C Zadania z programowania z przykladowymi rozwiazaniami Wydanie III.pdf
(
2276 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Helion SAnie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Małgorzata Kulik
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Grafika na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/cppza3
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-6955-9
Copyright © Helion 2020
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp do III wydania
Rozdział 1.
Rozdział 2.
Rozdział 3.
Rozdział 4.
Proste operacje wejścia – wyjścia
Podejmujemy decyzje w programie
Iteracje
Tablice
Tablice jednowymiarowe
Tablice dwuwymiarowe
Działania na macierzach
5
9
19
31
61
61
64
82
Rozdział 5.
Rozdział 6.
Podprogramy
Rekurencja
93
111
Programowanie obiektowe
Klasa osoba
Hermetyzacja danych, dziedziczenie i polimorfizm
117
130
134
Rozdział 7.
Rozdział 8.
Pliki tekstowe
Pliki tekstowe
139
139
Wskaźniki, zmienne dynamiczne i struktury danych
Wskaźniki
Wskaźniki i tablice
Zmienne dynamiczne
Zmienne dynamiczne dla tablic
Struktury danych
151
151
153
158
159
160
Kup książkę
Poleć książkę
4
C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami
Rozdział 9.
Szablony
Prosty szablon dla funkcji
Szablon dla różnych typów
Szablony dla klas
165
166
168
169
Rozdział 10.
Standardowa biblioteka szablonów STL
— wybrane zagadnienia
Kontenery, algorytmy i iteratory
Pętla zakresowa
Kontener sekwencyjny klasy vector
Kontener sekwencyjny klasy deque
Kontener sekwencyjny klasy list
173
173
175
176
184
188
Rozdział 11.
Podążając w kierunku funkcyjnego paradygmatu
programowania
Wstęp
Co to jest paradygmat programowania?
Co to jest programowanie funkcyjne?
191
191
192
193
Bibliografia
Darmowe zasoby internetu
Zbiory zadań z programowania
199
199
200
Kup książkę
Poleć książkę
Rozdział 1.
Proste operacje
wejścia – wyjścia
W tym rozdziale zamieściłem proste zadania z przykładowymi rozwiąza-
niami ilustrujące, w jaki sposób komputer komunikuje się z użytkownikiem
w języku C++.
Każda aplikacja powinna mieć możliwość komunikowania się z użytkow-
nikiem. Wykorzystując proste przykłady, pokażę, jak program napisany
w języku C++ komunikuje się z użytkownikiem poprzez standardowe ope-
racje wejścia – wyjścia.
Plik nagłówkowy z instrukcji:
#include <iostream>
zawiera definicje klas
1
umożliwiających wykonywanie operacji wejścia – wyj-
ścia na strumieniach. Do wyprowadzania danych na ekran służy standar-
dowy strumień wyjściowy
cout
, który w języku C++ domyślnie przypisuje
ekran do standardowego urządzenia wyjściowego systemu operacyjnego.
Aby wyświetlić komunikat lub dane, trzeba do strumienia wyjściowego
cout
zastosować symbol podwójnego znaku mniejszości
<<
(operacja wstawiania).
Dwa znaki mniejszości należy wprowadzić z klawiatury. Do wprowadza-
nia danych do programu służy standardowy strumień wejściowy
cin
oraz
operator
>>
(dwa znaki większości, które również wprowadzamy z klawia-
tury), np.
cin >> a;
.
1
Więcej informacji na temat klas Czytelnik znajdzie w rozdziale 6.
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
C dla bystrzakow Wydanie VII.pdf
(2479 KB)
Jezyk C Solidna wiedza w praktyce Wydanie VIII.pdf
(4795 KB)
C Struktury danych i algorytmy.pdf
(2321 KB)
OpenCV 3 Komputerowe rozpoznawanie obrazu w C przy uzyciu biblioteki OpenCV.pdf
(2329 KB)
C Zadania z programowania z przykladowymi rozwiazaniami Wydanie III.pdf
(2276 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin