIĘĆ KLUCZY DO PERSWAZJI I WYWIERANIA WPŁYWU
59
R
OZDZIAŁ
6
PIĘĆ KLUCZY DO PERSWAZJI
I WYWIERANIA WPŁYWU
stnieje nieprawdziwy, niemniej powszechnie uznawany pogląd, według którego sprze-
daż i bycie przekonującym polega na mówieniu. Że elokwencja jest kluczem do bycia
osobą przekonującą.
Bzduroty.
Na przestrzeni lat pytałem wielu, naprawdę wielu poważnych klientów, co składa się
na bycie przekonującym. Innymi słowy, od kogo kupują i co
podoba
im
się
w osobie
przekonującego? Wszyscy powiedzieli, że po pierwsze chcą, aby dana osoba była szczera.
Po drugie chcą, aby ten ktoś potrafił zrozumieć ich potrzeby i frustracje. Ten, kto pró-
buje ich przekonać, musi pokazać, że mu naprawdę zależy: że chce zyskać partnera
i utrzymać zainteresowanie również po sprzedaży.
Wraz z żoną zatrzymaliśmy się w hotelu Datai w Langkawi, w Malezji. Zamiast poprosić
mnie o wprowadzenie mojego pinu po włożeniu karty kredytowej, urządzenie, które
trzymałem w ręce, wyświetliło pytanie: „Czy jesteś pewien?”. Szlafroki i ręczniki kąpie-
lowe są tak grube i okazałe, że upchnięcie ich w walizce zajmuje całe 20 minut przed
wymeldowaniem się z hotelu.
Tylko żartuję.
Jednak tym, co w hotelu robi największe wrażenie, jest to, że każdy członek personelu
zna imię gościa. Stać ich na to, aby zadać sobie trud i zapamiętać Twoje nazwisko przy
sprawdzaniu numeru pokoju. Tak więc za każdym razem, kiedy kupujesz drinka, za-
mawiasz posiłek lub dzwonisz na recepcję, wiedzą, jak się nazywasz. Zapytałem me-
nedżera, dlaczego zadają sobie tak wiele trudu — odpowiedział: „Takie mamy stan-
dardy, panie Cameron”.
Lubię podróżować incognito.
I
Zgłoś jeśli naruszono regulamin