AI_dla_ludzi_i_firmy_Potencjal_sztucznej_inteligencji_w_biznesie_ailufi.pdf

(1522 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: AI for People and Business: A Framework for Better Human Experiences
and Business Success
Tłumaczenie: Katarzyna Bogusławska
ISBN: 978-83-283-6481-3
© 2020 Helion SA
Authorized Polish translation of the English edition of AI for People and Business ISBN
9781492036579 © 2019 Alex Castrounis
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc.,
which owns or controls all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form
or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any
information storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Helion SA nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/ailufi
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Przedmowa ......................................................................................... 11
Część I. Model AI dla Ludzi i Firmy
1. Sukces a sztuczna inteligencja ........................................................... 21
Wyścig po sukces biznesowy
Dlaczego projekty AI upadają?
Dlaczego projekty AI odnoszą sukces?
Wykorzystanie siły AI do zwycięstwa
21
24
25
27
2. Wprowadzenie do modelu AIPB ........................................................ 29
Ogólny model innowacji
Pseudokomponent korzyści AIPB
Istniejące modele i brakujące elementy układanki
Korzyści z AIPB
Podsumowanie
30
31
33
34
40
3. Podstawowe komponenty modelu AIPB ............................................ 41
Analogia do agile
Eksperci
Kategorie procesów w modelu AIPB oraz zalecane metody
Kategoria oceny
Kategoria metodologii
41
44
48
49
52
5
Kup książkę
Poleć książkę
Model odwróconej klasy
Podsumowanie
70
71
4. AI i uczenie maszynowe — przegląd nietechniczny ...........................73
Czym jest data science i czym zajmują się specjaliści data science? 73
Definicja uczenia maszynowego i jego charakterystyka
75
Sposoby uczenia się maszyn
77
Definicja i zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją
80
Typy sztucznej inteligencji
81
Nauka jak u ludzi
84
Mordercze maszyny i gwiazdy jednego przeboju
85
Dane napędzające AI
89
Uwaga na temat przyczyny i skutku
100
Podsumowanie
101
5. Rzeczywiste zastosowania i szanse .................................................. 103
Szanse dla sztucznej inteligencji
Jak mogę wykorzystać AI w biznesowej rzeczywistości?
Realne zastosowania i przykłady
Podsumowanie
103
104
107
128
Część II. Tworzenie wizji sztucznej inteligencji
6. Waga właściwych powodów ............................................................ 131
Zacznij od dlaczego
Kierowanie produktem i perspektywa
Przywództwo i tworzenie wspólnej wizji oraz zrozumienia
Podsumowanie
131
133
133
135
7. Wyznaczanie celów ludziom i firmie ................................................ 137
Określenie interesariuszy i ich celów
Cele w podziale na interesariuszy
Podsumowanie
137
140
153
6
Spis treści
Poleć książkę
Kup książkę
8. Co sprawia, że produkty są dobre .................................................... 155
Waga kontra satysfakcja
Cztery składniki dobrego produktu
Netflix i to, co liczy się najbardziej
Lean i metodologie zwinne
Podsumowanie
155
157
169
170
172
9. Sztuczna inteligencja w służbie lepszych wrażeń ............................. 175
Definicja wrażeń
Wpływ sztucznej inteligencji na ludzkie wrażenia
Interfejsy wrażeń
Ekonomia doświadczeń
Myślenie projektowe
Podsumowanie
176
176
186
187
188
191
10. Przykład wizji AI ............................................................................. 193
Odczuwanie i postrzeganie czasoprzestrzenne
Smak kierowany sztuczną inteligencją
Deklaracja wizji w modelu AIPB
194
195
197
Część III. Tworzenie strategii AI
11. Innowacja naukowa a sukces z AI .................................................... 201
Sztuczna inteligencja jako nauka
Model TCPR
Analogia do modelu TCPR
Analogia do zależności od danych
Podsumowanie
202
205
208
210
210
12. Gotowość i dojrzałość do AI ............................................................. 213
Gotowość na AI
Dojrzałość do AI
Podsumowanie
214
228
234
Spis treści
Kup książkę
7
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin