Sprzedaz_naturalna_e_1fg2.pdf

(1115 KB) Pobierz
2
Zmień swoje
życie
w 30 dni
© Copyright by Złote Myśli, rok 2019
Autor: Fryderyk Karzełek
Tytuł: Sprzedaż Naturalna
Redakcja: Janina Granas-Olewińska
Wydanie I
ISBN:
978-83-65837-46-2
Złote Myśli sp. z o.o.
44–100 Gliwice
ul. Kościuszki 1c
www.ZloteMysli.pl
e-mail:
kontakt@zlotemysli.pl
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań,
by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne.
Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Niniejsza publikacja, ani
żadna
jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana
w
środkach
publicznego przekazu bez pisemnej zgody wydawcy.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także
kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Kup książkę
Opinie o książce
Opinie o książce
Magdalena Zelek
Szkolenie, które zmienia i sprzedawcę, i człowieka
Określenie Sprzedaż Naturalna było mi obce, dopóki nie spotkałam Fry-
deryka.
Myślę,
że
wcześniej podświadomie w ten właśnie sposób pracowałam, ale
nie w takim stopniu zaawansowania, jakie jest niezbędne, aby osiągać dobre
rezultaty. A uświadomiłam to sobie właśnie po szkoleniu z Fryderykiem
Karzełkiem.
Prowadzę własną działalność gospodarczą już ponad dziesięć lat. Od sa-
mego początku czułam i wiedziałam po reakcjach klientów,
że
lubią mój
sposób tłumaczenia, lubią rozmawiać i rozwiązywać problemy właśnie ze
mną. Miałam też wewnętrzne przeświadczenie,
że
robię to dobrze. Tak mi
się wtedy wydawało….
Nie zapomnę, jak podczas pewnego z webinarów ze Sprzedaży Naturalnej
prowadzonych przez Fryderyka zapytałam go, czy odmowa realizacji usługi
wtedy, kiedy się czuje,
że
klient nie udźwignie przedsięwzięcia, to właśnie
Sprzedaż Naturalna. Fryderyk tak pięknie mi to wówczas wytłumaczył,
że
uwierzyłam, iż jestem na dobrej drodze.
Dotarło do mnie,
że
Sprzedaż Naturalna nie jest tym samym, co zwykła
sprzedaż. Przede wszystkim nie jest to sprzedaż za wszelką cenę, byle tylko
zarobić pieniądze. To sprzedaż z pełnym zaangażowaniem, z przekonaniem,
Kup książkę
Opinie o książce
to sprzedaż wartości, ale również informowanie, edukowanie. Nie zawsze
każde spotkanie musi się kończyć sfinalizowaną transakcją. Czasem mu-
simy odmówić, i to też jest Sprzedaż Naturalna!!!
Webinary, w których początkowo uczestniczyłam on-line, na tyle mnie
zaciekawiły,
że
zgłosiłam się na szkolenie stacjonarne w tzw. Białym Domku.
I tam wydarzyła się magia, która trwa aż do dzisiaj…
Wiedza, wskazówki,
ćwiczenia
indywidualne i w parach tam przerobione
praktycznie ujawniły moje braki, ale i wskazały możliwości zmiany. Test
osobowości „Persolog” był dla mnie niesamowitym odkryciem, bo uzmy-
słowił mi, kim jestem oraz jak wiele błędów popełniałam do tej pory.
Uświadomiłam sobie, jak wiele rozmów prowadziłam „szablonowo”.
Te wszystkie czynniki spowodowały,
że
zaczęłam inaczej wykonywać
moją pracę. Ogromne znaczenie miało dla mnie poznanie fantastycznych
ekspertów, takich jak Magdalena Daniłoś, która w bardzo profesjonalny
sposób wprowadziła nas w tajniki social mediów, czy spotkanie i wykład
Sebastiana Kotowa, który tak nietuzinkowo i z wielką pasją opowiadał
o zaufaniu, i to nie tylko w biznesie…
Pierwszą i fundamentalną zmianą, którą wprowadziłam, jest to,
że
zaczę-
łam
słuchać klienta. Wiem, wiem, pewnie można teraz powiedzieć: „ale
przecież zawsze go słuchałaś”. No niby tak… Teraz jednak zaczęłam go
słuchać ze zrozumieniem. Ot, taka subtelna różnica…
Pytania typu: Jak mogę Pani/u pomóc?, Co jest dla Państwa ważne?, Na co
chcieliby Państwo,
żebym
zwróciła szczególną uwagę?, Jakie są Państwa
oczekiwania? – sprawiły,
że
klienci zaczęli się bardziej otwierać, rozmawiali
ze mną szczerze. Moje potkania biznesowe zaczęły być coraz dłuższe.
A mnie to wcale nie przeszkadzało… Już nie pospieszałam klientów w ocze-
kiwaniu na odpowiedź, ale cierpliwie czekałam. Już potrafiłam określić, kto
jest dominantem, a kto ma osobowość inicjatywną, krytyczną lub stałą.
To powodowało,
że
każda rozmowa była inna. Każda była indywidualnie
dostosowana do mojego odbiorcy.
Zaczęłam mniej mówić, a więcej słuchać, i to bardzo uważnie. Nie mówiłam
już tego, co ja chciałam powiedzieć, ale odpowiadałam na potrzeby i zapyta-
nia tego właśnie konkretnego klienta.
Kup książkę
Opinie o książce
Szczerość to cecha, która była już we mnie. Ale dodałam do niej kolejne
umiejętności: zwłaszcza umiejętność przyznania się do błędu. Rewelacja!
W końcu jesteśmy tylko ludźmi i każdemu błąd się może zdarzyć!
Następna ważna umiejętność to przyznanie się,
że
czegoś się nie wie, ale
sprawdzi się to i poinformuje klienta, jak faktycznie sprawa wygląda.
Umiejętność bezbłędna! Nie
ściemniamy,
nie oszukujemy, bo klient zawsze
wyczuje fałsz, a wtedy działa to tylko na naszą niekorzyść.
Te wszystkie elementy połączone sprawiły,
że
jestem odbierana jako eks-
pert w mojej dziedzinie.
Może to niewiele, ale mój FP rozrósł się czterokrotnie. Firma zwiększyła
obroty trzykrotnie, zatrudniłam osoby do zespołu, oczywiście zgodnie z te-
stem osobowości „Persolog”. Zmieniłam biuro.
Ostatnio zostałam nawet poproszona o napisanie artykułu do gazety!
Otworzyłam się na ludzi, na ich problemy, zaczęłam komentować, wspie-
rać, odpowiadać na pytania. Zaczęłam też uczestniczyć w konferencjach,
podczas których poznawałam osoby, które potrzebowały moich usług. Za-
sięg mojej firmy jest teraz ogólnopolski. Jestem doceniana, promowana,
polecana przez innych!
To, co się dzieje teraz, przerosło moje najszczersze oczekiwania.
Wszystko, czego się uczymy na szkoleniu, to są narzędzia podane nam
przez najlepszych specjalistów ze Sprzedaży Naturalnej. A co my jako
uczestnicy z tym zrobimy, to już nasz indywidualny wybór.
Ja na szkolenie pojechałam
świadomie,
wiedziałam,
że
tego chcę, bo chcę
czegoś więcej od mojego
życia
i czułam,
że
mogę. Ktoś z większą wiedzą
uzmysłowił mi, jak to mogę zrobić. Przerobił ze mną krok po kroku każdy
element, ze spokojem odpowiadał na moje pytania, a nawet swoim postępo-
waniem prowokował mnie do samodzielnego wyciągania wniosków i samo-
dzielnego proponowania rozwiązań.
To szkolenie obudziło mnie! Uwolniło mój potencjał, dodało mi paliwa,
które stale uzupełniam i nie dopuszczę,
żeby
go kiedykolwiek zabrakło…
Zmieniło mnie nie tylko jako sprzedawcę, ale jako człowieka!
Dziękuję Fryderyku, dziękuję Tobie, Twoim gościom, Twojej cudownej
rodzinie, Twoim współpracownikom.
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin