Spis treści:
CZĘŚĆ I. TOGA I PIERŚCIEŃ
1. Bez zaćmienia słońca
2. 0,303%
3. Moc przeznaczenia
4. Pozwolenie na zabijanie dla praktykanta
5. Ale ja mam dopiero dziewięćdziesiąt sześć lat
CZĘŚĆ II. NAJWYŻSZE PRAWO
6. Hurma kosiarzy
7. Sztuka zabijania
8. Kwestia wyboru
9. Esme
10. Zakazane odpowiedzi
11. Brak dyskrecji
12. Brak miejsca na przeciętność
13. Wiosenne Konklawe
14. Niewielkie obostrzenie
15. Przestrzeń pomiędzy
16. Basenowy
17. Siódme przykazanie
CZĘŚĆ III. STARA GWARDIA I NOWY PORZĄDEK
18. Falling Water
19. Straszny występek
20. Gość honorowy
21. Naznaczony
22. Symbol kamertonu
23. Wirtualna królicza nora
24. Wstyd dla tego, kim i czym jesteśmy
25. Pełnomocnik śmierci
26. Niepodobny do innych
27. Żniwne Konklawe
28. Wodór spalany w sercu Słońca
29. Nazywano to „więzieniem”
CZĘŚĆ IV. MIDMERYKAŃSKI ZBIEG
30. Rozmowa ze zmarłym
31. Pasmo bezlitosnej głupoty
32. Utrudzony pielgrzym
33. Zarówno posłaniec, jak i wiadomość
34. Druga najbardziej bolesna rzecz, jaką przyjdzie ci zrobić
35. Unicestwienie jest naszym znakiem rozpoznawczym
36. Trzynaste zabójstwo
CZĘŚĆ V. KOSODOM
37. Potrząsając drzewem
38. Ostateczny sprawdzian
39. Zimowe Konklawe
40. Zaprzysiężenie
Podziękowania
Oldze (Ludovice) Nødtvedt –
fance i przyjaciółce
CZĘŚĆ I
TOGA I PIERŚCIEŃ
Zgodnie z prawem musimy prowadzić rejestr niewinnych osób, które zabijamy.
Jednakże dla mnie wszyscy są niewinni. Nawet jeśli coś zrobili. Każdy ma co nieco na sumieniu, ale bez względu na to, jak bardzo okrutne okazuje się życie, w człowieku nadal tkwi również dziecięca niewinność. Ludzkość jest niewinna. Ludzkość jest winna. Oba te stwierdzenia są bez wątpienia prawdziwe.
Prawo nakazuje nam prowadzić dziennik.
Zaczynamy pierwszego dnia praktyk, jednak oficjalnie nie nazywamy swojej pracy zabijaniem. Termin ten nie jest społecznie i moralnie akceptowalny. Od zawsze były to „zbiory”. Nazwa ta odwołuje się do czasów starożytnych, gdy biedni szli za żniwiarzami, zbierając pozostawione przez nieuwagę łodygi zboża. Była to najwcześniejsza znana forma dobroczynności. Praca kosiarzy polega na tym samym. Każdemu dziecku, na tyle dużemu, by mogło zrozumieć, tłumaczy się, jak istotna jest ich rola w społeczeństwie. We współczesnym świecie nasza praca zbliżona jest do uświęconej misji.
Może właśnie dlatego prawo nakazuje nam prowadzenie rejestru, publicznie dostępnego dziennika – świadectwa dla tych, ...
szoolu