Nawigator Modelu Biznesowego 55 modeli ktore zrewolucjonizuja Twoj biznes.pdf

(1014 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: The Business Model Navigator: 55 Models That Will Revolutionise Your Business
Tłumaczenie: Przemysław Janicki
ISBN: 978-83-283-2614-9
© Oliver Gassmann, Karolin Frankenberger and Michaela Csik 2014 (print and electronic)
This translation of The Business Model Navigator 1/e is published by arrangement with Pearson
Education Limited.
Translation copyright © 2016 HELION SA
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani
za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo
HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/namobi
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Podzi kowania ........................................................................................................... 13
Wprowadzenie ........................................................................................................... 14
Cz
I Jak przeprowadzi innowacj modelu biznesowego? ......... 17
1. Co to jest model biznesowy i dlaczego wymaga innowacji?............. 19
Era innowacji modeli biznesowych............................................................................. 20
Elementy modelu biznesowego................................................................................. 22
Wyzwania zwi zane z wprowadzaniem innowacji modelu biznesowego................... 26
2. Nawigator Modelu Biznesowego ........................................................ 36
Twórcze na ladownictwo oraz waga rekombinacji .................................................... 37
Inicjalizacja: wykonaj analiz ekosystemu .................................................................. 43
Ideacja: adaptacja wzorców ...................................................................................... 59
Integracja: nadawanie kszta tu modelowi biznesowemu ........................................... 73
Implementacja: czas na realizacj planów................................................................. 77
3. Zarz dzanie zmian ............................................................................. 83
Pokieruj zmian .......................................................................................................... 84
Zdefiniuj plan dzia ania ............................................................................................... 91
Okre l formy dzia alno ci i cele .................................................................................. 93
Zadbaj o niezb dne zasoby....................................................................................... 97
Cz
II Pi dziesi t pi skutecznych modeli biznesowych
wraz z przepisami na ich wykorzystanie........................................... 103
1. Add-on................................................................................................ 105
2. Marketing Afiliacyjny.......................................................................... 112
3. Aikido.................................................................................................. 117
4. Aukcja................................................................................................. 122
5. Barter.................................................................................................. 127
6. Bankomat ........................................................................................... 132
7. Sprzeda Krzy owa ........................................................................... 137
8. Crowdfunding .................................................................................... 141
9. Crowdsourcing................................................................................... 146
10. Program Lojalno ciowy ..................................................................... 151
11. Cyfryzacja........................................................................................... 156
12. Sprzeda Bezpo rednia .................................................................... 162
13. E-commerce ....................................................................................... 167
14. Sprzeda Dozna ............................................................................... 173
9
Kup książkę
Poleć książkę
15. Jednolita Stawka................................................................................ 178
16. W asno
U amkowa ......................................................................... 183
17. Franczyza ........................................................................................... 188
18. Freemium ........................................................................................... 194
19. Od Poda y Do Popytu ....................................................................... 198
20. Gwarantowana Dost pno
.............................................................. 204
21. Ukryte ród o ..................................................................................... 209
22. Marka Komponentu ........................................................................... 214
23. Integrator............................................................................................ 219
24. W ska Specjalizacja .......................................................................... 224
25. Monetyzacja Danych ......................................................................... 228
26. Licencja .............................................................................................. 234
27. Zamkni cie Klienta............................................................................. 239
28. D ugi Ogon ......................................................................................... 244
29. Wyci nij Wi cej .................................................................................. 249
30. Masowa Indywidualizacja.................................................................. 254
31. Zero Fajerwerków .............................................................................. 259
32. Biznes Otwarty ................................................................................... 264
33. Otwarte ród a ................................................................................... 270
34. Orkiestrator ........................................................................................ 275
35. P a i Korzystaj................................................................................... 279
36. P a Ile Chcesz .................................................................................. 283
37. Ka dy z Ka dym................................................................................. 287
38. Wycena Przez Wynik ......................................................................... 293
39. Brzytwa i Ostrze ................................................................................. 298
40. Wynajem Zamiast Kupna................................................................... 302
41. Dzielenie Przychodów ....................................................................... 307
42. In ynieria Wsteczna ........................................................................... 312
43. Odwrócona Innowacja....................................................................... 317
44. Robin Hood ........................................................................................ 322
10
SPIS TRE CI
Kup książkę
Poleć książkę
45. Samoobs uga ..................................................................................... 327
46. Sklep w Sklepie.................................................................................. 332
47. Dostawca Rozwi za ......................................................................... 337
48. Subskrypcja ....................................................................................... 342
49. Supermarket....................................................................................... 346
50. Podstawa Jako Cel ............................................................................ 350
51. Recykling............................................................................................ 355
52. Rynek Dwustronny............................................................................. 360
53. Nieograniczony Luksus ..................................................................... 365
54. Projekt U ytkownika .......................................................................... 370
55. Bia a Etykieta ..................................................................................... 375
Cz
III Sko czy e czyta ? Zacznij dzia a !............................................ 381
Dziesi rekomendacji dotycz cych innowacji modelu biznesowego ................... 383
Pi dziesi t pi wzorcowych modeli w pigu ce ..................................................... 387
S owniczek ............................................................................................................... 405
Dalsza lektura........................................................................................................... 409
Skorowidz................................................................................................................. 425
SPIS TRE CI
11
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin