Wprowadzenie do HTML5 Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykladzie gier.pdf
(
693 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: The Essential Guide to HTML5: Using Games to learn HTML5 and JavaScript
Tłumaczenie: Marek Pętlicki
ISBN: 978-83-246-4107-9
Original edition copyright 2010 by Jeanine Meyer.
All rights reserved.
Polish edition copyright 2012 by HELION SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/whtmjs.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/whtmjs
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorce .................................................................................................................................. 9
Redaktor techniczny .............................................................................................................. 10
Wstęp ...................................................................................................................................... 11
Rozdziaï 1.
Podstawy ..................................................................................................... 15
Wprowadzenie .........................................................................................................................................................15
Wymagania ................................................................................................................................................................16
Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu .....................................................................................................................18
Podstawowe struktury i znaczniki HTML .................................................................................................18
Programowanie w JavaScripcie ..................................................................................................................24
Zbuduj aplikację i weź ją dla siebie ...................................................................................................................26
Testowanie aplikacji i wrzucanie jej na serwer .............................................................................................32
Podsumowanie ........................................................................................................................................................32
Rozdziaï 2.
Gra w kości ................................................................................................... 35
Wprowadzenie .........................................................................................................................................................35
Wymagania ................................................................................................................................................................38
Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu .....................................................................................................................38
Przetwarzanie liczb pseudolosowych i wyrażenia matematyczne .................................................38
Zmienne i instrukcje przypisania ................................................................................................................40
Funkcje użytkownika ......................................................................................................................................41
Kontrola logiki kodu: instrukcje if i switch ...............................................................................................42
Rysowanie na elemencie canvas .................................................................................................................45
Zbuduj własną aplikację .......................................................................................................................................53
Rzut pojedynczą kością ..................................................................................................................................55
Rzut dwiema kośćmi .......................................................................................................................................60
Kompletna gra w kości ...................................................................................................................................65
Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer .............................................................................................72
Podsumowanie ........................................................................................................................................................73
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TREŚCI
Rozdziaï 3.
Odbijająca się piłka ..................................................................................... 75
Wprowadzenie .........................................................................................................................................................75
Wymagania ................................................................................................................................................................78
Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu .....................................................................................................................78
Rysowanie piłki, ilustracji i gradientów ....................................................................................................79
Zbuduj aplikację i weź ją dla siebie ...................................................................................................................90
Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer .......................................................................................... 100
Podsumowanie ..................................................................................................................................................... 100
Rozdziaï 4.
Armata i proca ........................................................................................... 103
Wprowadzenie ...................................................................................................................................................... 103
Wymagania ............................................................................................................................................................. 106
Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu .................................................................................................................. 107
Tablice i obiekty definiowane przez programistę .............................................................................. 107
Obroty i przesunięcia w operacjach rysowania .................................................................................. 109
Rysowanie odcinków ................................................................................................................................... 113
Zdarzenia myszy: napinanie procy .......................................................................................................... 114
Modyfikowanie listy wyświetlanych elementów z użyciem metody splice() ........................... 116
Odległość między punktami ..................................................................................................................... 117
Zbuduj aplikację i weź ją dla siebie ................................................................................................................ 117
Strzał z armaty: ustawianie kąta i prędkości ........................................................................................ 122
Proca: definiowanie parametrów lotu pocisku za pomocą myszy ............................................... 128
Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer .......................................................................................... 136
Podsumowanie ..................................................................................................................................................... 137
Rozdziaï 5.
Pamięć ........................................................................................................ 139
Wprowadzenie ...................................................................................................................................................... 139
Podstawowe wymagania .................................................................................................................................. 143
Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu .................................................................................................................. 144
Reprezentowanie kart ................................................................................................................................. 144
Wykorzystanie obiektu Date do obliczana czasu ............................................................................... 146
Obsługa pauzy ................................................................................................................................................ 146
Rysowanie tekstu .......................................................................................................................................... 147
Rysowanie wielokątów ................................................................................................................................ 149
Mieszanie kart ................................................................................................................................................. 150
Kliknięcia w karty ........................................................................................................................................... 151
Zapobieganie oszustwom .......................................................................................................................... 152
Zbuduj własną aplikację .................................................................................................................................... 153
Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer .......................................................................................... 166
Podsumowanie ..................................................................................................................................................... 166
6
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TREŚCI
Rozdziaï 6.
Quiz ............................................................................................................ 167
Wprowadzenie ...................................................................................................................................................... 167
Podstawowe wymagania .................................................................................................................................. 172
Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu .................................................................................................................. 172
Zapisywanie informacji w tablicach i ich odczytywanie .................................................................. 172
Tworzenie elementów HTML w czasie działania programu ............................................................... 175
Zmiana stylu CSS elementów za pomocą kodu JavaScript ............................................................ 177
Używanie formularzy i ich pól do komunikacji z graczem .............................................................. 179
Wyświetlanie wideo ..................................................................................................................................... 180
Zbuduj własną aplikację .................................................................................................................................... 182
Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer .......................................................................................... 193
Podsumowanie ..................................................................................................................................................... 194
Rozdziaï 7.
Labirynt ...................................................................................................... 195
Wprowadzenie ...................................................................................................................................................... 195
Wymagania podstawowe .................................................................................................................................. 201
Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu .................................................................................................................. 201
Reprezentacja ścian i pionka ..................................................................................................................... 201
Wykorzystanie zdarzeń myszy do budowania ścian ......................................................................... 202
Obsługa klawiszy strzałek ........................................................................................................................... 203
Detekcja kolizji: pionek i ściany ................................................................................................................ 204
Wykorzystanie lokalnego magazynu danych ...................................................................................... 207
Kodowanie danych do zapisu w magazynie lokalnym .................................................................... 212
Przyciski typu radio ....................................................................................................................................... 214
Zbuduj własną aplikację .................................................................................................................................... 214
Druga wersja aplikacji „Labirynt” ............................................................................................................. 224
Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer .......................................................................................... 231
Podsumowanie ..................................................................................................................................................... 231
Rozdziaï 8.
Kamień, papier, nożyce ............................................................................ 233
Wprowadzenie ...................................................................................................................................................... 233
Podstawowe wymagania .................................................................................................................................. 236
Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu .................................................................................................................. 237
Tworzenie graficznych przycisków do interakcji z graczem ............................................................... 237
Generowanie ruchu komputera ............................................................................................................... 241
Zaczynamy ....................................................................................................................................................... 249
Zbuduj własną aplikację .................................................................................................................................... 250
Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer .......................................................................................... 257
Podsumowanie ..................................................................................................................................................... 257
7
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
HTML5 Nieoficjalny podrecznik Wydanie II.pdf
(924 KB)
XML Tworzenie stron WWW z wykorzystaniem XML CSS XHTML oraz XSLT Niebieski podrecznik.pdf
(2210 KB)
Ekstrakcja danych z jezykiem Python Pozyskiwanie danych z internetu Wydanie II.pdf
(2255 KB)
HTML5 i CSS3 Zaawansowane wzorce projektowe.pdf
(1028 KB)
Adobe Dreamweaver CC CC PL Oficjalny podrecznik.pdf
(4741 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin