iOS 5 Programowanie Receptury.pdf

(1207 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: iOS 5 Programming Cookbook
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-246-4994-5
© Helion S.A. 2012.
Authorized Polish translation of the English edition of iOS 5 Programming Cookbook, 1st Edition, ISBN
9781449311438 © 2012 Vandad Nahavandipoor.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls all
rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/ios5re
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Wprowadzenie .............................................................................................................11
1. Podstawy ......................................................................................................................17
1.0. Wprowadzenie
1.1. Utworzenie prostej aplikacji iOS w Xcode
1.2. Zrozumienie moduäu Interface Builder
1.3. Kompilacja aplikacji iOS
1.4. Uruchomienie aplikacji iOS w symulatorze
1.5. Uruchomienie aplikacji iOS w urzñdzeniu iOS
1.6. Przygotowanie aplikacji iOS do dystrybucji
1.7. Deklarowanie zmiennych w Objective-C
1.8. Alokacja i tworzenie ciñgu tekstowego
1.9. Porównywanie warto ci w Objective-C za pomocñ polecenia if
1.10. Implementacja pötli za pomocñ polecenia for
1.11. Implementacja pötli while
1.12. Tworzenie wäasnej klasy
1.13. Zdefiniowanie funkcjonalno ci klasy
1.14. Definiowanie dwóch lub wielu metod o tej samej nazwie
1.15. Alokacja i inicjalizacja obiektów
1.16. Dodawanie wäa ciwo ci do klasy
1.17. Przej cie od röcznego do automatycznego zarzñdzania licznikiem u ycia
1.18. Rzutowanie i technologia Automatic Reference Counting
1.19. Delegacja zadaþ za pomocñ protokoäów
1.20. Ustalenie, czy dostöpna jest dana metoda klasy lub egzemplarza
1.21. Ustalenie, czy klasa jest dostöpna podczas dziaäania aplikacji
1.22. Alokacja i u ywanie liczb
1.23. Alokacja i u ywanie tablic
1.24. Alokacja i u ywanie säowników
1.25. Alokowanie i u ywanie zbiorów
1.26. Tworzenie tzw. pakietu
1.27. Wczytywanie danych z pakietu gäównego
17
18
21
24
26
28
30
35
37
40
43
45
48
51
55
58
60
63
68
71
76
79
80
82
86
89
91
92
5
Kup książkę
Poleć książkę
1.28. Wczytywanie danych z innych pakietów
1.29. Wysyäanie powiadomieþ za pomocñ NSNotificationCenter
1.30. Nasäuchiwanie powiadomieþ wysyäanych przez NSNotificationCenter
95
98
100
2. Implementacja kontrolera i widoku ......................................................................... 105
2.0. Wprowadzenie
2.1. Wy wietlanie komunikatów za pomocñ UIAlertView
2.2. Tworzenie i u ywanie przeäñczników za pomocñ klasy UISwitch
2.3. Wybór warto ci za pomocñ klasy UIPickerView
2.4. Wybór daty i godziny za pomocñ UIDatePicker
2.5. Implementacja mo liwo ci wyboru warto ci z zakresu za pomocñ UISlider
2.6. Grupowanie opcji za pomocñ UISegmentedControl
2.7. Prezentowanie widoków i zarzñdzanie nimi za pomocñ klasy UIViewController
2.8. Implementacja nawigacji za pomocñ klasy UINavigationController
2.9. Operacje na tablicy kontrolerów widoku
2.10. Wy wietlenie obrazu na pasku nawigacyjnym
2.11. Dodawanie przycisku do paska nawigacyjnego przy u yciu UIBarButtonItem
2.12. Wy wietlenie wielu kontrolerów widoku za pomocñ UITabBarController
2.13. Wy wietlanie tekstu statycznego za pomocñ UILabel
2.14. Akceptacja tekstowych danych wej ciowych u ytkownika wprowadzanych
przez UITextField
2.15. Wy wietlanie däugich wierszy tekstu w UITextView
2.16. Dodawanie przycisków do interfejsu u ytkownika za pomocñ klasy UIButton
2.17. Wy wietlanie obrazów za pomocñ UIImageView
2.18. Utworzenie przewijanej tre ci za pomocñ UIScrollView
2.19. Wczytywanie stron internetowych za pomocñ UIWebView
2.20. Przedstawianie widoków typu gäówny-szczegóäowy za pomocñ UISplitViewController
2.21. Wäñczenie stronicowania w UIPageViewController
2.22. Wy wietlanie okna typu Popover za pomocñ UIPopoverController
2.23. Wy wietlanie paska postöpu za pomocñ UIProgressView
2.24. Nasäuchiwanie powiadomieþ klawiatury i reagowanie na nie
105
106
114
117
124
129
132
138
142
147
148
149
156
162
166
173
178
182
186
191
195
201
205
214
216
3. Konstruowanie i u ywanie widoku tabeli ............................................................... 231
3.0. Wprowadzenie
3.1. Utworzenie widoku tabeli
3.2. Przypisanie delegata widokowi tabeli
3.3. Wypeänianie widoku tabeli danymi
3.4. Pobieranie i obsäuga zdarzeþ widoku tabeli
3.5. U ywanie w komórce widoku tabeli ró nego rodzaju przycisków pomocniczych
3.6. Tworzenie wäasnych przycisków pomocniczych w komórce widoku tabeli
3.7. Wy wietlanie danych hierarchicznych w widoku tabeli
3.8. Usuniöcie komórki widoku tabeli za pomocñ gestu machniöcia
3.9. Utworzenie nagäówków i stopek w widoku tabeli
3.10. Wy wietlanie menu kontekstowego w komórce widoku tabeli
3.11. Przenoszenie komórek i sekcji w widoku tabeli
3.12. Usuwanie komórek i sekcji z widoku tabeli
6
_
Spis tre ci
231
231
233
235
238
240
242
244
245
247
255
259
265
Kup książkę
Poleć książkę
4. Storyboard .................................................................................................................. 275
4.0. Wprowadzenie
4.1. Utworzenie projektu z funkcjñ Storyboard
4.2. Dodanie kontrolera nawigacyjnego do aplikacji,
w której wykorzystano funkcjö Storyboard
4.3. Przekazywanie danych pomiödzy ekranami
4.4. Dodanie funkcji Storyboard do istniejñcego projektu
275
276
278
286
289
5. Wspó bie no ë ........................................................................................................... 291
5.0. Wprowadzenie
5.1. Tworzenie obiektu bloku
5.2. Uzyskanie dostöpu do zmiennych obiektu bloku
5.3. Wywoäywanie obiektu bloku
5.4. Przekazywanie zadaþ do technologii Grand Central Dispatch
5.5. Wykorzystanie GCD do wykonywania zadaþ zwiñzanych z interfejsem u ytkownika
5.6. Synchroniczne wykonywanie zadaþ niepowiñzanych z interfejsem u ytkownika
5.7. Asynchroniczne wykonywanie zadaþ niepowiñzanych z interfejsem u ytkownika
5.8. Wykonywanie zadaþ w GCD po upäyniöciu pewnego czasu
5.9. Tylko jednorazowe wykonanie zadania za pomocñ technologii GCD
5.10. Grupowanie zadaþ w GCD
5.11. Tworzenie wäasnej kolejki w technologii GCD
5.12. Synchroniczne wykonywanie zadaþ wraz z operacjami
5.13. Asynchroniczne wykonywanie zadaþ wraz z operacjami
5.14. Tworzenie zale no ci pomiödzy operacjami
5.15. Tworzenie licznika czasu
5.16. Zapewnienie wspóäbie no ci przy u yciu wñtków
5.17. Wywoäywanie metod w tle
5.18. Istniejñce wñtki i liczniki czasu
291
296
300
305
306
307
311
313
318
321
322
326
328
334
340
342
346
351
352
6. Core Location i mapy .................................................................................................355
6.0. Wprowadzenie
6.1. Utworzenie widoku mapy
6.2. Obsäuga zdarzeþ widoku mapy
6.3. Zaznaczanie na mapie poäo enia urzñdzenia iOS
6.4. Wy wietlanie pinezek na mapie
6.5. Wy wietlanie w widoku mapy pinezek w ró nych kolorach
6.6. Wy wietlanie wäasnych pinezek w widoku mapy
6.7. Konwersja adresu na wspóärzödne geograficzne
6.8. Konwersja wspóärzödnych geograficznych na rzeczywisty adres
355
357
359
360
362
365
370
373
374
7. Implementacja rozpoznawania gestów ................................................................... 377
7.0. Wprowadzenie
7.1. Wykrywanie gestu machniöcia
7.2. Wykrywanie gestu obrotu
7.3. Wykrywanie gestów przesuniöcia i przeciñgniöcia
377
379
381
384
Spis tre ci
_
7
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin