The Nest 2020.doc

(2039 KB) Pobierz

           

 

                                                  https://www.filmweb.pl/serial/The+Nest-2020-848049

                                https://www.imdb.com/title/tt9059820/?ref_=nv_sr_srsg_5

 

Fiona Bell    jako   Hilary        Christine Bottomley jako  Zoe      Martin Compston    jako   Dan

Mirren Mack   jako  Kaya        Sophie Rundle      jako   Emily   Shirley Henderson jako Siobhan

 

The Nest kręcono w Glasgow, East Kilbride, Paisley i Helensburgh. Dom Emily (Sophie Rundle ) i Dana (Martin Compston) w serialu nazywa się Cape Cove, wakacyjny dom na wynajem nad brzegiem szkockiego jeziora Loch Long. Mówiąc o znalezieniu domu, producentka Clare Kerr powiedziała: „To było wyzwanie, ale zawsze było w scenariuszu, a ponieważ woda przewija się przez scenariusz jako rodzaj motywu… Mieliśmy naprawdę szczęście, że nikt inny nie skorzystał z niego, ponieważ ma taki szczególny wygląd. [3] Sceny, w których pływa Emily, zostały również nakręcone w Loch Long. [3] Mieszkanie Kayi (Mirren Mack) znajduje się w Gorbals, a fikcyjny wodospad „Calderwood Falls” znajduje się przy Diabelskiej Ambonie. Diabelska Ambona była wcześniej wykorzystywana jako sceneria dramatu z epoki Starz.

                                       Season 01

S1, Ep1      Episode #1.1

Na zwolnieniu warunkowym nastolatka Kaya staje przed samochodem Emily, uszkadzając kolano. W szpitalu Kaya odkrywa, że Emily i Dan, jej mąż, chcą mieć dziecko. Ich zastępcza matka, siostra Dana, traci dziecko, a Kaya podchodzi do Emily, proponując, że zostanie ich zastępczynią. Dan jest zdecydowanie przeciwny temu pomysłowi, ale Emily w końcu przekonuje go, by się zgodził.

              ============================================================

Dan (Martin Compston ) i Emily (Sophie Rundle ) szaleją za sobą. Mieszkają w ogromnym domu w pięknym miejscu na obrzeżach Glasgow i niczego nie potrzebują. Brakuje tylko dziecka - a próbują od lat. Dzięki przypadkowemu spotkaniu poznają Kayę (Mirren Mack), 18-latkę z drugiego końca miasta, której życie jest równie niepewne, że ich życie jest wygodne. Kiedy Kaya zgadza się nosić ich dziecko, wydaje się, że miały się spotkać – ale czy to naprawdę przypadek?

 

S1, Ep2      Episode #1.2

Miesiące później Kaya jest w ciąży i mieszka z Emily i Danem. W środku nocy wychodzi z domu i udaje się do klubu. Nie pije i zaprzyjaźnia się z młodą matką, ale gdy kobieta odkrywa, że jest surogatką, odchodzi. Kaya upija się i wraca do domu, gdzie Dan znajduje ją pijaną. Kaya grozi, że zabije go nożem i wybiega. Emily goni ją i namawia ją do powrotu do domu.

              ====================================================================

Napięcia między Kayą, Danem i Emily osiągają punkt krytyczny. Kiedy Kaya traci kontrolę, Dan zastanawia się, co naprawdę wie o dziewczynie, którą zaprosił do swojego domu.

 

S1, Ep3      Episode #1.3

Dan odkrywa, że jako młoda dziewczyna Kaya zabiła ciężarną kobietę i od tego czasu otrzymała nową tożsamość. Później jest zmuszony powiedzieć Emily, podczas gdy Kaya idzie na bal szkolny z ich siostrzeńcem Jackiem. Następnie rodzi dziecko przedwcześnie.

              ==================================================================

Dręczony tym, co teraz wie o Kayi, Dan staje przed niemożliwą decyzją. Emily zaczyna przygotowywać się do narodzin dziecka.

 

S1, Ep4      Episode #1.4

Emily martwi się, że Kaya była w ciąży, zanim uzgodniono macierzyństwo zastępcze. Prosi Kayę o wykonanie testu DNA, a wyniki ujawniają, że dziecko nie jest spokrewnione ani z Kayą, ani z Emily i Danem, a embrion został zamieniony. Kaya zgadza się, że Emily i Dan mogą adoptować dziecko, ale kiedy przygotowują pokój dziecka, matka Kaya, Siobhan, przekonuje ją, by zatrzymała dziecko. James zostaje aresztowany za przekazywanie informacji z jego pracy społecznej zorganizowanym przestępcom.

              ================================================================

Emily wciąż wstrząśnięta wydarzeniami na balu maturalnym dokonuje szokującego odkrycia. Pojawia się twarz Kayi z przeszłości, ale bogatsza o 50 000 funtów.

 

S1, Ep5     Episode #1.5 

Siobhan zaprasza dziennikar do napisania reportażu o biznesie Dana, w którym okazuje się, że zarobił na tym biznesie sprzedając narkotyki. Wynikające z tego relacje w mediach podkreślają również macierzyństwo zastępcze, a ze względu na nieustanną uwagę mediów skierowaną zarówno na Kayę, jak i Emily oraz Dana, los dziecka jest niezdecydowany. Kaya zmusza matkę do odejścia po kłótni, w której okazuje się, że 11-letnia Kaya przypadkowo dźgnęła nożem swoją ciężarną ciotkę, przerywając kłótnię między nią a Siobhan. Trzymając dziecko, Kaya zdaje sobie sprawę, że chce więcej dla swojego życia niż być matką, a sześć miesięcy później Emily i Dan otrzymują opiekę nad dzieckiem za poparciem Kay.

              ===============================================================

Załamany tym, że Kaya odebrała im prawo do odwiedzania dziecka, Dan wszczyna batalię prawną.

 

              ===============================================================

https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2020/mar/22/the-nest-review-whos-using-who-in-this-knotty-thriller

 

Zmartwiona młoda kobieta proponuje, że urodzi dziecko jako surogatka dla zamożnej pary we wciągającym nowym dramacie, który bada kwestie moralne – a może nawet mroczniejsze tematy...

        

 

              Cóż, teraz mam całkiem niezłą rzecz do zrobienia. Trzydziestoletnia Emily (Sophie Rundle ) wpada – dosłownie swoim samochodem – na 18-letnią dziewczynę kłócącą się z mężczyzną na ulicy i oferuje jej schronienie w samochodzie przed pozornym agresorem i podwiezienie do szpitala. Dziewczyna, Kaya (genialna nowicjuszka Mirren Mack ), przyjmuje ofertę, ale wcześnie wysiada z samochodu i wraca do domu. Zgodnie z prawem już nigdy się nie zobaczą. Ale losy (i scenarzysta) mają inne pomysły. Dum-dum-da!

 

              Tak zaczyna się The Nest, zawiły nowy dramat BBC One, którego pięć części możesz bezpiecznie dodać do swojego zapasu rozrywki. Opiera się na głównym pytaniu, jak daleko zajdą ludzie, aby zdobyć to, czego chcą – w tym przypadku dziecko. Emily i jej mąż Dan (Martin Compston, którego względna nieobecność na naszych ekranach, odkąd po raz pierwszy pojawił się w Line of Duty, zawsze stanowiła zagadkę) prawie dotarli do końca linii, próbując zajść w ciążę. Po serii zabiegów in vitro i poronień starsza siostra Dana, Hilary – pielęgniarka – zgodziła się działać jako surogatka. Podczas leczenia Kayi, która wraca z komplikacjami po wypadku samochodowym, Hilary (Fiona Bell) zaczyna rodzić. Kaya rozpoznaje Emily i Dana po ich przybyciu i podsłuchuje wystarczająco dużo, by wiedzieć, że Hilary straciła dziecko i zrozumieć sytuację pary. Oferuje pomoc.

 

              Co byś zrobił? Gdybyś, tak jak Emily, miał jeden zamrożony zarodek do implantacji? Gdyby przed tobą było młode, chętne łono do wynajęcia? The Nest wykonuje niezłą robotę, zagęszczając fabułę szerszymi pytaniami o moralność „kupowania dziecka” i wykorzystując słabości innych, nie pozwalając mu podtrzymać fabuły lub rozpraszać napięcia. Dan jest samozwańczym mężczyzną, a para cieszy się każdym materialnym komfortem i jest razem szczęśliwa. Czy to powinno wystarczyć? Dan poradziłby sobie bez dziecka. Emily mówi, że nie może. Czy to pobłażanie sobie, czy może głód dziecka jest zupełnie innym rodzajem apetytu niż ten, który staramy się ograniczać i kontrolować?

 

              Duża część napięcia, zwłaszcza przed kilkoma ostatnimi scenami, które nagle pogrążają nas w różnych nowych oczekiwaniach i możliwościach, wynika z próby ustalenia, jak wrażliwa jest Kaya. Dano nam do zrozumienia, że właśnie wyszła z opieki – mężczyzna, z którym się kłóciła, to jej klucznik James (James Harkness , inaczej uwięziony w ostatniej konwulsji Juliana Fellowesa, The English Game na Netflix). Czy to sprawia, że jest zbyt uszkodzona, by znać swój umysł – odmowa Dana na adopcję dziecka opiera się na założeniu, że każdy, kogo zabiorą, został już w jakiś sposób nieodwracalnie skrzywdzony – czy też jest zdolna do altruizmu?

 

              Mówi, że chce zrobić coś dobrego, ale także pobierać obowiązującą stawkę za macierzyństwo zastępcze w krajach, w których płacenie za usługę – a nie, jak w Wielkiej Brytanii, tylko „wydatki” matki zastępczej – jest legalne. A więc 50 000 funtów zamiast około 15 000 funtów. To pieniądze, jej zdaniem, pozwolą jej założyć firmę, być niezależną i mocno oddzielić się od dotychczasowego życia. „Zaangażuj się w normalnych ludzi”, jak to ujęła. „Nie brudne organizacje charytatywne i spółdzielnie mieszkaniowe”. Czy społeczeństwo, które tak bardzo ją pozbawiło, powinno również ograniczać korzystanie z tego, co nieoczekiwanie stało się głównym atutem – jej płodności? Ale co mamy zrobić z jej stwierdzonym pragnieniem, by choć raz otrzymać wdzięczność, zamiast jej wiecznego dawcy? A jak bardzo pomoc jednej osobie szkodzi nam zbiorowo, normalizując utowarowienie dzieci? Czy żyjemy w świecie, w którym istnieją niezawodne zabezpieczenia dla kobiet oraz ich praw i zdolności reprodukcyjnych? Proszę o odpowiedzi na pocztówce.

 

              Jego subtelne nawarstwianie do tej pory stawia The Nest poza zwykłym biegiem takich dramatów, chociaż mam nadzieję, że końcowe ujęcia i pojawiające się fakty dotyczące Kayi (za pośrednictwem śledczego Dana na tropie Kayi i ujawnienia przez Jamesa) nie sygnalizują w nadchodzących tygodniach przejście na podejście bardziej liczbowe. I ostatnia uwaga: czy w tych bezprecedensowo stresujących czasach mogę wykrzyczeć ulgę, jaką daje świadomość, że Martinowi Compstonowi wolno wreszcie używać własnego akcentu? Możesz nie wiedzieć, że tego potrzebujesz, ale tak jest.

=============================================================================

https://decider.com/2020/07/13/the-nest-acorn-tv-stream-it-or-skip-it/ 

Początek: Nocne sceny Glasgow, potem widzimy kobietę jadącą przez miasto w poszukiwaniu ulicy. Osoby: Emily i Dan Docherty (Sophie Rundle Sophie, Martin Compston ) najwyraźniej mają wszystko; on jest odnoszącym sukcesy biznesmenem, a ona jest instruktorką muzyczną. Mieszkają w pięknym domu na nabrzeżu poza Glasgow. Ale jedna rzecz umyka parze przez cały czas trwania małżeństwa: możliwość posiadania dzieci.

              Próbowali wszystkiego, leczenia bezpłodności, zapłodnienia in vitro, surogatów. Dan nie zaadoptuje, ponieważ nie chce bagażu, z którym przychodzą dzieci z brytyjskiego systemu zastępczego. Ale wydaje się, że wszystko się układa; myślą o imionach dzieci, gdy Emily szuka recitalu, na który powinna pójść. Kiedy jednak skręca na parking, aby się zorientować, młoda kobieta wpada na przód Land Rovera Emily i zostaje przewrócona.

              Dziewczyna ma na imię Kaya (Mirren Mack ), a 18-latka była tak zła na starszego faceta Jamesa (James Harkness ), że groziła mu stłuczoną butelką. Emily proponuje, że zabierze ją na badanie kontuzjowanego kolana, a podczas jazdy Kaya wykorzystuje okazję i bierze wizytówkę, którą Emily trzymała w kieszonce na dokumenty w swojej teczce. Błaga o wizytę w szpitalu i wraca do swojego mieszkania, gdzie czeka na nią James, jej pracownik socjalny. Przynosi rzeczy do jej mieszkania, jak toster, który po jego wyjściu zrzuca z dachu.

              Następnego dnia Kaya pojawia się w szkole muzycznej, w której pracuje Emily, klęka w jeszcze gorszym stanie. Kiedy Emily odwozi Kaya do szpitala, mówi dziewczynie, żeby poszła zobaczyć się ze swoją szwagierką Hillary (Fiona Bell). Podczas gdy Hillary sprawdza Kayę, zaczyna się wykrwawiać. Kiedy Kaya widzi Emily i Dana biegnących później na ostry dyżur, podąża za nimi i dowiaduje się, że Hillary nosiła dziecko Dochertych i właśnie poroniła.

              Kaya wpada na pomysł i mówi Doddy'emu (Paul Brannigan Paul Brannigan), sąsiadowi, który wydaje się ją lubić, że jest „przedsiębiorcą”. Ponownie szuka Emily i ma propozycję: powinna być dla nich surogatką. Docherty mają swój ostatni embrion, co podsyca desperację Emily. Zgadza się wysłuchać Kaya, a Kaya uważa, że zrobienie tego zmieni ich życie, ponieważ będzie to pierwszy raz, kiedy ktoś był jej wdzięczny.

              Emily jest przekonana, ale wciąż musi przekonać Dana. Dan jest słusznie sceptyczny i próbuje spłacić Kayę za odejście, czego Doddy jest świadkiem. Emily i Dan spotykają się z Kayą na kolacji, a propozycja Kaya jest taka, że chociaż nie mogą zapłacić jej stałej opłaty za bycie surogatką, co jest nielegalne w Wielkiej Brytanii, Dan może zainwestować 50 000 funtów w każdy nowy biznes, który tworzy. Drwi z tej myśli, ale w pewnym momencie uświadamia sobie, jak bardzo Emily jest zrozpaczona sytuacją dziecka. Dochodzi nawet do punktu, w którym każe swojemu prawnikowi Souterowi (David Hayman) zbadać sprawę.

              Ale kiedy klinika płodności mówi parze, że Kaya jest za młoda, by podjąć właściwą decyzję i że powinni poczekać rok, Dan czuje ulgę. Ale Emily nadal chce Kaya w swoim życiu. To sprawia, że para podejmuje decyzję, która wstrząśnie zarówno Jamesem, jak i siostrą Dana, Hillary.

 

 

Wprowadzenie - odcinek pierwszy:              Zwroty akcji w pierwszym odcinku The Nest są tworzone przez wiele pozornych zbiegów okoliczności i to, co terapeuta, który rozmawiał z Kayą i Dochertymi o tej aranżacji, nazwał „dużo magicznego myślenia”. Kaya nie mogła wiedzieć, że land rover Emily wjedzie na parking przed jej budynkiem, gdy będzie konfrontować się z Jamesem. Ale wydaje się, że może czekała na znalezienie bogatego dobroczyńcy w taki czy inny sposób. Kiedy jednak zobaczyła wygodnie umieszczoną wizytówkę Emily, jej plan zaczął wykluwać się w jej mózgu. Wtedy właśnie zaczęły się dziać zbiegi okoliczności.

 

              Emily sugeruje, żeby Kaya zobaczyła Hillary. Hillary poroniła podczas badania Kayi, Kaya zobaczyła, jak Docherty wbiegają na oddział ratunkowy, a potem w magiczny sposób przekonała Emily, że ten układ może zadziałać. Fakt, że Dan był tak zaciekle temu przeciwny, wydawał się najbardziej „normalną” częścią całego pierwszego odcinka. On ma rację; kim do diabła jest ta dziewczyna i dlaczego jest gotowa nosić ich embrion w tak młodym wieku?

 

              Ale występ Macka jako Kaya zaczął nas nawet przekonywać, że ma dobre intencje pod swoją bardzo biznesową powierzchownością. Jest w systemie od lat, jej matka zmarła, gdy była młoda, i nadal uważa, że ludzie jej nie doceniają, mimo że jest teraz technicznie dorosła. Zamiast iść na studia lub iść drogą, którą wszyscy uważają, że powinna iść, Kaya myśli, że znalazła drogę do kariery i niezależności finansowej. A co, jeśli to oznacza, że wynajmuje łono? Jest to więc kwestia, którą warto zbadać.

 

              Innym intrygującym aspektem tej serii jest to, że Emily i Dan mogą nie tylko stać się ofiarami jakiegoś oszustwa. Kaya może rzeczywiście chcieć nosić swoje dziecko, nawet jeśli tylko po to, by ktoś w jej życiu kochał ją przez dziewięć miesięcy. Ale wiemy, że Dan jest podejrzany; za młodu siedział w więzieniu i powiedział, że uporządkował swoje życie, ale ma też dużo władzy i wpływów w Glasgow, i zrobi wszystko, by uszczęśliwić Emily.

 

              Wszystkie te zwroty akcji, które zostały wprawione w ruch przez ten pierwszy odcinek, są wystarczająco interesujące, aby wybaczyć wszystkie zbiegi okoliczności, które wprawiły rzeczy w ruch. Żałujemy tylko, że Taylor dotarł tam trochę bardziej organicznie.

              ================================================================

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2020/apr/13/mums-net-how-surrogacy-thriller-the-nest-got-us-hooked

 

Na początku wydawało się, że to tylko kolejny pokręcony dramat. Ale seria Nicole Taylor, okazała się porywającym, intrygującym spojrzeniem na klasę, ambicję i błędy

 

 

W duchu Gold Digger, Doctor Foster lub Flesh and Blood, wydawało się, że będzie to rodzaj programu, który oglądasz tak samo, jeśli chodzi o wybory stylu życia bohaterów – w szczególności elegancki dom nad jeziorem, którego bohaterowie Dan (Martin Compston ) i Emily (Sophie Rundle) mieszkają w Doherty – jak na rzeczywistą fabułę.

 

Nie mogliśmy się bardziej mylić. Taylor, autorka scenariusza Three Girls i filmu Wild Rose, zawsze była ambitnym i subtelnym pisarzem, a dom, w którym mieszkają Doherty, jest symbolem ich przywileju w szybko zmieniającym się Glasgow . Podobnie, gdy dramat skręcał się i obracał, przenosząc nasze sympatie z jednej postaci na drugą, coraz bardziej niemożliwe stało się przewidzenie, jak to się skończy.

 

Gdy Dan i Emily wydają się szczęśliwi, że akceptują swoje dziecko pomimo mrocznych okoliczności jej narodzin (nawet Taylor nie ma nic przeciwko starym zwrotom akcji „pomieszanych embrionów”), największym pytaniem pozostaje kwestia śmierci Doddy'ego. Czy było to zabójstwo gangu, o czym świadczy ponure (i sprytne) zakończenie, w którym pracownik socjalny James (James Harkness) został aresztowany za dostęp do prywatnych informacji, a następnie przekazał te dane lokalnemu Mr Big? A może Dan lub nastolatek zastępczy Kaya (wspaniała Mirren Mack) mogą być bardziej zaangażowani, niż nam się wydaje?

 

A co z panem Fix-It Dana, złowrogim Souterem – jak daleko może się posunąć, by chronić człowieka, którego wyraźnie postrzega jako zastępczego syna i inwestycję? A co z dziennikarką Eleanor (Katie Leung)? Czy ona, jak twierdzi, po prostu próbuje chronić bezbronną Kayę, czy też ma jeszcze jeden powód do napisania artykułu?

 

Czy dowiemy się, dlaczego Kaya zadźgała na śmierć ciężarną kobietę w wieku 11 lat – i czy musimy? Duża część The Nest koncentruje się wokół idei odkupienia i jasne jest, że Kaya zna potworność swojej zbrodni i głęboko tego żałuje. Czy naprawdę musimy wiedzieć więcej niż to, że jest „Szkocką Mary Bell”?

 

              Czy Hilary (Fiona Bell) uratuje swoje małżeństwo i pogodzi się z synem, czy też nadal będzie przedkładać potrzeby brata ponad własną rodzinę?

              Być może największe pytanie ze wszystkich pozostaje: czy Kaya – której ostatni solidny filar, James, właśnie został usunięty z jej życia – zdoła znaleźć stabilność, której tak rozpaczliwie pragnie, zwłaszcza gdy jej zła matka (scena kradzieży Shirley Henderson) jest coraz bliżej?

 

              Cokolwiek się wydarzy, jedno będzie jasne: bystry scenariusz Taylora będzie nadal kontrastował błyszczące imperium własnościowe Glasgow Dana Doherty'ego z niepewnym życiem tych, którzy grzebią po jego obrzeżach. W miarę rozwoju serialu coraz bardziej oczywiste staje się, że jest to nie tyle dramat o macierzyństwie zastępczym, ile zaciekły komentarz na temat aspiracji, klasy i sukcesu – tego, kto ma ambicje w życiu, a kto nie.

 

              Kiedy James został aresztowany, nie podał nam usprawiedliwienia zwykłego telewizyjnego złoczyńcy, ale coś bardziej interesującego i wiarygodnego. Oto mężczyzna, który próbuje coś zmienić, starając się utrzymać córkę i pomóc ludziom zacząć od nowa; ale też ledwo zarabiał wystarczająco dużo pieniędzy, by się utrzymać, martwił się, że nie może utrzymać swojego dziecka i coraz bardziej martwił się, że straci opiekę nad nią. Widząc łatwy sposób na zarobienie pieniędzy na boku, wziął go i usprawiedliwił myśląc o tych, których założył jako „narkotykowych szumowinach”.

 

              To przekonanie, że niektórzy ludzie wiedzą lepiej niż inni (a raczej, że niektórzy ludzie wierzą, że wiedzą), unosi się nad The Nest. Widzimy to w niewygodnej relacji między Danem i Hilary, która wychowała go, gdy był „małym głupcem”, i którą próbował spłacić, fundując czesne jej syna i spłacając jej kredyt hipoteczny.

 

              Jednak z tym dobrym uczynkiem wiąże się pewne oczekiwanie uległości. To postawa, która zagraża jej małżeństwu i relacjom ze starszym synem Jackiem. Podobnie, gdy Emily, która stara się lekko nosić swój przywilej klasy średniej, ale nie zawsze jej się to udaje, dowiedziała się, że dziecko, które urodziła Kaya, było wynikiem pomyłki z implantacją zarodka, jej natychmiastową reakcją była próba odnalezienia „jej” dziecka, „prawdziwego” dziecka...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin