Lean Customer Development Tworz produkty po ktore klienci beda ustawiac sie w kolejkach.pdf

(1391 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Lean Customer Development
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-246-9153-1
© 2015 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition Lean Customer Development, ISBN
9781449356354 © 2014 Cindy Alvarez.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls
all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą iStockPhoto Inc.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/lecode
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TRE CI
Przedmowa ............................................................................................................................................ 7
Wst p .................................................................................................................................................. 11
Rozdzia 1.
Dlaczego model Customer Development jest niezb dny? ..............................................21
Rozdzia 2.
Od czego zacz ? ............................................................................................................37
Rozdzia 3.
Z kim powinienem rozmawia ? ......................................................................................49
Rozdzia 4.
Czego powinienem si dowiedzie ? ...............................................................................79
Rozdzia 5.
W teren! ........................................................................................................................101
Rozdzia 6.
Jak wygl da potwierdzona hipoteza? ..........................................................................125
Rozdzia 7.
Jakiego rodzaju minimalnie satysfakcjonuj cy produkt powinienem zbudowa ? ......151
Rozdzia 8.
Jak dzia a model Customer Development, gdy masz ju klientów? ............................171
Rozdzia 9.
Model Customer Development w trybie ci g ym .........................................................203
Dodatek A
Skuteczne pytania .........................................................................................................217
Kup książkę
Poleć książkę
6 SPIS TRE CI
Kup książkę
Poleć książkę
Rozdzia 2.
OD CZEGO ZACZ
?
Bardzo atwo mo na przyj b dne za o enie, e znamy naszych
klientów ze wszystkich spotka , rozmów telefonicznych oraz raportów
na ich temat, które czytali my. Je li chcemy naprawd zrozumie ,
w jaki sposób ludzie korzystaj z naszych produktów, musimy
uda si tam, gdzie pracuj , gdzie si bawi , gdzie mieszkaj .
— Braden Kowitz, g ówny projektant w Google Ventures
Nie zapisuj tego teraz, aby pami ta o tym pó niej.
Zapisuj to teraz, by pami ta o tym teraz.
— has o z notesów marki Field Notes
Ile pracy b dziesz musia w o y w metod Customer Development, zale y od
tego, czy usi ujesz zweryfikowa zupe nie nowy pomys biznesowy, zaoferowa
nowy produkt istniej cej grupie klientów, czy po prostu doda lub zmieni jedn
cech w istniej cym ju produkcie.
Bez wzgl du na to, czy planujesz po wi ci na te dzia ania kilka godzin, czy kilka
tygodni, najwi ksze korzy ci osi gniesz, zapewniaj c sobie solidny punkt wyj cia.
Chcia abym, aby wraz ze swoim zespo em wykona w tym celu trzy wiczenia,
które cznie powinny zaj nieca godzin (por. rysunek 2.1):
Rysunek 2.1.
Aby zacz
i odrobiny czasu
odpowiada na te pytania, potrzebujesz tylko czego do pisania
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin