matematicas_1a6_pl.pdf

(146 KB) Pobierz
C.A.R.E.I.
– Centro Aragonés de Recursos para la Educación Intercultural
Documento facilitado por Grupo de Trabajo de CPR Huesca y traducido por GLS Servicios
Lingüísticos
I KLASA SZKOŁY
PODSTAWOWEJ
PRZEDMIOT: MATEMATYKA
Pojęcie liczby. Liczenie w pamięci.
Osoba oceniająca czyta zadanie i zapisuje odpowiedź. Dziecko powinno rozwiązać
je w pamięci, licząc na palcach (jeśli liczy na palcach należy to zapisać) lub bez nich.
Tylko, gdy tego potrzebuje, dziecko może przeczytać zadanie lub można dać mu drugą
szansę.
Kolejność liczb. Liczba poprzednia i następna. Dodawanie i odejmowanie. Figury
geometryczne.
Wykonywanie zaproponowanych ćwiczeń.
Narzędzia i jednostki miary. Położenie w przestrzeni.
Wymagana jest od ucznia odpowiedź ustna.
Zadanie tekstowe. Logika matematyczna
(Osoba oceniająca: dziecko czyta zadanie i daje się mu czas na zastanowienie i
działanie. Jeśli tego wymaga, tłumaczy mu się lepiej tekst).
(Ćwiczenia dla uczniów są umieszczone na trzech kartkach).
C.A.R.E.I.
– Centro Aragonés de Recursos para la Educación Intercultural
Documento facilitado por Grupo de Trabajo de CPR Huesca y traducido por GLS Servicios
Lingüísticos
Uczeń/uczennica:
Data:
MATEMATYKA
Pojęcie liczby.
- Policz od jednego do 20
- Powiedz mi, ile tu jest kwiatów:
- Jeśli odejmiemy cztery kwiaty, ile zostanie? (możesz je zakryć)
Liczenie w pamięci
(odpowiedź pisemna)
- Juan ma pięć kart z piłkarzykami i kupuje cztery karty więcej. Ile kart ma teraz?
- Na drzewie siedzi dziesięć ptaków. Nagle słychać hałas i cztery ptaki odlatują. Ile ptaków
zostało na drzewie?
Kolejność
- Uporządkuj następujące liczby od najmniejszej do największej:
12 - 7 - 2 - 28 - 16 - 11 - 54
C.A.R.E.I.
– Centro Aragonés de Recursos para la Educación Intercultural
Documento facilitado por Grupo de Trabajo de CPR Huesca y traducido por GLS Servicios
Lingüísticos
Narzędzia i jednostki miary.
(odpowiedź ustna)
- Co wykorzystujemy do mierzenia długości tkaniny?
- A co do zważenia owoców, które chcemy kupić?
Uczeń/uczennica:
Data:
Poprzednia i następna liczba
4
5
10
21
39
50
6
Dodawanie
8
4
+3
-------
Odejmowanie
9
+7
--------
+5
4
--------
43
+ 26
----------
9
-5
-------
10
-4
----------
97
-52
---------
17
-7
-----------
Położenie w przestrzeni.
(odpowiedź ustna)
- Co masz przed sobą?
- Wiesz, co znajduje się po twej prawej stronie?
- Które krzesło jest najbliżej ciebie?
- Co znajduje się po twej lewej stronie?
C.A.R.E.I.
– Centro Aragonés de Recursos para la Educación Intercultural
Documento facilitado por Grupo de Trabajo de CPR Huesca y traducido por GLS Servicios
Lingüísticos
Figury geometryczne
Otocz koło kolorem czerwonym, trójkąt kolorem żółtym i kwadrat kolorem
niebieskim.

Uczeń/uczennica:
Data:
Zadanie tekstowe. Logika matematyczna
1- W klasie jest 18 uczniów i 8 wychodzi z klasy. Ilu uczniów pozostało w klasie?
2- Na przyjęcie zaproszono 5 dziewczynek i 5 chłopców. Wyszły 3 dziewczynki i 2
chłopców. Ilu zaproszonych pozostało na przyjęciu?
3- María ma 10 lat a jej brat Juan ma 8. Ile lat więcej od Juana ma María?
4- Piłka kosztuje 8 euro a ja płacę banknotem wartości 10 euro. Ile pieniędzy muszą mi
wydać?
5- Na jednej jabłoni jest 5 jabłek, na drugiej 4 jabłka i na trzeciej 3 jabłka. Ile jest razem
wszystkich jabłek? Ile jabłek zostanie na drzewach jeśli spadnie 6 jabłek?
C.A.R.E.I.
– Centro Aragonés de Recursos para la Educación Intercultural
Documento facilitado por Grupo de Trabajo de CPR Huesca y traducido por GLS Servicios
Lingüísticos
II KLASA SZKOŁY
PODSTAWOWEJ
PRZEDMIOT: MATEMATYKA
Pojęcie liczby. Dodawanie i odejmowanie.
Wykonywanie zaproponowanych ćwiczeń.
Liczenie w pamięci.
Osoba oceniająca czyta pytanie wiele razy, jeśli jest taka potrzeba. Zapisać czas
potrzebny na każde działanie (szybko/ wolno), ćwiczenia w których potrzebuje drugiej
próby, czy liczy na placach. Uczeń udziela odpowiedzi ustnej i nie może korzystać z kartki
i ołówka.
Narzędzia i jednostki miary. Położenie w przestrzeni.
Odpowiedź ustna
Działania łączone. Logika matematyczna.
Jeśli jest to konieczne objaśnia się zadanie tekstowe. W ćwiczeniu trzecim prosi się, aby
skorzystali z rysunków.
Figury geometryczne
Wykonanie zaproponowanych ćwiczeń.
(Ćwiczenia dla uczniów są umieszczone na czterech kartkach).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin