NLP w szkole Skrzynka narzedziowa dla nauczyciela.pdf

(1015 KB) Pobierz
IDŹ DO:
Spis treści
Przykładowy rozdział
NLP w szkole.
Skrzynka narzędziowa
dla nauczyciela
Autorzy:
Roger Terry, Richard Churches
Tłumaczenie:Bogusław Solecki, Wojciech Sztukowski
ISBN: 978-83-246-3141-4
Tytuł oryginału:
The NLP Toolkit: Activities and Strategies
for Teachers, Trainers and School Leaders
Format: 170 × 230, stron: 376
Uczyć radośnie i efektywnie:
Wprowadzanie mnemotechnik oraz ćwiczenie pamięci.
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
Wzmacnianie samoświadomości u słuchaczy.
Zaszczepianie pozytywnego myślenia u osób z problemami.
Wspieranie realizacji dalekosiężnych celów.
Podręcznik dla trenerów, nauczycieli, wykładowców i pedagogów
Wytrenowani w NLP
Odpowiednio dobrany sposób szkolenia oraz nauczania może zapewnić rezultaty, o których
nawet Ci się nie śniło. Słuchacze odkrywają drzemiący w nich potencjał, uczniowie stają się
bardziej zmotywowani, a pracownicy osiągają dużo wyższe wyniki. Przekazywanie wiedzy
to jednak coś więcej niż pedagogika. Treningi i nauczanie to także zwiększanie samoświadomości
osób, które przyszło Ci szkolić, i wywoływanie w nich stanów emocjonalnych, w których nauka
przychodzi im łatwiej.
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że nie trzymasz w ręku książki? Oto zamknięty w okładkach
zestaw narzędziowy zawierający olbrzymi i uporządkowany zbiór prostych w użyciu
metod, ćwiczeń oraz technik z zakresu wykorzystywania NLP, który jest niezbędny podczas
przekazywania wiedzy. Obszerny pakiet technik NLP pozwoli Ci usprawnić poszczególne
aspekty uczenia się i nauczania: od prostych sposobów na opanowanie ortografii, po rozwijanie
umiejętności przywódczych i szkoleniowych.
Programowanie neurolingwistyczne (NLP) nazywane jest często „technologią inteligencji
emocjonalnej”. Ten podręcznik opisuje zarówno praktyczne sposoby rozwijania odporności
emocjonalnej u młodzieży, jak i techniki pracy z liderami, którzy pragną doskonalić swoje
umiejętności społeczne. Wiedza podana jest w sposób przystępny i w całości opiera się
na doświadczeniu oraz praktyce.
Rozwijaj umiejętności emocjonalne i społeczne.
Poznaj techniki przygotowania i wygłaszania prezentacji.
Wspieraj rozwój osobisty i produktywność.
Odkryj sztukę inspirowania innych za pomocą NLP.
Stosuj ćwiczenia rozszerzające skalę Twojego głosu.
Skrzynka narzędziowa NLP to idealny dodatek do cenionej książki NLP dla nauczycieli. Szkoła
efektywnego nauczania, niezwykle przydatny zarówno dla trenerów i nauczycieli doświadczonych
już w stosowaniu technik NLP, jak i dla początkujących użytkowników tych metod pracy.
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis tre ci
Spis rozdziaãów
Wst p
Jak najefektywniej wykorzysta t ksi k
Cz
Cz
Cz
Cz
Cz
I Podczas lekcji
II Emocjonalny i spoãeczny rozwój dzieci
III Umiej tno
prezentacji i wyst powania przed publiczno ci
w pracy nauczyciela
8
15
20
23
83
129
219
267
339
347
351
355
359
IV Rozwój osobisty i skuteczno
V Przywództwo z wykorzystaniem NLP
Sãownik najcz ciej u ywanych terminów NLP
Alfabetyczny spis rozdziaãów
Chronologiczny spis najistotniejszych publikacji w rozwoju NLP
Wybrane artykuãy i publikacje Rogera Terry’ego i Richarda Churchesa na temat NLP,
pomocne w pracy nauczyciela lub lidera szkolnego
Bibliografia z zakresu edukacji
Cz
IV
Rozwój osobisty i skuteczno
w pracy nauczyciela
Rozwój osobisty i skuteczno
Samo wiadomo
Samodyscyplina
i wytrzymaão
w pracy nauczyciela
wiadomo
pozostawania w zwi zku,
narz dzia wywierania
wpãywu na innych
Funkcjonowanie
w zwi zkach,
wywieranie wpãywu
na innych
***
***
***
***
45. Sãowo daj , to dziaãa
Jak wywiera wpãyw na innych za pomoc sãów
W NLP czÚsto mówimy: „Nie da siÚ nie komuni-
kowaÊ”. Innymi sïowy, wszystko, co mówimy, jest
formÈ komunikatu. Zrozumienie, jaki ma to wpïyw
na jÚzyk, którym posïugujesz siÚ w klasie i w innych
miejscach, mo e znaczÈco poprawiÊ TwojÈ sku-
teczno Ê.
Jak to zrobi ?
JÚzyk hipnozy czy te jÚzyk ïagodny jest bardzo
pomocny w klasie. Znajomo Ê powy szych wzor-
ców jÚzykowych mo e pomóc Ci znacznie w pracy
z tzw. trudnymi uczniami. ChÚtniej bÚdÈ wyko-
nywali Twoje polecenia, ïatwiej Ci bÚdzie tak e
zachÚciÊ ich do nauki i pozytywnego my lenia.
1. Zrozumienie presupozycji
Zrozumienie koncepcji presupozycji jest niezwykle istotne. Presu-
pozycje to gïÚbsze znaczenia jÚzyka ukryte pod jego powierzchniÈ.
Je li powiemy:
Po przeczytaniu tego fragmentu przypomnij sobie, kiedy ostatni
raz musiaïe wpïynÈÊ na ucznia czy rodzica na zebraniu
mo esz z powodzeniem zrobiÊ to, co przed chwilÈ zasugerowali my.
PostÚpujesz tak, poniewa zdanie zakïada, e zaczniesz robiÊ wïa nie to, co zasugerowali-
my. Kolejnym przydatnym pojÚciem jest
podwójne wiÈzanie
. Podwójne wiÈzanie polega
na umo liwieniu wyboru jednej z dwóch mo liwo ci, przy czym obie dajÈ po Èdane rezul-
taty. W klasie mógïby powiedzieÊ:
Zgłoś jeśli naruszono regulamin