JavaScript Przewodnik Poznaj jezyk mistrzow programowania Wydanie VII.pdf
(
2504 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: JavaScript: The Definitive Guide: Master the World's Most-Used
Programming Language, 7th Edition
Tłumaczenie: Andrzej Watrak
ISBN: 978-83-283-7308-2
© 2021 Helion SA
Authorized Polish translation of the English edition of JavaScript The Definitive Guide
ISBN 9781491952023 © 2020 David Flanagan
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc.,
which owns or controls all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/jsppm7
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/jsppm7.zip
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ....................................................................................................................... 13
1. Wprowadzenie do języka JavaScript .......................................................................... 15
1.1. Poznawanie JavaScriptu
1.2. Witaj, świecie!
1.3. Wycieczka po języku JavaScript
1.4. Przykład: histogram częstości użycia znaków
1.5. Podsumowanie
17
18
18
24
26
2. Struktura leksykalna ................................................................................................. 27
2.1. Tekst programu
2.2. Komentarze
2.3. Literały
2.4. Identyfikatory i zarezerwowane słowa
2.5. Unicode
2.6. Opcjonalne średniki
2.7. Podsumowanie
27
27
28
28
29
30
32
3. Typy, wartości i zmienne ........................................................................................... 33
3.1. Informacje ogólne i definicje
3.2. Liczby
3.3. Tekst
3.4. Wartości logiczne
3.5. Wartości null i undefined
3.6. Symbole
3.7. Obiekt globalny
3.8. Niemutowalne prymitywne wartości i mutowalne odwołania do obiektu
3.9. Konwersje typów
3.10. Deklarowanie zmiennych i przypisywanie wartości
3.11. Podsumowanie
33
35
41
47
48
49
50
51
52
59
66
7
Kup książkę
Poleć książkę
4. Wyrażenia i operatory ............................................................................................... 67
4.1. Wyrażenia podstawowe
4.2. Inicjatory obiektów i tablic
4.3. Wyrażenia definiujące funkcje
4.4. Wyrażenia dostępu do właściwości
4.5. Wyrażenia wywołujące
4.6. Wyrażenia tworzące obiekty
4.7. Przegląd operatorów
4.8. Operatory arytmetyczne
4.9. Wyrażenia relacyjne
4.10. Wyrażenia logiczne
4.11. Wyrażenia przypisujące
4.12. Wyrażenia interpretujące
4.13. Inne operatory
4.14. Podsumowanie
67
68
69
69
71
73
74
78
83
88
90
92
94
99
5. Instrukcje ................................................................................................................ 101
5.1. Instrukcje wyrażeniowe
5.2. Instrukcje złożone i puste
5.3. Instrukcje warunkowe
5.4. Pętle
5.5. Skoki
5.6. Inne instrukcje
5.7. Deklaracje
5.8. Podsumowanie instrukcji
102
102
103
108
114
121
124
126
6. Obiekty ................................................................................................................... 129
6.1. Wprowadzenie do obiektów
6.2. Tworzenie obiektów
6.3. Odpytywanie i ustawianie właściwości
6.4. Usuwanie właściwości
6.5. Sprawdzanie właściwości
6.6. Wyliczanie właściwości
6.7. Rozszerzanie obiektów
6.8. Serializacja obiektów
6.9. Metody obiektów
6.10. Udoskonalona składnia literału obiektowego
6.11. Podsumowanie
129
130
132
137
138
139
140
142
142
144
150
8
Spis treści
Poleć książkę
Kup książkę
7. Tablice .....................................................................................................................151
7.1. Tworzenie tablic
7.2. Odczytywanie i zapisywanie elementów tablicy
7.3. Rozrzedzone tablice
7.4. Długość tablicy
7.5. Dodawanie i usuwanie elementów tablicy
7.6. Iterowanie tablic
7.7. Tablice wielowymiarowe
7.8. Metody tablicowe
7.9. Obiekty podobne do tablic
7.10. Ciągi znaków jako tablice
7.11. Podsumowanie
152
154
155
156
156
157
159
159
170
172
172
8. Funkcje ....................................................................................................................175
8.1. Definiowanie funkcji
8.2. Wywoływanie funkcji
8.3. Argumenty i parametry funkcji
8.4. Funkcje jako wartości
8.5. Funkcje jako przestrzenie nazw
8.6. Domknięcia
8.7. Właściwości, metody i konstruktory funkcji
8.8. Programowanie funkcyjne
8.9. Podsumowanie
175
179
185
192
194
195
199
203
208
9. Klasy ........................................................................................................................209
9.1. Klasy i prototypy
9.2. Klasy i konstruktory
9.3. Słowo kluczowe class
9.4. Dodawanie metod do istniejących klas
9.5. Podklasy
9.6. Podsumowanie
210
211
215
222
222
232
10. Moduły ....................................................................................................................235
10.1. Tworzenie modułów za pomocą klas, obiektów i domknięć
10.2. Moduły w środowisku Node
10.3. Moduły w języku ES6
10.4. Podsumowanie
235
238
240
249
Spis treści
Kup książkę
9
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
JavaScript Przewodnik Poznaj jezyk mistrzow programowania Wydanie VII.pdf
(2504 KB)
AngularJS Profesjonalne techniki.pdf
(1428 KB)
AngularJS Praktyczne przyklady.pdf
(1394 KB)
Baw sie kodem Twoja wlasna gra CoderDojo Nano.pdf
(6759 KB)
Aplikacje 3D Przewodnik po HTML5 WebGL i CSS3.pdf
(2551 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin