Podrecznik startupu Budowa wielkiej firmy krok po kroku.pdf

(3653 KB) Pobierz
Tytuł oryginalny: The Startup Owner’s Manual Vol. 1™ The Step-by-Step Guide for Building a Great
Company
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
Projekt okładki: Jan Paluch
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
ISBN: 978-83-246-6616-4
Copyright © 2012 by K and S Ranch Inc., K&S Ranch Publishing Division
The Startup Owner’s ManualTM Volume I TM 2012. All Rights Reserved.
Polish edition copyright © 2013 by Helion S.A.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopy, recording, or any information storage and retrieval
system, without permission in writing from the publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/podsta
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Jak czytaÊ tÚ ksiÈ kÚ? ...................................................................................7
WstÚp ........................................................................................................15
Z my lÈ o kim powstaïa ta ksiÈ ka? ...........................................................19
Wprowadzenie ...........................................................................................25
I PoczÈtek
Rozdziaï 1.
Przepis na katastrofÚ — startup nie jest maïÈ wersjÈ du ej firmy ...37
Rozdziaï 2.
Droga do objawienia — model Customer Development .................59
Manifest Customer Development ....................................................73
II Etap pierwszy — rozpoznanie rynku
Rozdziaï 3.
Wprowadzenie do rozpoznania rynku ..............................................99
Rozdziaï 4.
Rozpoznanie rynku, faza pierwsza — zdefiniuj hipotezy
dotyczÈce modelu biznesowego ......................................................117
Rozdziaï 5.
Rozpoznanie rynku, faza druga — udaj siÚ w teren
i przetestuj problem: „Czy ludzi to interesuje?” ............................245
Rozdziaï 6.
Rozpoznanie rynku, faza trzecia — udaj siÚ w teren
i przetestuj rozwiÈzanie ..................................................................287
Rozdziaï 7.
Rozpoznanie rynku, faza czwarta — zweryfikuj model biznesowy,
a potem wykonaj zwrot lub kontynuuj prace ..................................323
Kup książkę
Poleć książkę
6
PodrÚcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
III Etap drugi — weryfikacja rynku
Rozdziaï 8.
Wprowadzenie do weryfikacji rynku ...............................................345
Rozdziaï 9.
Weryfikacja rynku, faza pierwsza — przygotuj siÚ do sprzeda y .... 361
Rozdziaï 10.
Weryfikacja rynku, faza druga — udaj siÚ w teren i sprzedawaj! ......435
Rozdziaï 11.
Weryfikacja rynku, faza trzecia — opracuj pozycjonowanie
produktu i firmy ..............................................................................499
Rozdziaï 12.
Weryfikacja rynku, faza czwarta — najtrudniejsze pytanie:
wykonaÊ zwrot czy kontynuowaÊ prace? .........................................517
PodrÚcznik wïa ciciela startupu — mapa strony.............................560
Dodatek A Listy kontrolne ......................................................................565
Dodatek B Sïowniczek .............................................................................639
Dodatek C Jak zbudowaÊ internetowy startup — krótki przeglÈd .........653
PodziÚkowania .........................................................................................661
O autorach ...............................................................................................667
Skorowidz .................................................................................................671
Kup książkę
Poleć książkę
Przepis na katastrofÚ — startup nie jest maïÈ wersjÈ du ej firmy
37
R OZD Z IA 1 .
Przepis na katastrofÚ
— startup nie jest maïÈ wersjÈ du ej firmy
„Robienie ciągle tego samego i oczekiwanie innych rezultatów
jest definicją szaleństwa”.
— Albert Einstein
P
RZYTOCZONA TU HISTORIA JEST DO¥m STARA
, jednak pïynÈce z niej wnioski sÈ
ponadczasowe. Pod koniec XX wieku, w szczytowym okresie gorÈczki dotco-
mów, Webvan jawiï siÚ na tle innych firm jako jeden z najbardziej obiecujÈ-
cych startupów. Pomysï na tÚ dziaïalno Ê miaï potencjalnie wywrzeÊ wpïyw
na funkcjonowanie wszystkich gospodarstw domowych w Stanach Zjedno-
czonych. Firma zgromadziïa jeden z najwiÚkszych kapitaïów poczÈtkowych
w historii (ponad 800 milionów dolarów) i wyznaczyïa sobie cel zrewolucjo-
nizowania wartej 450 miliardów dolarów bran y sklepów spo ywczych. Caïy
pomysï zasadzaï siÚ na przyjmowaniu zamówieñ online i dostarczaniu zaku-
pów do domu klienta jeszcze tego samego dnia. Twórcy Webvana byli prze-
konani, e jest to jedno z pierwszych absolutnie hitowych zastosowañ inter-
netu. Klient miaï tylko wybraÊ, kliknÈÊ i zamówiÊ. Dyrektor generalny firmy
powiedziaï wówczas magazynowi „Forbes”, e Webvan „narzuci nowe reguïy
gry w najwiÚkszym sektorze konsumenckim w USA”.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin