Spacery 3d Jak skutecznie przyciagnac klientow i wzmocnic marke.pdf

(201 KB) Pobierz
1.1. Określ cel
Każde działanie biznesowe i marketingowe powinno mieć określony cel. Tylko
wtedy poszczególne zadania będą realizowane w sposób zmierzający do jego
realizacji. Brak określonego na starcie kierunku prowadzi z kolei do zmarnowania
czasu, energii, a finalnie także i środków finansowych. Podstawową kwestią jest zatem
określenie celu, jaki dane przedsięwzięcie ma zrealizować. Nie inaczej jest także
w przypadku wirtualnego spaceru.
Projekt pod tytułem „spacer 3d” w firmie, organizacji czy instytucji należy
rozpocząć od odpowiedzi na pytanie „jaki efekt chcemy uzyskać po utworzeniu
i opublikowaniu wirtualnego spaceru?” Im bardziej precyzyjna odpowiedź, tym lepiej.
W zależności od rodzaju firmy, czy też przedsięwzięcia, określone będą różne cele
i efekty, jakich ma dostarczać prezentacja oparta o fotografie sferyczne. Co więcej,
projekt może realizować jeden cel główny oraz kilka celów pobocznych. Poniżej
przykłady bazujące na zrealizowanych przez nas do tej pory projektach.
Wirtualny spacer po salonie sprzedaży kominków
Cel główny:
wzrost sprzedaży
Opis: prezentacja szerokiego wachlarza produktów znajdujących się w salonie
sprzedaży, mająca na celu zachęcenie potencjalnych klientów do nawiązania
połączenia telefonicznego, zapytania mailowego oraz wizyty osobistej w celu zakupu
kominka lub/oraz wykonania usługi.
Cel poboczny:
utrwalenie w pamięci lokalizacji firmy
Opis: stworzenie dodatkowych zdjęć panoramicznych na zewnątrz budynku,
ukazujących plac parkingowy dla klientów oraz lokalizację salonu wśród innych
zabudowań, ułatwiających jednocześnie odnalezienie firmy podczas wizyty osobistej.
Wirtualny spacer po targach motoryzacyjnych
Cel główny:
promocja wydarzenia
Opis: prezentacja stoisk wystawców podczas imprezy targowej, ukazująca marki,
liczbę i rodzaj firm promujących usługi i produkty oraz skalę wydarzenia.
Cel poboczny:
ukazanie nowego miejsca imprezy targowej
Opis: zaprezentowanie nowej lokalizacji w której odbywa się kolejna edycja targów
- podkreślenie większej powierzchni dostępnej dla wystawców, bogatszego zaplecza
oraz udogodnień dla zwiedzających.
Spacery 3d │ 7
Wirtualny spacer po siedzibie międzynarodowej firmy
Cel główny:
przyciągnięcie wartościowych pracowników
Opis: prezentacja siedziby firmy, jej wartości, ludzi oraz kultury organizacyjnej jako
atrakcyjnego miejsca dla przyszłych pracowników.
Cel poboczny:
przedstawienie standardu wyposażenia oraz powierzchni
biurowej
Opis: prezentacja pomieszczeń w których na co dzień pracują i spędzają czas
pracownicy firmy.
Jak widać na powyższych przykładach, właściwe określenie celu w fazie planowania
spaceru 3d umożliwia postawienie kolejnych pytań. Te z kolei pomagają w osiągnięciu
założonego rezultatu. Na przykład:
● prezentacja których miejsc i pomieszczeń jest
absolutnie kluczowa,
by
zrealizować cel główny?
● które miejsca lub obszary
należy wykluczyć
z prezentowania w formie spaceru
360, by nie zaburzyć odbioru firmy, miejsca lub wydarzenia przez użytkownika
prezentacji?
● czy w ramach prezentowanych w 360 stopniach miejsc są takie elementy,
udogodnienia lub zjawiska, które są
szczególnie istotne
na co dzień dla
Twojego klienta/kontrahenta/pracownika/zwiedzającego?
● o jakiej porze dnia/nocy kluczowe miejsca do zaprezentowania w wirtualnym
spacerze
prezentują się najkorzystniej
(np. najlepsze światło, najwięcej
towaru, najwięcej zainteresowanych klientów)?
● o jakie rzeczy
pytają
Cię najczęściej w rozmowach telefonicznych,
bezpośrednich oraz korespondencji mailowej Twoi
klienci / kontrahenci /
pracownicy)?
Po przeanalizowaniu powyższych pytań możesz dojść do ciekawych wniosków. Na
przykład takiego, że Twój projekt wirtualnej wycieczki musi zmienić diametralnie swój
kształt. Podczas gdy pierwotny cel zakładał stworzenie wycieczki 3d po firmowym
biurze, nowy kierunek prezentacji ma zgoła inne zadanie -
zbudować pozytywny
wizerunek przedsiębiorstwa, jako atrakcyjnego miejsca do pracy.
Taka
aktywność z dziedziny employer brandingu nasuwa kolejne pytania:
● kogo chcesz przyciągnąć do swojej firmy?
● co jest dla takiej osoby ważne i atrakcyjne?
● czym możesz się pochwalić?
● co masz Ty, a czego nie mają inni?
Odpowiedzi i kolejne pytania warto omówić w gronie kilku osób. W tym przypadku
przede wszystkim ze specjalistami od HR, ale także z ludźmi na co dzień nie
związanymi z tym obszarem. Ich pomysły (np. w formie burzy mózgów) i wskazówki
mogą okazać się niezwykle cenne do nakreślenia
głównego celu wirtualnego
Spacery 3d │ 8
Kup książkę
spaceru
oraz celów pobocznych. Pytając na przykład wieloletniego pracownika firmy
co lubi w swojej pracy, możesz (na podstawie udzielonych odpowiedzi) dojść do
wniosku, że Twoja firma jest ceniona za kulturę organizacyjną oraz przestrzenie
biurowe w których dobrze się pracuje. To z kolei bardzo wartościowe informacje, które
pomogą Ci zaplanować i zbudować spójną oraz wartościową prezentację opartą
o fotografie panoramiczne.
Spacery 3d │ 9
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin