Biblia_copywritingu_bibcop.pdf

(710 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Joanna Gubernat, Anna Bałabuch
Projekt okładki: ULABUKA, Krzysztof Bobinsky
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shuterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/bibcop
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-2700-9
Copyright © Helion 2017
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
WST P Paw a Tkaczyka .............................................. 5
WPROWADZENIE BOHATERA.
Dla kogo ta ksi ka i co Ci mo e da ? ......................... 9
CZ
I
GENESIS. ZACZNIJ OD SIEBIE
1. Czy ka dy mo e by copywriterem? ....................................15
1.1. Pozb d si ogranicze ............................................................ 16
1.2. Musisz uwierzy ....................................................................... 19
1.3. Zasady pracy — trzy kapelusze ............................................... 21
2. Klient. Poznaj Tomka ............................................................26
2.1. Cztery poziomy potrzeb klienta .............................................. 38
2.2. Trzy wymiary motywacji .......................................................... 44
2.3. Nawró cie si — porzu cie STATUS QUO ........................... 51
2.4. Uwierzy ................................................................................... 53
3. Profil klienta. Produkt. Most korzy ci ..................................55
3.1. Przewaga nad konkurencj — DROZD ................................. 64
3.2. Co jest w pude ku? Materializacja obietnicy .......................... 66
3.3. Metakorzy .............................................................................. 71
Kup książkę
Poleć książkę
Biblia copywritingu
CZ
II
KSI GA S ÓW
1. Pierwszy kapelusz. Skup si ..................................................77
1.1. PEN .......................................................................................... 77
1.2. Obietnica — wi z klientem .................................................. 81
1.3. Zmiana percepcji klienta — metafory i obrazy ...................... 83
1.4. Potrzebujesz tego, je li… ........................................................ 86
1.5. Pe na paczka. Czy w rodku co jest? ..................................... 90
1.6. Bariery i obiekcje ..................................................................... 91
1.7. Dopasuj si do przekona ....................................................... 96
1.8. Wiarygodno — sze elementów ......................................... 98
1.9. RR CTD — p on ca platforma. Je li nie to, to co? .............. 102
1.10. To musi si uda ................................................................... 105
1.11. Konfrontacja ze status quo ................................................... 108
1.12. Nowe zamiast starego .......................................................... 108
1.13. Koszty utraconych korzy ci ................................................. 110
1.14. Przenie go na inny poziom ................................................. 111
1.15. Tylko TY ................................................................................ 112
1.16. CTA — trzy obietnice .......................................................... 116
2. Drugi kapelusz. Jak pracujemy na tym etapie? .................119
2.1. Bullet points ........................................................................... 120
2.2. Interaktywna struktura tekstu ............................................... 125
2.3. Szablon tekstu ........................................................................ 129
2.4. D ugo ma znaczenie ........................................................... 140
2.5. Nag óweczku, powiedz przecie… ......................................... 142
2.6. Zamknij sprzeda ................................................................... 170
3. Trzeci kapelusz. Od pó produktu do wietnego tekstu .....171
3.1. Lista kontrolna (pytania klientów) ......................................... 172
3.2. 7D/HD .................................................................................... 173
3.3. Trzy zasady Puzyrkiewicza .................................................... 176
CO DALEJ? Jak rozwija te umiej tno ci? ............... 187
4
Kup książkę
Poleć książkę
KSIĘGA SŁÓW
1. PIERWSZY KAPELUSZ. SKUP SI
1.1. PEN
Najtrudniej jest zacz . Ci gle to s ysz . „Gdy tylko rusz z miejsca,
dalej pisanie idzie ju g adko”. Te tak masz? Pierwsze 10 s ów jest
wa niejsze ni nast pne 10 000. Dotyczy to osoby pisz cej, a jeszcze
bardziej czytelnika. Dlatego pocz tek tekstu jest jego najwa niej-
szym elementem. Nie, nie nag ówek, bo atwo go wymy li , niewiele
trzeba, by kto go przeczyta . Prawdziw sztuk jest napisa pierwszy
akapit, który pomo e tekstowi nabra tempa.
Jest mnóstwo sposobów na rozpocz cie tekstu. Zaproponuj Ci tylko
jeden, za to bardzo uniwersalny i wci gaj cy. Nazywam go PEN.
Jest to akronim trzech wyrazów: Problem, Efekty, Niemo liwe. Ide-
alnie jest, gdy od tego zaczyna si tekst, bo ka dy z tych trzech
elementów wywo uje siln uwag . Nie chodzi o ci le analityczne
podej cie, gdzie piszesz na przyk ad jedno zdanie o problemie doce-
lowego klienta, drugie o efektach, jakie mo e mu da produkt, i trze-
cie, w którym pokazujesz, e masz co unikatowego, o czym klient
marzy. Kolejno nie jest obowi zkowa. Raczej chodzi o to, by stwo-
rzy akapit maksymalnie nasycony PEN-em. Nie zawsze mo esz
pisa o wszystkich trzech elementach, a ju najwi kszy problem
b dziesz mie zawsze z ostatnim. I to nie dlatego, e sprzedajesz
„zwyk y” produkt. Nie, ten problem wynika z tego, e bardzo trudno
nam przyj perspektyw zachwytu. Wszystko wydaje si obecnie
takie zwyk e, trywialne, technologia nas rozpu ci a jak dzieci na placu
zabaw i du trudno sprawia nam dostrzeganie czego w rodzaju
cudu. Sam tak mam, cz sto d ugie godziny zajmuje mi szukanie tego
ostatniego elementu, ale gdy ju go znajd , powstaje ciekawy i prze-
konuj cy tekst.
77
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin