Strzygi - Oblicza Kłamstwa.pdf

(391 KB) Pobierz
Wprowadzenie
Oblicza Kłamstwa
to suplement do gry fabularnej
Strzygi
i do jego pełnego zrozumienia oraz wykorzysta-
nia niezbędna jest znajomość podręcznika podstawowego. Nie wszyscy uczestnicy gry muszą korzystać
z niniejszego dodatku, ale wszyscy muszą wyrazić zgodę na jego użycie. Podobnie jak podręcznik pod-
stawowy
Oblicza Kłamstwa
to materiał przeznaczony dla osób pełnoletnich. Czytelnik znajdzie tu zasady
wykorzystania w czasie gry masek karnawałowych zapewniających strzygom nadnaturalne zdolności.
Zastosowanie
Maski opisane w niniejszym suplemencie zapewniają zdolności o wiele subtelniejsze i bardziej sytuacyj-
ne niż totemy przedstawione w innych materiałach. Najlepiej nadają się one do opowieści o dworskich
(tudzież biurowych) intrygach, spiskach, przewrotach politycznych i szeroko pojętych wyższych sferach.
Historia
Legenda głosi, że pod koniec szesnastego wieku wenecki aktor Marco Angela (niektóre źródła twierdzą,
że była to aktorka – Angela Marco) został opuszczony przez swoją trupę tuż przed samym spektaklem
i nie chcąc zawieść zgromadzonych widzów, zdecydował się zagrać wszystkie role osobiście. Dwoił się
i troił, zmieniał maski, stroje, rekwizyty, opowiadał, śmieszył, wzruszał, a gdy spektakl dobiegł końca,
padł w klaszczący tłum z pękniętym sercem. Następnego dnia nad ranem znaleziono resztę trupy –
wszystkich martwych, w maskach, które Marco nosił w czasie ostatniego spektaklu. Zmarli zostali pocho-
wani na koszt anonimowego doży, który umieścił maski w swojej kolekcji osobliwości, skąd skradziono
je wkrótce potem. Trudno powiedzieć, co działo się z nimi dalej, ale wiele wskazuje, że znalazły się one
w zbiorach kilku wyjątkowo zamożnych okultystów i kolekcjonerów dzieł sztuki z Europy.
Zasady
Maski zastępują totemy opisane w podręczniku podstawowym. Są to unikaty i każda postać musi nosić
inną, ale niekoniecznie cały czas tę samą – można się swobodnie nimi wymieniać, a nawet nosić kilka
masek naraz. Przedmioty te zapewniają nadprzyrodzone zdolności wyłącznie strzygom, a w przypadku
zniszczenia samoistnie odbudowują się najbliższej nocy.
Zanni Arlecchino
– strzyga widzi, co bawi ludzi, jako kukiełki na ich ramionach.
Zanni Columbina
– strzyga widzi, czego boją się ludzie, jako skradające się za nimi widma.
Vecchi Pantalone
– strzyga widzi wartość majątków i długów ludzi jako cyfry nad ich głowami.
Vecchi Il Dottore
– strzyga widzi choroby i dolegliwości ludzi, jak gdyby byli przezroczyści.
Innamorati Isabella
– strzyga widzi, o czym marzą ludzie, jako odbicia w ich oczach.
Innamorati Flavio
– strzyga widzi największe sekrety ludzi wypisane na ich twarzach.
Il Capitano
– strzyga widzi, jakie przestępstwa popełnili ludzie, jako tatuaże na ich ciałach.
La Signora
– strzyga widzi więzi emocjonalne między ludźmi jako łączące ich kolorowe nici.
Creative Commons: Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0), Łukasz Kołodziej 2021
Zgłoś jeśli naruszono regulamin