F 4 0 dla zaawansowanych Wydanie IV.pdf
(
813 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Expert F# 4.0, 4th Edition
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-283-2943-0
Original edition copyright © 2015 by Don Syme, Adam Granicz and Antonio Cisternino.
All rights reserved
Polish edition copyright © 2017 by HELION SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/f4zaa4.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/f4zaa4
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorach ........................................................................................................ 9
O recenzentach technicznych .......................................................................... 11
Podzi kowania ................................................................................................ 13
Rozdzia 1. Wprowadzenie ................................................................................................ 15
Geneza języka F# ......................................................................................................................... 16
O książce ...................................................................................................................................... 17
Dla kogo przeznaczona jest ta książka? ................................................................................... 20
Rozdzia 2. Pierwszy program w F# — wprowadzenie do j zyka .................................... 21
Tworzenie pierwszego programu w F# ................................................................................... 21
Używanie bibliotek obiektowych w F# .................................................................................... 33
Pobieranie i używanie pakietów ............................................................................................... 35
Dostęp do zewnętrznych danych za pomocą pakietów języka F# ....................................... 37
Uruchamianie serwera WWW i udostępnianie danych
za pomocą pakietów języka F# ............................................................................................ 38
Podsumowanie ............................................................................................................................ 39
Rozdzia 3. Wprowadzenie do programowania funkcyjnego ............................................ 41
Liczby i łańcuchy znaków .......................................................................................................... 41
Stosowanie instrukcji warunkowych oraz operatorów && i || ............................................ 44
Definiowanie funkcji rekurencyjnych ..................................................................................... 44
Listy .............................................................................................................................................. 46
Opcje ............................................................................................................................................ 49
Wprowadzenie do dopasowywania do wzorca ...................................................................... 50
Wprowadzenie do wartości w postaci funkcji ........................................................................ 54
Podsumowanie ............................................................................................................................ 63
Rozdzia 4. Wprowadzenie do programowania imperatywnego ......................................... 65
Programowanie funkcyjne a programowanie imperatywne ................................................ 65
Pętle i iteracje w programowaniu imperatywnym ................................................................. 66
Używanie modyfikowalnych rekordów .................................................................................. 68
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TRE CI
Używanie modyfikowalnych wiązań let .................................................................................. 70
Praca z tablicami ......................................................................................................................... 71
Wprowadzenie do imperatywnych kolekcji platformy .NET .............................................. 74
Wyjątki i ich kontrolowanie ..................................................................................................... 78
Wywoływanie efektów ubocznych — podstawowe operacje wejścia – wyjścia ................ 81
Łączenie programowania funkcyjnego z wydajnymi wstępnymi obliczeniami
i pamięcią podręczną z programowania imperatywnego ................................................ 84
Łączenie podejścia funkcyjnego z imperatywnym
— programowanie funkcyjne z efektami ubocznymi ...................................................... 91
Podsumowanie ............................................................................................................................ 95
Rozdzia 5. Typy w programowaniu funkcyjnym ............................................................... 97
Przegląd wybranych prostych definicji typów ....................................................................... 97
Wprowadzenie do typów generycznych ............................................................................... 102
Pisanie kodu w wersji generycznej ......................................................................................... 110
Więcej o typach różnego rodzaju ........................................................................................... 115
Wprowadzenie do tworzenia typów pochodnych ............................................................... 116
Rozwiązywanie problemów z inferencją typów ................................................................... 120
Podsumowanie .......................................................................................................................... 125
Rozdzia 6. Programowanie z wykorzystaniem obiektów ............................................... 127
Wprowadzenie do obiektów i składowych ........................................................................... 127
Używanie klas ............................................................................................................................ 130
Dodawanie innych aspektów notacji obiektowej do typów ............................................... 133
Definiowanie typów obiektowych o modyfikowalnym stanie ........................................... 138
Wprowadzenie do interfejsowych typów obiektowych ...................................................... 141
Inne techniki implementowania obiektów ........................................................................... 146
Łączenie podejścia funkcyjnego i obiektów — zwalnianie zasobów ................................. 151
Rozszerzanie istniejących typów i modułów ........................................................................ 157
Używanie obiektów języka F# i typów platformy .NET ...................................................... 160
Podsumowanie .......................................................................................................................... 163
Rozdzia 7. Hermetyzacja i porz dkowanie kodu ............................................................ 165
Ukrywanie elementów ............................................................................................................. 165
Porządkowanie kodu za pomocą przestrzeni nazw i modułów ......................................... 170
Projekty, podzespoły i kolejność kompilacji ......................................................................... 174
Posługiwanie się plikami z sygnaturami ............................................................................... 179
Ponowne wykorzystanie kodu ................................................................................................ 181
Tworzenie i udostępnianie pakietów ..................................................................................... 181
Podsumowanie .......................................................................................................................... 182
Rozdzia 8. Praca z danymi tekstowymi .......................................................................... 183
Budowanie łańcuchów znaków i formatowanie danych .................................................... 183
Parsowanie łańcuchów znaków i danych tekstowych ......................................................... 188
Stosowanie wyrażeń regularnych ........................................................................................... 190
Używanie XML-a do reprezentowania formatów konkretnych ........................................ 195
Użycie JSON-a do reprezentowania formatów konkretnych ............................................ 201
Rekurencyjne parsowanie zstępujące .................................................................................... 204
Parsowanie i formatowanie binarne ...................................................................................... 207
Podsumowanie .......................................................................................................................... 211
4
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TRE CI
Rozdzia 9. Praca z sekwencjami i danymi o strukturze drzewiastej ............................... 213
Wprowadzenie do sekwencji .................................................................................................. 213
Więcej o pracy z sekwencjami ................................................................................................ 219
Struktura poza sekwencjami — modelowanie dziedzin ..................................................... 227
Wzorce aktywne — widoki danych strukturalnych ............................................................ 234
Sprawdzanie równości, haszowanie i porównywanie ......................................................... 239
Wywołania ogonowe i programowanie rekurencyjne ........................................................ 244
Podsumowanie .......................................................................................................................... 251
Rozdzia 10. Programowanie z u yciem liczb i wykresy .................................................... 253
Wprowadzenie do FsLab ......................................................................................................... 253
Tworzenie podstawowych wykresów za pomocą biblioteki FSharp.Charting ................ 254
Podstawowe literały i typy liczbowe ...................................................................................... 255
Sekwencje, statystyka i kody liczbowe ................................................................................... 259
Statystyki, algebra liniowa i rozkłady w bibliotece Math.NET .......................................... 266
Szeregi czasowe, ramki danych i biblioteka Deedle ............................................................. 271
Jednostki miary ......................................................................................................................... 273
Podsumowanie .......................................................................................................................... 279
Rozdzia 11. Programowanie reaktywne, asynchroniczne i równoleg e ............................ 281
Wprowadzenie do terminologii ............................................................................................. 282
Zdarzenia ................................................................................................................................... 283
Operacje asynchroniczne ........................................................................................................ 286
Agenty ........................................................................................................................................ 296
Przykład: asynchroniczny agent do obsługi robota internetowego .................................. 301
Współbieżność oparta na współużytkowanej pamięci ........................................................ 305
Podsumowanie .......................................................................................................................... 310
Rozdzia 12. Programowanie symboliczne z u yciem danych strukturalnych .................... 311
Sprawdzanie układów za pomocą rachunku zdań ............................................................... 311
Upraszczanie wyrażeń i różniczkowanie ............................................................................... 325
Podsumowanie ........................................................................................................................... 336
Rozdzia 13. Integrowanie zewn trznych danych i us ug .................................................. 337
Podstawowe żądania REST ..................................................................................................... 338
Wprowadzenie do kwerend .................................................................................................... 341
Inne możliwości związane z SQL-em .................................................................................... 346
Podsumowanie .......................................................................................................................... 353
Rozdzia 14. Budowanie inteligentnych aplikacji sieciowych ............................................ 355
Bezpośrednie udostępnianie treści w sieci ............................................................................ 355
Rozwijanie aplikacji sieciowych z rozbudowanym klientem
za pomocą platformy WebSharper ................................................................................... 360
Podsumowanie .......................................................................................................................... 406
Rozdzia 15. Wizualizacje i graficzny interfejs u ytkownika .............................................. 407
Wprowadzenie do biblioteki Eto ............................................................................................ 407
Jak błyskawicznie zbudować aplikację „Witaj, świecie!”? ................................................... 408
Budowa aplikacji graficznej .................................................................................................... 409
5
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Adobe AIR dla programistow JavaScript Leksykon kieszonkowy.pdf
(371 KB)
Architektura aplikacji w Pythonie TDD DDD i rozwoj mikrouslug reaktywnych.pdf
(2453 KB)
Algorytmy i struktury danych.pdf
(928 KB)
API nowoczesnej strony WWW Uslugi sieciowe w PHP.pdf
(718 KB)
Bash Praktyczne skrypty.pdf
(713 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin