Open_Tasks_Practice_For_Egz_8_2020-1.pdf

(17240 KB) Pobierz
OPEN TASKS PRACTICE
for egzamin ósmoklasisty
USE OF ENGLISH AND FUNCTIONS
dr Monika
CICHMIŃSKA
UNIT 1
OPEN TASKS PRACTICE
USE OF ENGLISH AND FUNCTIONS
 for egzamin ósmoklasisty
Zadanie 1.
Uzupełnij dialogi 1.1.–1.6. Wpisz w każdą lukę brakujący fragment wypowiedzi, aby otrzymać spójne i logiczne
teksty. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
1.1. X:
Hi, Sarah. How ___________________________________________________________?
Y:
Not bad. Just the usual.
1.2. X:
What does the word generous mean?
Y:
I didn’t hear you, Jack. ___________________________________________________________ again?
1.3. X:
Excuse me, is this wallet ___________________________________________________________?
Y:
Yes, it is! Thanks a lot! Where did you find it?
X:
You left it on the table.
1.4. X:
Mark, I’d like you to meet my friend, Jessica.
Y:
Hi, Jessica. ___________________________________________________________.
1.5. X:
You look really happy. What’s up?
Y:
I am! I passed my driving test yesterday.
X:
Wow! ___________________________________________________________ your licence!
1.6. X:
I’m so excited! I’m going to London with my parents.
Y:
That’s great news. ___________________________________________________________ yourself!
Zadanie 2.
Przetłumacz na język angielski fragmenty podane w nawiasach, aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie
poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga!
W każdą
lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.
2.1.
I (zawsze
czuję się nieswojo)
___________________________________________________________ when I have to make
a speech.
2.2.
This is Karen’s backpack and that one (jest
mój)
___________________________________________________________.
2.3.
Excuse me, (czy
są jakieś)
___________________________________________________________ places near here where
there is free wi-fi?
2.4.
Both my mum and her sister (mają
ciemne)
___________________________________________________________ curly hair.
2.5.
I think they (są
okulary Tomka)
___________________________________________________________, but I’m not sure.
2.6.
My grandmother’s garden is really nice, but (nasz
jest większy)
___________________________________________________.
Photocopiable © Macmillan Polska 2020
1
UNIT 1
OPEN TASKS PRACTICE
 for egzamin ósmoklasisty
Zadanie 3.
Uzupełnij zdania 3.1.–3.6. Wykorzystaj w odpowiedniej formie wyrazy podane w nawiasach. Nie należy zmieniać
kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast – jeśli jest to konieczne – dodać inne wyrazy, aby otrzymać
zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych
fragmentów.
Uwaga!
W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyrazy już podane.
3.1.
My brother Jamie (be /
old)
_______________________________________ my cousin Chris, but they get on really well.
3.2.
How old is (you /
sister
/
baby)
_______________________________________? She is so sweet!
3.3.
In this photo my (sister /
wear)
_______________________________________ a wedding dress.
3.4.
My cousin Leonard is very talented – he is really (good /
draw)
_______________________________________.
3.5.
When I feel anxious or worried, I usually (play /
guitar)
_______________________________________.
3.6.
Look – (have /
she)
_______________________________________ a new leather jacket?
Zadanie 4.
Wykorzystując wyrazy podane drukowanymi literami, uzupełnij każde zdanie z luką, aby zachować sens zdania
wyjściowego. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga!
Nie zmieniaj formy podanych wyrazów. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając
w to wyraz już podany.
4.1.
I’m not very good at singing.
SING
I ___________________________________________________________ very well.
4.2.
I have no money left in my wallet.
IS
___________________________________________________________ money left in my wallet.
4.3.
Is this your phone?
YOURS
Is ___________________________________________________________?
4.4.
I don’t like playing video games, I prefer sport.
IN
I’m ___________________________________________________________ playing video games, I prefer sport.
4.5.
I’ve got a twin brother, but he has got much darker hair.
THAN
I’ve got a twin brother, but his hair is much ___________________________________________________________.
4.6.
My mum has got a red car, and my dad has got a blue car.
IS
My dad has got a blue car, and my ___________________________________________________________ red.
2
Photocopiable © Macmillan Polska 2020
UNIT 2
OPEN TASKS PRACTICE
USE OF ENGLISH AND FUNCTIONS
 for egzamin ósmoklasisty
Zadanie 1.
Uzupełnij dialog. Wpisz w każdą lukę (1.1.–1.6.) brakujący fragment wypowiedzi, aby otrzymać spójny i logiczny
tekst. Wykorzystaj wyrazy podane w nawiasie, ale nie zmieniaj ich formy. Luki należy uzupełnić w języku
angielskim.
X:
Y:
X:
Y:
Hello. My name is Jessica. I’m your neighbour. I’ve just moved in next door.
Hi! I’m Michelle. Nice to meet you, Jessica.
1.1.
(know) ________________________________ if there is a park nearby where I could take my dog for a walk?
1.2.
I (have) ________________________________ a dog, too. Maybe we
1.3.
(go) ________________________________
a walk together?
X:
Y:
That sounds great!
1.4.
(be)
________________________________ quite a big park not far from here, five minutes’ walk away. I usually
1.5.
(go) ________________________________ at about nine, is that OK with you?
X:
Sure! Thanks! Just knock at the door – I’m on the next floor, apartment 31. I must run now –
I
1.6.
(walk) ________________________________ to school today, and I don’t want to be late. See you later!
Y:
Bye!
Zadanie 2.
Przeczytaj opis ilustracji. Uzupełnij każdą lukę (2.1.–2.6.) jednym wyrazem w taki sposób, aby powstał spójny
i logiczny tekst zgodny z ilustracją. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych
wyrazów.
This is my older brother’s room. His name is Oliver and he
2.1.
______________________
17 years old. His room
is quite big, but
2.2.
______________________ isn’t much furniture. There’s a big bed, a desk with two chairs,
a bookshelf and a wardrobe. Next to the bookshelf you can see his most favourite thing – his guitar.
He
2.3.
______________________ the guitar a lot as he wants to be a musician. He also has a small balcony with
a nice
2.4.
______________________ over the garden. However, Oliver
2.5.
______________________ like tidying his room,
so it’s usually a mess. He never
2.6.
______________________ the bed and he always leaves his clothes and shoes
everywhere.
Photocopiable © Macmillan Polska 2020
3
UNIT 2
OPEN TASKS PRACTICE
 for egzamin ósmoklasisty
Zadanie 3.
Uzupełnij zdania 3.1.–3.6. Wykorzystaj w odpowiedniej formie wyrazy podane w nawiasach. Nie należy zmieniać
kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast – jeśli jest to konieczne – dodać inne wyrazy, aby otrzymać
zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych
fragmentów.
Uwaga!
W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyrazy już podane.
3.1.
My older sister bought her own flat and she (not
/
live)
_______________________________________ with us anymore.
3.2.
(be /
there)
_______________________________________ a shopping centre near your new flat?
3.3.
My grandmother’s garden is really nice, but (we /
be
/
big)
_______________________________________.
3.4.
Why (you /
set)
_______________________________________ the table? We’re eating out today.
3.5.
Your English teacher has an unusually strong accent – where (he /
come)
_______________________________________
from?
3.6.
Who (take /
rubbish)
_______________________________________ out in your house?
Zadanie 4.
Przetłumacz na język angielski fragmenty podane w nawiasach, aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie
poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga!
W każdą
lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.
4.1.
(Zajmuje
mi)
_______________________________________ about 45 minutes to get ready for school in the morning.
4.2.
Look, the children (bawią
się)
_______________________________________ in the garden with our neighbours’ dog!
4.3.
(Ona
nie lubi)
_______________________________________ watering the plants.
4.4.
My mother (zazwyczaj
zatrzymuje się w)
_______________________________________ a hotel when she travels to
Prague.
4.5.
I know that Sara has a new flat – (czy
ona mieszka)
_______________________________________ in a nice part of town?
4.6.
(Czy
przygotowujecie)
_______________________________________ meals for yourselves this week when your parents
are away?
4
Photocopiable © Macmillan Polska 2020
Zgłoś jeśli naruszono regulamin