IT_Product_Manager_Pierwsze_kroki_itpmpk.pdf

(1329 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Helion SA nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Małgorzata Kulik
Projekt okładki: Jan Paluch
Grafika na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/itpmpk
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-6108-9
Copyright © Helion SA 2020
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ............................................................................... 5
1. Zajrzyjmy do króliczej nory ............................................ 9
2. Jak zacząć pracę jako product manager ...................... 43
3. Zacząłem pracę product managera
— co mam teraz robić? .................................................. 53
4. Cykl życiowy produktu ................................................. 77
5. Fazy budowania produktu ........................................... 83
6. Kolejny krok ................................................................... 99
7. Analiza rynku ...............................................................129
8. Eksperymenty ..............................................................145
9. Wdrożenie i wykorzystanie funkcjonalności .............159
10. Analityka ......................................................................163
Zakończenie .................................................................175
Kup książkę
Poleć książkę
4
IT Product Manager. Pierwsze kroki
Kup książkę
Poleć książkę
4. Cykl życiowy
produktu
Każdy produkt przechodzi przez cztery fazy. To, co mniej oczywiste, to
tempo przechodzenia z jednej do drugiej i czas stabilizacji w ramach
fazy — te elementy są indywidualne dla każdego produktu. To, ile
zyskasz/stracisz na danym etapie, zależy od Ciebie. Codziennie bę-
dziesz bazować na nowych danych w zmiennym otoczeniu. Twój
produkt żyje, produkty Twoich konkurentów również. Rola product
managera to analiza, wyciąganie wniosków, dostosowywanie planu,
testowanie, eksperymentowanie na każdym z tych etapów.
Zrozumienie tego cyklu pozwoli Ci na prawidłowe określenie, na
jakim etapie znajdują się konkurencyjne produkty. Mając taką infor-
mację, jesteś w stanie określić — oczywiście w przybliżeniu — na jakim
pułapie jest ich dochód, jak szybko rośnie, jaki mają miesięczny
wzrost. To kluczowe czynniki, które pozwolą Ci na lepsze dostoso-
wanie się do rynku i sprawniejszą walkę z rywalami.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin